Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nuttah
#237858
Onze puppen zijn nu bijna 5 weken oud. Sinds vanmorgen zijn er enkelen aan de diaree en spugen :( Om dit te stoppen, vanmorgen finidiar tegen diaree en metocloral om het spugen tegen te gaan gegeven. Ze staan allen op CB. Mijn vraag: zou een probiotica als de kruidenmix van CB een goede ondersteuning zijn nu? En heeft iemand nog andere tips?? We maken ons best wat zorgen omdat ze nog zo klein zijn :(

Ingrid
Gebruikersavatar
Door Nitus
#237883
Balen joh, ik zou eerder pro-biotica in capsule vorm geven, en yoghurt met rauwe honing schijnt goed te zijn bij misselijkheid. Okugest van VSM helpt trouwens ook goed bij misselijkheid en diaree, dat zijn tabletjes, die kun je evt. verpulveren en dan door de Carninest doen.
Beterschap, (volgens mij waart er een virus rond, veel honden hebben last van deze verschijnselen).

Kijk voor nog meer goede tips, even hier: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=8635
Laatst gewijzigd door Nitus op za 08 jan 2005, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#238225
Met een nest pups van deze leeftijd zou ik toch even de dierenarts raadplegen. Er kan een virusje in het spel zijn.
gr.
Nicolette
Door K@rin
#238616
Als ik puppen heb, dan heb ik ook ALTIJD een tube BeneBac van de fa. Spat in huis.
Ik heb daar hele goede ervaring mee.
Meestal als de pups 2x een dosering gehad hebben is de diaree over (als het tenminste niet iets ernstigers is)
BeneBac is ook om de darmflora weer op peil te krijgen en werkt heel erg snel bij zulke jonge puppen.
Ik heb gelukkig nog nooit spugende puppen gehad .........
Het lijkt me, dat er bij jou sprake is van een virusje ........
Door nuttah
#239722
Gelukkig gaat het een stuk beter nu met ze. Er was meteen al een virus vastgesteld, dus uitzieken maar. De medicijnen en de kruidenmix doen goed hun werk.
Bedankt voor de tips ;D Pff we hebben het er maar knap druk mee ;)

gr Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door