Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Smart
#2385025
Wij hebben twee Chihuahua's, de eet eet zijn vers echt super, de ander dus totaal niet.

Hij krijgt vanaf dat hij 5 maanden is (daarvoor kreeg hij brok bij de fokker), vers vlees en Orijen brok (omdat hij dus niet zoveel vlees eet). Ik zou graag tips willen over hoe ik versvlees (compleet), voor hem aantrekkelijker kan maken.

Ik heb al wat geprobeerd:
- overgieten met warm water
- mengen met vlees
- mengen met pens
- overgieten met bouillon

Iemand nog iets anders om te proberen?
Door nienk
#2385079
volhouden!

hem leren dat het vlees echt het enige is wat ie krijgt. geen gedoe van het eet moment maken. neer zetten, 5 min. laten staan. niet eten? weg halen. niets tussen door geven, volgend eet moment weer neer zetten, 5 min. niet eten? weg halen. etc. als hij brokjes lekkerder vindt dan vers, dan is vlees weigeren natuurlijk de manier om toch brokjes  te krijgen. dus als je de brokken echt niet meer geeft, dikke kans dat ie van zelf het vlees wel gaat eten.

maar het zou natuurlijk ook kunnen dat hij de smaak die je geeft gewoon echt niet lekker vindt. dan zou je wellicht bovenstaande kunnen proberen met een ander merk of smaak.
Door Smart
#2385092
Bedankt voor je bericht, probleem is echter wel dat hij eigenlijk al aan de magere kant is. Hij mag van mij zoveel eten als hij zelf wil maar dat doet hij dus niet.

Smaken heb ik al geprobeerd (hij eet gewoon mee met de andere hond en 2 kittens, die krijgen ook afwisseling), ik ga dan gewoon verder met volhouden en geen brokken meer neerzetten wanneer hij niet wil eten.

Ik wil graag het beste voor de beestjes maar ze moeten wel meewerken..  ;)
Door job
#2385099
wat hier helpt bij moeilijke eters is gemalen vlees of kvv geven
en daar dan een paar stukjes vlees in doen.
Dan doe ik daar steeds meer vlees en minder gemalen vlees in.
Vlees en organen geeft vaak het meeste startproblemen.
Vleesbot gaat meestal wel goed, maar je moet wel kijken wat je geeft.
Mijn smurfen krijgen bv krielkippenruggen ipv kippenruggen, een heel stuk kleiner en zachter.
Zachte lamribben en konijnkarkassen gaan ook prima, zalm krijgen ze wel gemalen,
haaskarkas sla ik voor ze met een hamer in gruzzelementen.
Straks weer hertenribben, die gaan ook prima.
Door nienk
#2385100
dan zou ik persoonlijk er voor kiezen om het eten niet te lang te laten staan. dus zodra hij stopt met eten, heel eventjes wachten en dan zijn bakje weg halen. dan leert hij wellicht dat hij gewoon moet eten als er eten staat, en niet wanneer hij daar zin in heeft.

sommige honden hebben het heel snel door als je als baasje goed vol houdt, andere gaan zo 3 dagen in hongerstaking. bij een gezonde hond kan dat iet veel kwaad, maar als die van jou al een beetje mager is, dan moet het niet te lang duren voordat ie gaat eten.
Door inni
#2386293
Heeft hij een goede ontlasting? Ruikt hij uit z'n bek??

Hier een maltezer waarvan we dachten dat hij niet wilde eten ('t was altijd een slechter eter met regelmatig maag en darmproblemen, geen brok, geen blik, kvv af en toe (en meestal was 't de eendvariant die 't best ging). Eind februari bleek hij pancreasproblemen te hebben, sindsdien eet hij zelfgemalen eendenekken met eendeborst en eendenhartjes (alle vet wel zorgvuldig verwijderd), en........... hij heeft de ganse dag honger en geen enkel probleem meer met z'n maag of darmen. Laatst gaf ik hem wat konijn (5gr) en 15min later ging hij braken, voor konijn haalt hij nu z'n neus op.

Volgens mij zijn ze gewoon héél voorzichtig met voer waarvan ze zich niet te best voelen. Misschien heeft jou hondje wel ergens een probleem of pijn na 't eten en zit daar de oorzaak.
Kvv was voor onze maltezer ook te grof gemalen, hij ging ruiken uit z'n bek, vooral wanneer hij blafte) en kreeg diarree (maag van slag door te grof voer, voer blijft te lang in de maag wat de geur geeft, 't voer komt onvoldoende verteerd in de darmen, darmen van slag en diarree....  dat is mijn gedachtengang daarrond). Ik maalde 't daarom nog een keer extra met een mixertje voor babyvoeding (wel een gepruts hoor met die kleine hoeveelheden) en dan ging 't al veel beter maar 't vet was hier de echte doodoender.


Hopelijk vind je snel een oplossing en krijg je twee goede eters. Succes.
Door Smart
#2386556
Hij heeft eigenlijk gewoon heel normale ontlasting en ruikt wel eens uit zijn bek (maar dat doet de andere ook wel eens). Ik denk zelf dat hij sommige dingen gewoon echt niet lekker vind, de pens en kip/pens eet hij nu namelijk wel weer gewoon.

De dierenarts vond zijn gewicht oke, mocht iets meer zijn maar niet verontrustend (ik vind hem zelf wel erg mager), ik zal hem als hij geent moet worden eens vragen of hij wat onderzoekjes kan doen om het e.e.a. uit te sluiten. Dan weet ik het in ieder geval zeker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door