Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#237217
ik wil nu de pups wat ouder zijn zelf gaan samenstellen,
we zijn nu de pups aant leren om botten te eten.
ik heb al voor essie en minx keer samen gesteld.

nu kan ik kalfsribben krijgen voor 1,50 per kilo.
is dat beetje normale prijs?
ik kan dat morgen ook gaan halen dan bv per 10 kilo.
maar wil even weten of het wel goede prijs is?

alles hier in de buurt is best duur.
dus probeer een paar goede adresje te krijgen.

ik heb ook lamsribben,nek,nieren,hart en vet.
maar ja alleen op lam kunnen ze het niet doen neem ik aan.
ook kip heb ik adres.

maar bv kalf zou leuke afwisseling zijn en kunnen de pups dat al eten?
#237224
danielle1980 schreef: ik wil nu de pups wat ouder zijn zelf gaan samenstellen,
we zijn nu de pups aant leren om botten te eten.
ik heb al voor essie en minx keer samen gesteld.

nu kan ik kalfsribben krijgen voor 1,50 per kilo.
is dat beetje normale prijs?
ik kan dat morgen ook gaan halen dan bv per 10 kilo.
maar wil even weten of het wel goede prijs is?
Als het een beetje grote stukken rib zijn en echt kalf: dan vind ik het een prima prijs!
alles hier in de buurt is best duur.
dus probeer een paar goede adresje te krijgen.

ik heb ook lamsribben,nek,nieren,hart en vet.
maar ja alleen op lam kunnen ze het niet doen neem ik aan.
ook kip heb ik adres.

maar bv kalf zou leuke afwisseling zijn en kunnen de pups dat al eten?

Dat hangt een beetje af van wat je van plan bent. Als je van plan bent om af en toe zelf te gaan samenstellen, dan kun je best alleen met lam en kalfsbot door de bocht. Maar ik zou dan zelf wel proberen om weer niet teveel kvv te geven waar lam in zit. Wil je vaker gaan samenstellen, dan vind ik alleen lam inderdaad niet genoeg.

Overigens, ja, volgens mij kun je nu prima kalfsribben aan de pups gaan geven (mijn pup zal op die leeftijd al lang en breed aan botjes hebben mogen kluiven). Waarschijnlijk eten ze er nog niks van op dus qua calcium moet je daar wel rekening mee houden. De kalfsbotten moeten dus wel groot genoeg zijn en niet zo klein dat ze ze geheel in hun bekkie kunnen stoppen. En; goed in de gaten houden, die rakkertjes!
#237240
Als het een beetje grote stukken rib zijn en echt kalf: dan vind ik het een prima prijs!Dat hangt een beetje af van wat je van plan bent. Als je van plan bent om af en toe zelf te gaan samenstellen, dan kun je best alleen met lam en kalfsbot door de bocht. Maar ik zou dan zelf wel proberen om weer niet teveel kvv te geven waar lam in zit. Wil je vaker gaan samenstellen, dan vind ik alleen lam inderdaad niet genoeg.
tja dat zie ik morgen wel,
ik heb geen idee hoe t eruit moet zien,
maar kon het via BIBI krijgen,
dus neem aan dat het er goed uit ziet.

