Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2387740
ik voer kvv en wil 2 dagen gaan barfen
mijn reu heeft 900 gr pd nodig en mijn teef 700 gr pd

begin met mijn reu:
per dag:
450 gr vleesbot
225 gr spiervlees
90 gr groente
135 gr orgaan

dus per maaltijd:
225 gr vleesbot
112 gr spiervlees
45 gr groente
68 gr  orgaan

besteld: lamsribben, geitensnippers, hertenstukjes, runderpens, kip orgaantjes (l/m/h) eendennekken, kippenpoten
als extra: sardientjes en 2 duiven

menu chip:
dag 1 (alle grammen per maaltijd)
225 gr eendennekken
112 gr geitensnippers
45 gr groenten
68 gr kip orgaantjes

dag 2
225 gr lamsribben
112 gr hertenstukjes
45 gr groenten
68 gr runderpens

voor jolie de teef heb ik het volgende:
per dag:
350 gr vleesbot
175 gr spiervlees
70 gr groente
105 gr orgaan

per maaltijd:
175 gr vleesbot
88 gr spiervlees
35 gr groente
53 gr orgaan

dan wel het zelfde menu als chip maar dan andere grammen :)

is dit goed zo of kan ik beter minder orgaan geven?
(ik voer lotgering compleet, de meeste/bijna alle soorten hebben 50% vleesbot, 15% orgaan en 25% spiervlees)
Door Cupcake
#2387763
Ik voer zelf geen orgaan, behalve pens, bij dit is in de meeste kvv ruim vertegenwoordigd en omdat ik wel vis bijvoer blijft de ontlasting gewoon goed. Dus persoonlijk zou ik je orgaan op dag 1 veranderen, of weglaten omdat je toch al vis geeft. Ik zou op dit menu schijteritis hebben hier, maar dat is voor elke hond natuurlijk anders.
Door Cupcake
#2389403
Ik geef het aantal grammen aan orgaan de ene dag in de vorm van pens en de andere in de vorm van vis. Of dat het meest optimale is durf ik niet te zeggen maar het gaat hier goed.
Door ulla
#2389721
Ik weet niet wat er in Lotgering zit maar in veel kvv,s zit ook al pens.
Je zou het dan aan kunnen vullen voor die 2 dagen met een eitje/wat rauwe honing gemalen walnoot ( eetlepel ofzo ) maar ook met spiervlees/testen/tong dan heb je een leuke afwisseling. ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2394953
Ik zou de groenten ook niet over de twee maaltijden verdelen.
Dat wordt toch erg onhandig voor je? En je maaltijden hoeven ook niet precies even groot te zijn.
Ik zou me voor die 2 dagen ook niet blind staren op de verhoudingen.  Het is goed dat je die in het oog houdt, maar als je al die andere dagen kvv voert, kom je toch weer iets heel anders uit.
Als je nu bv kvv voert waar geen groenten in zitten, en je geeft die 2 dagen gewoon groenten voor die dagen, kom je in het uiteindelijke menu uit met een veel lagere verhouding groenten. Dat is natuurlijk geen probleem, ook zonder groenten kunnen honden verder dus een klein percentage is geen probleem. Maar het maakt duidelijk dat die percentage's van die twee dagen ook niet ontzettend belangrijk zijn. 
Dat je orgaan ook niet zomaar goed komt hebben de anderen ook al op gewezen. ;)

Dus laat het iets vrijer, staar je er niet blind op, en hou vooral in het achterhoofd wat er al in de kvv zit en je dus minder in jouw barfdagen nodig hebt.  En verder is vooral het percentage vleesbot belangrijk zodat je hond mooie ontlasting heeft. 

Als je lotgering voert, zou ik je ook aanraden om je barfdagen iets meer te voeren dan je op lotgering doet (serieus wat meer) en zeker magere barfhapjes te kiezen.  Geitensnippers horen daar niet bij, tenzij je er het vet afsnijdt (en dat is een werk, dat verzeker ik je). 
Dit omdat lotgering al erg vet is, dus kan je dat beter proberen compenseren in je barfdagen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door