Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cat
#239102
Even een vraagje...

Mijn honden krijgen elke dag Carnibest.
Nu heb ik een groot stuk lamsbout, waar we zelf uiteraard bijna alle vlees van hebben gesneden. Nu is er nog een groot bot over met redelijk wat rauw vlees en vet wat eraan hangt en wat ik niet meer weg kan snijden.

Is het verantwoord om dit bot aan mijn honden te geven?

Groetjes Cat
Door Lizzy
#239111
Is bout niet een deel van de poot? Want dat is dragend bot en dus behoorlijk hard. Hard bot heeft weinig tandreinigend vermogen en kan zelfs tanden en kiezen beschadigen. Ik weet niet of jouw honden gewend zijn om bot te eten? Als ze het wel gewend zijn, dan zou je het kunnen geven en goed op kunnen letten hoe ze er mee om gaan. Als het te hard is zou ik het echt wegnemen.
Door Cat
#239126
Ze knagen zo af en toe aan een rauw runderbot.

Ik probeer het wel even.

Groetjes Cat
Door 202spots
#239130
Bout is de bovenste gedeelte(bil)van de poot,ik zou kijken of ze het beetje vlees en vet eraf kunnen kluiven,en dan zou ik de kale bot weg halen.
Lamspoten zijn erg hard.
Door Lizzy
#239131
Hoe groot is het bot eigenlijk? (heb nog nooit een lamsbout gezien....)
Door Cat
#239146
Dit stuk is toch zo'n 20 cm lang.

Op dit moment eet mijn reu ervan. Inderdaad knaagt hij niet, maar probeert het vlees en vet eraf te trekken. Dat is nog niet zo makkelijk!

Over 10 minuutjes geef ik het aan mijn andere hond. Eerlijk zullen we alles delen.....

groetjes Cat
Door Cat
#239148
Cat schreef: Dit stuk is toch zo'n 20 cm lang.

Met alle vlees enzo er nog aan.....ik kan nog niet zien hoe groot het bot werkelijk is.

groetjes Cat
Door Marion
#239149
Lamsbouten zijn erg hard. Als ze het vlees eraf getrokken hebben zou ik het afnemen zodat ze niet op het bot gaan knagen ;)
Door 202spots
#239152
Dit is leg of lamb als hondenvoer ;)
Afbeelding

en dit voordat 't in de oven gaat voor mensenvoer
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 10 jan 2005, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#239459
Ik zou ze het bot zelf niet laten eten, alleen het vlees laten afkluiven. O, enne lekker he, lamsboutje :P ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door