ik ben van plan straks als het lukt 3 dagen in de week zelf te gaan samenstellen.
dus dan moet ik meer vlees gaan doen,
heb net in andere topic al antwoord gekregen op spiervlees dus dat ga ik zeker proberen te varieren.
ik heb eigenlijk geen idee of er in mijn kvv veel lam zit. :-[ :-\
ik geef CB natuur.
en van de bibi: BIBI-mix,is volgens mij meer pens,
BIBI natuur en de BIBI kip.
geen lam want die vond is niet zo fijn er uit zien :-[
Overigens, ja, volgens mij kun je nu prima kalfsribben aan de pups gaan geven (mijn pup zal op die leeftijd al lang en breed aan botjes hebben mogen kluiven). Waarschijnlijk eten ze er nog niks van op dus qua calcium moet je daar wel rekening mee houden. De kalfsbotten moeten dus wel groot genoeg zijn en niet zo klein dat ze ze geheel in hun bekkie kunnen stoppen. En; goed in de gaten houden, die rakkertjes!
de pups hebben al lamsribben gehad,
best groot stuk bot,
ik wilde het vasthouden maar mn vingers gingen eraan, ::) :P
we leggen de pups ver verspreid,
dus schrokken ze niet. :D
en ze kauwen goed :D
misschien niet het slimste om mee te beginnen? :-[
maar kippennek kan ik niet aan komen,
en de pups zijn al van heel jong gewend om te kauwen en kluiven op andere dingen.
krijgen groente,fruit,recreatie botten,
eerst gewoon lamsvlees,en andere grote lappen vlees.
toen klein stukje bot erin.
toen hele rib.
#238103
Ik zou het gewoon lekker proberen hoor Danielle. Gewoon erbij blijven en goed in de gaten houden en zorgen dat ze er niet teveel afkluiven en opeten. Desnoods gewoon na een paar minuutjes weghalen en een paar dagen later weer aanbieden.
#238119
Lizzy schreef: Ik zou het gewoon lekker proberen hoor Danielle. Gewoon erbij blijven en goed in de gaten houden en zorgen dat ze er niet teveel afkluiven en opeten. Desnoods gewoon na een paar minuutjes weghalen en een paar dagen later weer aanbieden.
ok ik ga het morgen gelijk proberen.
eens kijken hoe t gaat.
hoeveel zouden ze dit extra mogen?
volgens bibi een hele per dag :o
dat vind ik best veel.
:-\
#238140
danielle1980 schreef: ok ik ga het morgen gelijk proberen.
eens kijken hoe t gaat.
hoeveel zouden ze dit extra mogen?
volgens bibi een hele per dag :o
dat vind ik best veel.
:-\
Dat vind ik eerlijk gezegd ook wel veel! Maak anders eens een fotootje van een van de pups met zo'n ribje, dan kunnen we beter inschatten wat het is (hoe groot en hoeveel). Ik zou het ook een beetje af laten hangen van hoeveel ze eraf kluiven.
#238193
Lizzy schreef: Dat vind ik eerlijk gezegd ook wel veel! Maak anders eens een fotootje van een van de pups met zo'n ribje, dan kunnen we beter inschatten wat het is (hoe groot en hoeveel). Ik zou het ook een beetje af laten hangen van hoeveel ze eraf kluiven.
ok ik zal foto maken.
hopelijk zie je t duidelijk.
ik denk dat ze alles opeten ::) ;)
#238196
Lizzy schreef:
Waarschijnlijk eten ze er nog niks van op dus qua calcium moet je daar wel rekening mee houden. !
Weet niet precies hoe oud de puppen van Danielle nu zijn, maar volgens mij niet echt veel ouder dan Andor. En die at weken geleden al kippenekken, lamsribben en kalfsbotjes. En hij vrat ze wel degelijk helemaal op. Heb ik dan toch een wolfje in huis? ;D
#238198
Nelly schreef: Weet niet precies hoe oud de puppen van Danielle nu zijn, maar volgens mij niet echt veel ouder dan Andor. En die at weken geleden al kippenekken, lamsribben en kalfsbotjes. En hij vrat ze wel degelijk helemaal op. Heb ik dan toch een wolfje in huis? ;D
ze zijn 15 weken nu. ;)
#238678
Helen schreef: He Kuma wordt maandag 15 weken en Andor is precies 6 dagen ouder dacht ik toch, dan wordt hij bijna 16 weken? Of vergis ik mij?
Je hebt helemaal gelijk Helen ;D Ben hier altijd beetje slordig in. Andor is op 21 sept. geboren, dat weet ik wel nog :-[ :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door