Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2389035
luna is voor de 2e keer in 3 maand loops,
ze verloor ongeveer 7 weken na de vorige lopsheid wat roodbruin bloed (wist niet of zij dit was) en had 2,5week terug dikke lange witgroene slijmdraden aan dr vulva en af en toe geeloranje vocht aan dr tut
dus ik met beide teven naar de dichtbijzijnde da, kom ik daar meld zij me ... er is echt niks aan de hand dit is waarschijnlijk normaal voor haar (NIET) die andere dr vulva is wel erg dik die moet je in de gaten houden (dit heeft zij van pup af aan al gehad zij heeft gewoon een grote tut)

dus een 2/3dagen later werd madam luna loops op een vreemde manier.
dus gisteravond rook mijn vriend een wat rotte (vlees) lucht. 
kom ik vanmiddag half 2 bij mijn oude DA (fijne praktijk gelukkig) ook zij vertrouwde het niet dus moesten we terugkomen voor een echo om 3 uur.
daar ziet ze een beetje vocht in de baarmoeder en verdenkt haar van cystes op de eierstokken (niet zichtbaar op de echo)
dit denkt zij door het snel komen van deze 3e loopsheid (vorige x zat er een 5 maand tussen)

nu heb ik er een hekel aan haar te steriliseren vanwege alle nadelen.... denken jullie dat dit echt hard nodig is?
of kan dit opgelost worden met een ab kuur (de afspraak is al wel gemaakt voor as maandag)
luna is nu 1,5 jaar jong  :(
Laatst gewijzigd door luuntje op vr 13 jul 2012, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2389149
Mijn teef bleef om de haverklap loops worden, en is uiteindelijk op 1 1/2  met spoed gecastreerd omdat de baarmoeder zo vol met pus zat dat hij klapte dat hij net buiten de buikholte was.
Ook al diverse onderzoeken gehad, en geen symptomen verders, ik zag een wit druppeltje uit haar vagina en 3 uur later was ze al geopereerd en ik had niet langer moeten wachten :-\
Qua gedrag, het was al een felle teef, is ze een nog grotere takketeef geworden. Maar ja we hadden geen keuze, je laat ze ook niet zo doorlopen met een bm onsteking.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2389328
zo moeilijk dit,
ik heb altijd gezegd niet steriliseren tenzij medisch noodzakelijk.
dit is zon moment, en toch twijfel ik.

word ze straks incontinent? (ik ken geen staffs die het niet zijn geworden)  ik vind het zo sneu voor de honden zelf.
word ze straks een kreng? hoe word haar vacht?
is er een andere oorzaak voor deze loopsheid?

en vooral : doe ik hier wel goed aan?
Door M@rina
#2389362
Wat mij betreft was het ook alleen steriliseren als het medisch noodzakelijk was, maar ik heb mijn mening herzien, het welzijn van je hond is ook een goed argument.

Mijn Saartje was om de 5 maanden loops, rook dan 5 weken lang zo lekker dat ze niet los kon lopen zonder een horde reuen achter zich te hebben, werd dan na een maand ongelofelijk schijnzwanger en dan wilde ze niet naar buiten, was depressief, kreeg enorme tieten, gaf melk en was vals en beschermde haar "pups", logisch gedrag maar voor haar zeker niet prettig.
Ik heb haar uiteindelijk op 4,5 jarige leeftijd laten steriliseren en ben er achteraf zo blij mee. Ik heb nu een heel stabiel teefje, die het hele jaar kan genieten van wat ze het liefste doet; hard rennen achter een bal aan, of zomaar rennen zonder reden  :biggrin2:

Als zo hoor waar jou dame lichamelijke allemaal last van heeft dan zou de keuze voor mij snel gemaakt zijn.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2389365
de keuze is wel al gemaakt, nu het verwerken ervan nog.

dat klinkt nu ik het schrijf best vreemd, maar zo voelt het wel.
ik heb de mogelijke gevolgen nog niet helemaal geaccepteerd.

