Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2388009
Arie heeft een behoorlijk heftig ontstoken linker oor, rechts ook, iets minder. Ze staat al een week op de ab en dagelijks spoelen, maar vandaag controle was er geen verbetering. Maandag gaat ze nu onder een roesje dan worden de oren gespoeld en gaan ze een kweek nemen.
Nog tips voor van nu tot en met maandag en waar ik op moet letten als de uitslag van de kweek bekend is?
#2388299
Stippie heeft ook een  hardnekkige oorontsteking gehad een tijd terug, alle zalfjes van de da hebben we gehad, niets heeft de ontsteking volledig weggekregen, en uiteindelijk werd er speciale zalf bij Utrecht besteld, ik weet niet meer hoe het heette, maar dat kan ik desgewenst wel voor je nazoeken. Dat heeft geholpen, maar was niet zulk 'fris'  spul, oftewel als het niet nodig is, liever niet gebruiken.

Beterschap voor Arie!
Hopelijk helpt het spoelen. Zouden ze dat niet met zilverwater kunnen doen, misschien dat dat een oplossing is?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#2388385
Ik neem aan, dat je weinig speciaals kunt gebruiken, als er maandag een kweek moet worden genomen, misschien wel helemaal niets.
Jaren terug al weer, hebben we via via een flaconnetje Panalog gekregen. Na een korte periode was de oorrommel over en bleef weg.
Panalog mag in Nl niet meer, maar in Duitsland wel.
Eerst maar eens wachten, wat uit de kweek komt, dan zal de behandeling hopelijk met succes gestart kunnen worden.
Bij de "oordame" hier gebruik ik aloe vera, van binnen en van buiten. Ik probeer ook niets anders meer, half litertje kopen, oren spoelen, lepeltje over het voer en ze kan er weer tegen. Oren een paar keer, over het voer tot de halve liter op is.
Ik ben geen aloe vera fan, het zit zelfs in mijn afwasmiddel (belachelijk), maar goed, het schijnt bij haar te helpen, dus dan koop ik het maar.
Bah, het gaat nog wel een tijdje duren voor je gericht kunt behandelen, zal toch snel eind volgende week worden. Akelig.

Hanny 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door