Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2387116
Hoi,

Ik geef mijn hond nu een aantal maanden Smuldier compleet,maar sinds een aantal dagen lust hij het niet meer dus ben ik op zoek naar een vervanging dat ook kant en klaar is en niet veel in prijs uitmaakt.
Nu zag ik iets over Tammenga,maar is dit niet in je eigen omgeving te koop of een ander merk dat gewoon te koop is zonder dat je veel moet bestellen en daar ook nog eens bezorgkosten bij komen?

Mijn hond is nogal gevoelig op zijn darmen dus ik weet ook niet of er verschil is van wat ik hem wel en wat niet moet geven,ook omdat ik geen verstand heb van vlees voeren.
Wel wil ik een compleet voer want aan zelf samen stellen zie ik niet zitten.

In de supermarkten hebben ze alleen maar Rodi en Smuldier dus daar heb ik ook niets aan of zou ik bijvoorbeeld hart,kip en pens van Smuldier kunnen proberen in de hoop dat hij dit wel lust?
Pfffffff het ging zo goed,maar nu weet ik het niet meer.

Alvast bedankt!!!
Laatst gewijzigd door Maria16 op do 05 jul 2012, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2387123
Lastig, alle kvv's verschillen van elkaar, dus zou het bij ieder merk afwachten zijn hoe jehond erop reageert. En tja, de meeste merken zijn wat lastiger verkrijgbaar dan datje het zo in de supermarkt kunt meepikken.
Zelf heb ik geen ervaring met tammenga oid, maar misschien is er iemand in je buurt die het voert en waar je wat van zou kunnen proberen.

Als je bij de smuldier blijft zou je wel de complete varianten moeten hebben, anders moet je toch wat zelf samenstel beleid erop los laten als je met de enkelvoudige varianten aan de gang gaat, maar dan zijn alleeen de pakjes smuldier erg karig voor een menuutje.

Smuldier wil nog wel eens per batch verschillen, dus wie weet vindt die het volgende week wel weer eetbaar.
Door Maria16
#2387144
[quote="Angelique"]
Lastig, alle kvv's verschillen van elkaar, dus zou het bij ieder merk afwachten zijn hoe jehond erop reageert. En tja, de meeste merken zijn wat lastiger verkrijgbaar dan datje het zo in de supermarkt kunt meepikken.
Zelf heb ik geen ervaring met tammenga oid, maar misschien is er iemand in je buurt die het voert en waar je wat van zou kunnen proberen.

Als je bij de smuldier blijft zou je wel de complete varianten moeten hebben, anders moet je toch wat zelf samenstel beleid erop los laten als je met de enkelvoudige varianten aan de gang gaat, maar dan zijn alleeen de pakjes smuldier erg karig voor een menuutje.

Smuldier wil nog wel eens per batch verschillen, dus wie weet vindt die het volgende week wel weer eetbaar.
[/quote]

Ik heb geen idee,ik ken niemand in mijn omgeving die dit geeft.
Ik geef nu compleet en had gedacht om dan een gedeelte kip,pens en hart te geven van Smuldier want ik weet het anders ook niet wat ik moet doen om hem weer goed aan het eten te krijgen.
Ik wist niet dat Smuldier per batch verschillend was,zou het dan daar aan kunnen liggen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2387692
[quote="Maria16"]
Ik heb geen idee,ik ken niemand in mijn omgeving die dit geeft.
Ik geef nu compleet en had gedacht om dan een gedeelte kip,pens en hart te geven van Smuldier want ik weet het anders ook niet wat ik moet doen om hem weer goed aan het eten te krijgen.
Ik wist niet dat Smuldier per batch verschillend was,zou het dan daar aan kunnen liggen?
[/quote]

Stel je mengt de compleet wat met de enkelvoudigen, dat kan wel. Misschien vind die het dan ook weer wat aantrekkelijker.

Zelf heb ik een paar jaar geleden 2x smuldier besteld, de 1ste keer was er voor die centen weinig mis met de lam/rijst, de 2de keer was het zo vet dat de rollen er wit van zagen en diegene die het at er acuut van aan de dunne ging. Bij deze was het verschil ook echt zichtbaar, maar we hebben hier al meer gehoord dat honden het ineens niet meer wilde eten en een nieuw partijtje ging er wel goed in.
Door Maria16
#2387706
Er blijkt meer aan de hand te zijn,vanmiddag naar de dierenarts geweest omdat ik achter in zijn keel links en rechts twee rode strepen zag dat een klein beetje bloedde dus ik vermoed dat dit door een kluif is gekomen.

Ook was er maandag bloed afgenomen om zijn spijsvertering na te kijken en hier blijkt iets met zijn pancreas aan de hand te zijn,er is een nader onderzoek gevraagd bij het lab en de uitslag hiervan duurt 2 dagen dus ik hoop het morgen te horen en anders maandag.
#2389346
De uitslag is binnen en hij heeft een chronische alvleesklierontsteking,er wordt dieetvoer en een soort poeder aanbevolen.
Het poeder kan ik nog wel inkomen om de enzymen aan te vullen,maar ik sta niet achter het dieetvoer.

Het is wel flink balen want dit is de tweede hond al uit hetzelfde nest die het heeft.
#2389558
Wat een vervelend bericht :(. Hopen dat het totaalplaatje meevalt.
Ik meen dat er van diverse merken ook versies zijn voor honden met pancreasproblemen, maar ik weet niet of die geschikt zijn voor jouw hond. Dan zou hij in ieder geval wel op kvv kunnen blijven.
#2389777
Dit had ik ook al geprobeerd van de week,maar dit moest hij ook niet.

Het poeder moet ik nog krijgen want de dierenarts wilde mij Pancrex geven,maar dat kan ik niet bekostigen want een potje poeder van 250 gram kost 95 euro.

Ik heb wat andere varianten gevonden en daar gaat zij maandag naar kijken wat de samenstellingen daarvan zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door