was dit voor jullie ook zo moeilijk voordat ze gesteriliseerd werd?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2389367
ja hier precies hetzelfde
ik twijfel nog steeds en schuif het naar iedere loopsheid van loeka voor me uit. :)
Door M@rina
#2389371
Ja hoor dezelfde twijfel, 3x op het punt gestaan en toch nog een loopsheid afwachten en wéér een ander middeltje proberen... heel herkenbaar.

uiteindeljk besloten dat ik met eventuele nare gevolgen wel zou dealen als ze er zijn.. en buiten dat ik haar vacht niet meer kan plukken zijn er nog geen nare gevolgen.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2389379
tja,
de verandering van vacht, oke dan.
wat feller worden, prima leren we wel mee omgaan.
maar dat vervelende incontinent worden, hoe in hemelsnaam kan ik dat voor haar zo goed mogelijk begeleiden zodat zij zich goed voelt?
de meeste medicijnen hebben toch wel nare bijwerkingen, hebben ze geen spuitbare hormonen daarvoor? zodat die blaas speren toch strak gehouden word? of kan dat juist nog meer kwaad (aangezien alles er uit gaat)


maandag gaat ze onder het mes, dat weet ik nu zeker. 
maar hoe moet ik dat doen indien ze incontinent word? wat kan ik er tegen doen (behalve haar slank en gespierd houden?)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2389407
De nadelen van castratie bij de teef treden natuurlijk niet altijd allemaal bij iedere teef op. Van de 5 die hier ontstokt zijn is er eentje incontinent en gedragsveranderingen heb ik hier niet waar genomen. Nee, ik lieg, diegene die altijd vreselijk onhebberig was tijdens de loopsheid is nu 365 dagen per jaar een normale vriendelijke hond.

Ik ben geen fan van zomaar ontstokken, maar als ik lees wat jouw teefje er allemaal uitwerkt aan soorten uitvloeiing, wat dan ook nog stinkt en de meest waanzinnige kleuren heeft, dan zou ik niet gerust zijn dat het daarbinnen helemaal in orde is en zou ik graag kiezen om de hele hap eruit te halen.
Door hannabelgje
#2389455
Hier ook drie jaar twijfel. Toen moest het vanwege zeer heftige schijnzwangerschap. Het is nu twee maanden grleden en ik heb er zeker geen spijt van. Ze heeft veel minder stress en zit heerlijk in haar vel. Ze eet heel erg goed en dat is  drie jaar een probleem geweest.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Door Alba
#2389922
Weet je, 1,5 is aan de jonge kant voor mij omdat ze dan geestelijk waarschijnlijk nog niet volwassen is. Als er niets aan de hand zou zijn zou ik zeggen, wacht nog even een ronde of 2. Maar hier is overduidelijk iets niet goed, dus ik zou in jou geval ook kiezen om het kippenhok eruit te laten halen. De eventuele gevolgen kún je niet voorspellen, en als je daar tegenaan loopt leer je er ook wel mee om te gaan op een manier die voor zowel jou als haar werkt. Je moet jezelf echt niet schuldig omdat je hiervoor kiest! :-*
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2390559
Wat ik me wel afvraag  heeft dit gevolgen voor haar groeien?
Ze zou tot 3 door kunnen groeien in de breedte, stopt dat straks vroegtijdig? Ik doe behendigheid met haar dus vind het wel belangrijk dat de spieropbouw  wel doorgaat zoals dat zou moeten.

Ben toch best nerveus voor morgen. Ze is zo aan mij gehecht ik laat haar nooit alleen ergens achter, straks word ze wakker zonder mij. Ben best bang dat ze licht in paniek rAakt tussen de vreemde *piepende* dieren.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Door hannabelgje
#2390623
Dat van dat wakker worden dacht ik ook. Zoe is doodsbang voor vreemde mensen. Ik heb de da na de operatie haar een dap band om laten doen. Achteraf viel het natuurlijk reuze mee en is het allemaal goed gegaan en is ze niet in paniek geraakt.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Door Marije Lei
#2390891
Als het nodig is moet het gebeuren. Ik zie zelf meer nadelen aan niet stelleriseren  maar dat is persoonlijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door