Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mona
#2387398
Hoi,

ik had een vraagje,
mijn schoonvader gaat nog wel een vissen in het waddengebied en vaak op makreel ( tijdens seizoen)
nou vroeg ik of hij voor me makreel wilde meenemen.
maar wat is nou beter.
dat hij de ingewanden eruithaald zoals bij de makreel die wij eten.
of dat hij er alles in laat zitten?
hij is bang dat de hond ziel wordt als hij de ingewanden erin laat.

wat is jullie mening hierover?

verder heb ik net mijn boman aangezet met eendepoten ( richard versvlees), maar daar zitten toch nagels aan moeten die eraf of eet de hond dat gewoon mee op?

groetjes
Mona,

nog niet lang bezig maar wel heel erg fanatiek :D ;D :D
Door Lizzy
#2387456
Als je de vis razendsnel invriest, kan het wel inclusief organen. Maar organen in vis bederven snel. Dus als je niet in de gelegenheid bent het snel in te vriezen, kun je ze er ook uithalen. Honden worden best snel misselijk van makreel, zeker als de organen niet helemaal frisjes zijn.....
Door mona
#2387536
super bedankt voor je advies.
dan ga ik hem vragen of hij de makreel ook schoonmaakt.
want tussen het moment dat ze gevangen worden en dat ze schoongemaakt worden zit minder tijd dan dat ze de vriezer kunnen bereiken.

ben benieuwd hoe de hondjes het gaan vinden.
Door Lizzy
#2388274
Ik zou niet teveel tegelijkertijd geven. En eerst als extraatje bij de rest van de maaltijd. Om te voorkomen dat ze misselijk worden en dan de rest van de leven denken "Makreel? Ja doeiiiiii!".
#2388770
Hé, das vreemd.
Hoe zit dat dan met makreel die je in zijn geheel in de winkel koopt?
Ik heb Makreel in de Makro gekocht, vers, maar dus niet ingevroren.  Met organen en al.
Ik heb die gewoon thuis zelf ingevroren, ook met orgaan en al. En mijn katten eten het wel.  Eentje wil het niet, maar dit wil gewoon niet alle vis en zeker geen visorgaan, maar de anderen eten er zelf de organen eerst uit.  Zelfde verhaal voor de sardienen.
Kan dat dan kwaad?
Door Lizzy
#2389249
pearlsofpassion schreef: Hé, das vreemd.
Hoe zit dat dan met makreel die je in zijn geheel in de winkel koopt?
Ik heb Makreel in de Makro gekocht, vers, maar dus niet ingevroren.  Met organen en al.
Ik heb die gewoon thuis zelf ingevroren, ook met orgaan en al. En mijn katten eten het wel.  Eentje wil het niet, maar dit wil gewoon niet alle vis en zeker geen visorgaan, maar de anderen eten er zelf de organen eerst uit.  Zelfde verhaal voor de sardienen.
Kan dat dan kwaad?
Nee, geen kwaad. Als ze het goed eten, prima. Hier kotsen er twee de boel totaal vol. Haal ik de organen eruit, niks aan de hand. Met sardien lijken ze hier overigens geen last van te hebben. Mij is toen verteld dat de organen van makreel eerder rotten.
#2389449
Lizzy schreef: Nee, geen kwaad. Als ze het goed eten, prima. Hier kotsen er twee de boel totaal vol. Haal ik de organen eruit, niks aan de hand. Met sardien lijken ze hier overigens geen last van te hebben. Mij is toen verteld dat de organen van makreel eerder rotten.
Ok, das wel iets om in het achterhoofd te houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door