Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Juultje
#236774
Het gaat ontzettend goed de laatste tijd met Snow. :)
Hij eet zijn bak 's morgens én 's avonds helemaal leeg.
En na zijn avondeten begint hij ook nog aan een lekker bot.
Een bakje met makreel of sardientjes eet hij ook op.
Ik wil binnenkort beginnen met een rauw sardientje.
Kijken of dat ook toegevoegd kan worden aan het menu.
Ik heb ook al hele fijne stukjes appel door zijn eten gedaan en dat ging super. (Of hij heeft het niet gemerkt... ;D ) Ook spercieboontjes en erwtjes&worteltjes laat hij niet liggen!
Ik ben echt heel blij!
Snow is 's avonds zo moe van het lopen en spelen en ravotten met andere honden dat ie al heel vroeg zijn slaapplaatsje opzoekt. ;)

Bedankt voor alle tips!

Groetjes van Juultje
Door Ilse
#237061
Fijn joh dat het zo goed gaat :D
Ik ben ook bij met alle tips die ik hier gekregen heb, je leert hier zoveel ;)
Groetjes Ilse
Door Truus
#237330
Hoi, fijn dat het zo goed gaat :D. En ook weer een blije hond met gezonde voeding! Daar doen we het tenslotte voor he ;)
Door Juultje
#237495
[quote="Lizzy"]
Klinkt goed zeg!! Wat geef je nu allemaal?
[/quote]

's Morgens krijgt hij vlees (gehakt, lams, kalfs, kip of soepvlees) met een paar lepels groenten, verse peterselie, een theelepeltje gistocal en een boterham.

Tussendoor een bekertje cottage cheese (om de dag)

's Avonds nog een beetje vlees en daarna een maaltijdbot. ( bv kalfsnek met lekker veel vlees eraan, of kippenvleugels) Of alleen een maaltijdbot.

Zijn botten zoekt hij soms later op de avond nog een keer op. Vaak wil hij nog in de tuin zijn en dan zie ik hem bijna altijd weer op een bot liggen kauwen.

Nu tussendoor dus ook 1 keer in de week een blikje vis.

En 1 keer in de week pens van rodi. (vind ie niet echt geweldig.)
of versvoer van Rodi of Duck. (zit toch ook veel orgaanvlees in?) (Vind ie ook niet echt geweldig)

Met het orgaanvlees kan het nog beter. Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken.

Hij krijgt ook "kale" botten. Lamsribbetjes o.a. (Van de andere weet ik niet wat het zijn ??? ) Daar zit niet zo heel veel vlees aan, maar dat vind ie ook lekker om aan te kluiven.

En binnenkort dus een "echt" sardientje. :D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#237543
Waarom geef je Gistocal? Snow eet toch botten en krijgt ook kvv, lijkt me een beetje overbodig.
Door Lupa
#237701
[quote="Nitus"]
Waarom geef je Gistocal? Snow eet toch botten en krijgt ook kvv, lijkt me een beetje overbodig.
[/quote]
mischin zelfs gevaarlijk, ik zou geen gistcal geven
Door Juultje
#238654
[quote="Nitus"]
Waarom geef je Gistocal? Snow eet toch botten en krijgt ook kvv, lijkt me een beetje overbodig.
[/quote]

:-[ ehmmm.....Ik had gehoord dat dat goed was. Hij krijgt verder geen extra vitamine. Ik dacht dat gistocal extra vitamientjes waren..... ???
Door Juultje
#238662
[quote="Lupa"]
mischin zelfs gevaarlijk, ik zou geen gistcal geven
[/quote]

Als het niet goed voor hem is,
:-\ dan geef ik dat natuurlijk niet meer. Ik dacht dat het goed voor hem was. Hij kreeg maar een heel klein theelepeltje hoor.
Waarom is het gevaarlijk?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#238666
[quote="Juultje"]
:-[ ehmmm.....Ik had gehoord dat dat goed was. Hij krijgt verder geen extra vitamine. Ik dacht dat gistocal extra vitamientjes waren..... ???
[/quote]

Volgens mij is Gistocal een calcium preparaat, met nog wat meer onduidelijke dingen erin. Wat ik erg wazig vind is dat ik nergens kan vinden wát er nou precies in zit.
Van Beaphar (de producent) wordt je ook niet echt wijzer, want dit staat op hun site over Gistocal: "Gistocal is een ideale aanvulling op de dagelijkse voeding van iedere hond. De combinatie van vitaminen, mineralen, sporenelementen en gist geeft uw hond een extra steuntje."
Ja, welke vitaminen, mineralen enz.? dat vraag ik me dan af.
Als jij je hond genoeg afwisseling in zijn voeding geeft heeft hij dit helemaal niet nodig ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 10 jan 2005, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#238670
wat je zou kunnen geven is bv Gelatinaat
het is een soort preventief middel voor werkend honden bevat belangrijk bouwstoffen voor het skelet .
vraag angelique hierover, ik geef het aan Lupa ook omdat de flatcoated fatbaar is voor atrose
Door Nelly
#238675
Ik zou die Gistocal ook weglaten hoor, omdat je ook al behoorlijk veel bot aan je hond voert, en volgens mij is Gistocal tr**pie ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door