Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#2387409
Hoiii mede barfers :D
Ik ben sinds vandaag begonnen met barf in combi met tammenga menu. Ik heb er zoveel goede dingen over gelezen dat ik dus zelf ook over wou op vers vlees.
Hier is mijn menutje (alleen van vandaag), zijn er ervaren barfers die mij kunnen zeggen of ik het goed doe ;D :)?
Max (akita) Moet op 1 dag 880 gram hebben, hij is 44 kilo.
ik geef hem;
440 gram kippennekken (beginner, dus moet leren botten eten :)) (rauw vleesbot)
88 gram groente prutje
66 gram runderpens (orgaanvlees)
66 gram kippenlever ( ivm vitamine a en d) (orgaanvlees)
Ik moet max 132 gram orgaanvlees geven en ik dacht ik deel het door de helft en geef hem 2 soorten orgaanvlees.
220 gram paardevlees( 1 hele lap) (spiervlees)

Dit moet mijn menutje voorstellen, is dit een goed menuutje?  :o

Mijn andere honden krijgen hetzelfde maar wat minder, die zijn niet zo zwaar  ;D :D

Als tussendoor geef ik ze yogurt en ei en ik bak zelf taartjes en koekjes voor ze :) :)

xxJo
#2387802
Kreeg je hond hiervoor brok? Dan zou ik zelf eerst een dag gemalen pens geven of 2 dagen. Dan een aantal weken KVV en dan pas barf... Zo kan t lichaam eerst wennen aan vers vlees maaltijden. De zuidwaarts in de maag gaat omhoog dit hebben ze nodig voor een goede vertering van oa botten.

Pas na een week of drie zou ik barf gaan geven...

Verder is t misschien handig om een weekmenu hier neer te zetten. Dan kunnen we met je meekijken.
#2389130
Voor 1 dag is het een prima menutje, maar eigenlijk kun je een menu voor 1 dag niet goed beoordelen want je kunt zo niet zien of er voldoende afwisseling in je weekmenu zit en of alles aan bod komt.

Succes met je weekmenu.
Groetjes, MJ
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door