Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Loes en Kaya
#2386900
Hallo allemaal !

Ik ben Loes en ik ben hier nieuw (wil me voorstellen maar waar??)

Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen.. :)
Mijn hond Kaya (vuilnisbak) is nu 2 jaar en weegt 26 kilo. Kaya is gewend aan Kvv (500 gr per dag) en krijgt dit nu bijna anderhalf jaar.
Nu wil ik eigenlijk verder kijken dan de kvv's maar ik wil het ook simpel houden.

Kaya krijgt nu elke dag vlees van tammenga (lam/pens/paard/geit en rund)daarnaast is zij gewend aan een aantal barf producten.. namelijk; penslappen, kippenkarkassen, konijnenkarkassen, kippen + eenden nekjes, kippenmaagjes en hartjes.

Ik wil beginnen met 4 dagen kvv en 3 dagen barf.
Wie kan mij helpen met een menu samen te stellen zodat ik wel redelijk de juiste verhoudingen aan hou? Moet ik mijn kvv porties bijv aanpassen??
Ik haal mijn vlees bij een dierenwinkel in Beverwijk en wil het liefst daar alles in een keer kopen (dus niet van hot naar her hoeven te rijden)

Nou zat ik te denken om de dagen dat ik kvv geef diersoorten te geven die je niet overal als vlees kan krijgen dus bijv.  paard, geit en vis?? Vis vind ze niet echt lekker denk ik (heb 1 keer zalmkoppen geprobeerd en deze moest ik eerst fijnhakken voordat ze er ook maar naar wilde kijken) dus ik dacht aan een vis kvv.

Nou is ze gek op konijnenkarkassen en zijn deze in de winkel in kleine porties te koop dus lijkt me dat iets wat ik op de barf dagen kan geven.
Ohja ze kan dus redelijk goed bot eten zolang het niet te grote stukken zijn en het niet te hard is.
Mocht je nog meer informatie willen hoor ik het wel!

Bedankt alvast!

Groetjes Loes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Manon
#2386907
Loes!
Ik wil je wel helpen ;)

Stuur anders via hp een pb'tje qua barf waar je aan kunt komen.
Dan zal ik je helpen een menu'tje te maken....
Door Loes en Kaya
#2387015
Bedankt Limpy,

Ik hou altijd 5 diersoorten in de week aan,, wil ik ook met barf erbij gaan doen,

Voor een beginner is het niet zo makkelijk ook niet met een rekenhulp.. dat kan ook aan mij liggen hoor haha.

Gelukkig heeft Manon het mij haarfijn uitgelegd :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door