Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Kim en Casper
#2385533
Zojuist heb ik definitief mijn menu veranderd. Tamme gaat eruit. Dit is gezien de bezorgkosten net zo rendabel als richard vlees en hier kan ik alles bestellen. Dus geen 3 leveranciers ( tammenga, richard en caroba ) nu naar 1 leverancier richard.

Het menu

Ma.  300 gram konijnkarkas met 200 gram paardenvlees
Di.  400 gram zal kop met 200 gram smuldier vlees
Wo. Richard geitmix 500 gram + 75 gram groente
Do.  Richard lamsmix 500 gram + 75 gram groente
Vrij. Richard rundmix 500 gram + 75 gram groente
Zat. 300 gram Schaapspens met een kalfs of lamsrib van 200 gram
Zo.  200 gram hazenvlees met 300 gram lamsstaart en 75 gram smuldier hart/

Het enige wat ik nog moet navragen is of er lever en nier in de KVV zit. Is dit niet het geval wordt de smuldier hart vervangen door konijnorgaan van richard.

Met tammenga, richard en caroba ( zalmmix) kwam ik uit op 1,16 per dag inclusief verzendkosten. Zonder deze verzendkosten ( toch 17,50 totaal) kom ik uit op 1,04 per dag. Dus goedkoper al scheelt t niet veel en ik hoef maar 1 keer thuis te blijven ipv 3 keer...

Wat vinden jullie van t menu? Ik wacht nog even op de vraag of de nieren en lever. Zodra ik antwoord hierop heb ga ik bestellen.
Laatst gewijzigd door Kim en Casper op di 03 jul 2012, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2385563
Zal even de percentages bijvoegen
Vleesbot 50% konijnkarkas, kalfsrib/lamsrib, lamsstaart, zalmkop.
Vlees 25% paard, smuldier lees, hert.
Orgaan 15% schaapspens, smuldier hart/ konijnorgaan
Bijproducten 10% groetenmix

De KVV dagen heb ik buiten deze berening gelaten. Deze zijn compleet.

Casper weegt 33 kilo en heeft 1,7 1,8 % van zijn lichaamsgewicht nodig per dag wat neer komt op 550-600 gram.

Vleesbot 1100 gram
Spiervlees 600 gram
Orgaan 400 gram
Producten 225 gram

2325 gram verdeeld over 4 dagen = 580 gram gemiddeld per dag.
Door Lizzy
#2386306
Mjah.... Ik heb niks met mixen.... Ten eerste weet je niet wat er in zit. Je kunt al helemaal niks zeggen over de kwaliteit. Gemalen spul is ook nog eens minder goed voor de spijsvertering van de hond. Dus kortom, ik zou dit vervangen door echt vlees, van goede kwaliteit.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door