Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door madelief403
#2384901
Hoihoi, mijn labpup is inmiddels 8,5 maand oud en zit vanaf dag 1 op kvv, tot grote tevredenheid overigens.
Maar nu heb ik toch een probleem wat betreft het eten; hij krijgt nl nog steeds 3x per dag te eten...Ik heb al 2x geprobeerd om hem op 2x te krijgen, omdat ik niet altijd om 13.00 thuis ben om hem dan eten te geven.  Hij weegt nu 30,5 kilo en krijgt nu 3x 400 gram kvv. Ik heb hem minder eten gegeven, maar daar valt hij van af en aangezien mijnheer nog volop in de groei is, wil ik dat natuurlijk niet. Wat ik heb geprobeerd is, om de middagmaaltijd te verdelen over de 2 overgebleven maaltijden, maar dat werkt niet. Hij eet vrij snel en bij die 2 keren is zijn eten er vrij vlot weer uitgekomen. Bovendien zit hij steevast om 13.00 te wachten bij het aanrecht op zijn eten, maar dat is een kwestie van gewenning en afleiding geven, dus dat is het probleem niet.
Hebben jullie tips om hem toch op 2x maaltijden per dag te krijgen? Ik wil als het even kan wel de hoeveelheid blijven geven die hij nu krijgt, of zou ik het misschien langzaam op moeten voeren? Dat heb ik nl ook al geprobeerd, maar dan heeft hij echt honger en pikt nog net niet het eten van het aanrecht af. Als hij op zijn achterpoten gaat staan, kan hij er nl bij.... Tegen de tijd dat hij bijna 1 jaar is, ga ik over op de hoeveelheden van een volwassen hond, want dan heeft hij toch wel zijn volwassen hoogte bereikt, dat neem ik tenminste aan ;D Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven. Groetjes, Linda en Milan[
Door nienk
#2385022
heb je in 1 keer 600 ipv 400 gram gegeven? ik zou zelf beginnen met proberen de ochtend en avond maaltijd iets groter te maken, en de lunch steeds iets kleiner. dus eerst even 450 - 300 - 450, dan 500 - 200 - 500, etc.

verder zou het er ook aan kunnen liggen dat het eten te koud is. het beste serveer je de maaltijd op kamer temperatuur, in ieder geval niet direct uit de koelkast.

het snelle eten kan je af remmen door een deel van de kvv in een Kong oid te stoppen.
#2385107
Bedankt voor je antwoord, ik had 1x de fout gemaakt om zijn hoeveelheid te vergroten van 400 naar 550, maar dat was geen succes. Toen kwam het er weer uit. Daarna heb ik inderdaad de hoeveelheid die hij in de middag krijgt kleiner gemaakt, maar daar had hij dus erge honger van.
Het eten is ook niet te koud, want ik zet het een uur van tevoren uit de koelkast en mocht het dan nog te koud zijn, gaat er een scheutje warm water bij. Die kong heb ik liggen, maar hij geeft het op als het laatste beetje er niet meer uit komt,haha!! lastig hondje hoor....

Per vandaag ga ik weer proberen om zijn eten naar 2x te krijgen, vanmiddag heeft hij maar 200 gram gehad en vanavond krijgt hij 100 gram erbij. En ik voer het dan maar per dag met 50 gram op, dan maar zo. In ieder geval heel erg bedankt voor je antwoord. Groetjes, Linda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door