Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ance
#2385804
Hoi allemaal,
Ben in het verleden al eens op dit forum geweest, en nu weer terug!
Wij hebben een catalaanse herdershond, hij heet zorro. Heb me weer beetje ingelezen, toch weer nieuwe info; leuk.
Nu heb ik een vraag: onze hond gaat binnenkort een weekje naar 'n dierenpension en om de pensionhouder tegemoet te komen vroeg ik me af of een hond ook 1 x per dag kvv mag krijgen. (in het pension wordt gewoonlijk brok gevoerd, kvv is dus lastiger)
Zorro eet nu 2x 250 gram per dag, na de maaltijd een huid kauwstaafje. Ik begrijp dat als je zelf samenstelt de hond ook 1x per dag eet en de maag van de hond is ingesteld op grotere hoeveelheden per keer.
???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2385824
Hoi!

Is geen enkel probleem hoor. Zelf samengesteld of kvv gevend makt het niet uit om 1x daags te voeren.

Wel zou ik de hond er een beetje op voorbereiden, dus zelf al de maaltijd die dan komt te vervallen te verkleinen, anders staat die in het pension wat dom te kijken als die smorgens ineens niks krijgt.
Door ance
#2386310
:'( ja da's waar! Ook niet zo best voor de verstandhouding van de pensionhouder met hem! Je kan maar beter vriendjes met Zorro zijn .....
Gebruikersavatar
Door Thea
#2386347
Ik heb ze hier ook overgezet op 1x per dag.
alleen vorige week begon Bency ineens s'morgens gal te spugen hij heeft dat wel 3x gedaan. Nu geef ik s'morgens een klein sttukje brood wat minstens 16 u op de aanrecht heeft gelegen en nu gebeurt het niet meer.
En als ik wel eens een grote maaltijd heb, zoals vandaag krijgen ze  500 gr pens en wat kippenekken. de kippennekken hebben ze nu al gehad en vanmiddag rond 1 u krijgen ze de pens. Dat is vooral om Boy maar dat is nooit een grote eter geweest.
Door Parelridder
#2391303
Als je alleen naar 1 maal daags gaat om de pensionhouder tegemoet te komen, dan zou ik dat niet doen... Ik vraag me n.l. af of die daar mee geholpen is:
De pensionhouder is ingesteld op 2 maal daags voeren. Ik zou er weinig vertrouwen in hebben dat 'ie mijn hond eens per dag over slaat, met goede bedoelingen wat brokken geven zou ik me van een dierenvriend goed kunnen voor stellen. Dan moet 'ie daarnaast ook nog eens ergens heel duidelijk noteren welke maaltijd de hond dan wél krijgt, zodat 'ie niet onbedoeld wordt overgeslagen of 2 maal dags de dubbele portie krijgt...
Terwijl het anders eigenlijk vrij simpel is: in de bak van jullie hond gaat andere voeding, maar die pasklare hap wordt gewoon gegeven als de anderen ook eten. Als bij dieetvoeding dus. 't Enige lastige is het tijdig ontdooien. Ik zou bovendien pasklare happen mee geven (bijv. een doos DARF, daaruit dan 2 x daags 1 plak van ca. 250 gram). Wel thuis al mee beginnen, dat de hond het niet onverhoopt niet verdraagt of zo.
Door Martine-Tom
#2391507
[quote="Parelridder"]
Als je alleen naar 1 maal daags gaat om de pensionhouder tegemoet te komen, dan zou ik dat niet doen... Ik vraag me n.l. af of die daar mee geholpen is:
De pensionhouder is ingesteld op 2 maal daags voeren. Ik zou er weinig vertrouwen in hebben dat 'ie mijn hond eens per dag over slaat, met goede bedoelingen wat brokken geven zou ik me van een dierenvriend goed kunnen voor stellen. Dan moet 'ie daarnaast ook nog eens ergens heel duidelijk noteren welke maaltijd de hond dan wél krijgt, zodat 'ie niet onbedoeld wordt overgeslagen of 2 maal dags de dubbele portie krijgt...
Terwijl het anders eigenlijk vrij simpel is: in de bak van jullie hond gaat andere voeding, maar die pasklare hap wordt gewoon gegeven als de anderen ook eten. Als bij dieetvoeding dus. 't Enige lastige is het tijdig ontdooien. Ik zou bovendien pasklare happen mee geven (bijv. een doos DARF, daaruit dan 2 x daags 1 plak van ca. 250 gram). Wel thuis al mee beginnen, dat de hond het niet onverhoopt niet verdraagt of zo.
[/quote]Waar lees jij dat het pension 2 maal daags voert?
Door Celicaatje
#2391650
Zelf denk ik dat ik zou vragen of mijn hond 2 maal daags gevoerd kan worden.
Uit je stukje blijkt idd niet wat de normale voerperiodes zijn in het pension.
Er zullen mogelijk ook wel dieren komen die dieeten volgen? Dat is nu eenmaal de consequentie van pensionhouder zijn, je moet er wel wt voor doen ::)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2391696
Ik zou ook 2x daags laten voeren, kvv  in zakjes aanleveren in de juiste porties en dan hoeven ze alleen maar zakje te ontdooien. Hebben ze weinig werk aan.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2391857
Ik had hier mijn honden ook overgezet op 1x per dag een maaltijd.
Maar Boy moet nu steeds gal spugen dus die gaat weer naar 2x per dag.
Kennelijk kan hij er niet goed tegen.
Bency spuugde ook soms dus nu maar weer alle 2 op 2x daags.
Vind ik de porties wel erg weinig lijken, maar goed ze krijgen hun hoeveelheid die ze nodig hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door