Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#237435
Even een vraagje naar aanleiding van een andere topic. Ik lees namelijk veelvuldig "mijn hond is schijnzwanger, als ze weer schijnzwanger wordt, laat ik haar toch maar helpen"...

Ted was haar eerste loopsheid schijnzwanger.Het leek meer lichamelijk dan dat ze zich ook echt zo gedroeg. Ze ging in ieder geval niet overdreven nestjes maken (maar eigenlijk is het zowiezo een nestelaar), adopteerde geen 'speelgoedpups', was misschien ietsjes prikkelbaar, maar verder ook niet. Wel kreeg ze, om het paar even plastisch te zeggen, erg dikke tieten (met van die harde schijven ::))...er kwam geen melk uit...

Nu is ze voor de tweede keer loops geweest, en weer schijnzwanger. Ik dacht altijd dat het geen kwaad kon, schijnzwangerschap, tenzij een teef er echt overdreven last van heeft... Is dit zo?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#237443
Ja, volgens mij is dat zo.
Als jouw hond er verder geen last van heeft én jij ook niet zou ik het zo laten, maarrrr... ik heb bij Gitte wel gemerkt dat bij elke loopsheid de schijnzwangerschapverschijnselen (mooi scrabblewoord ;)) steeds heftiger werden (vooral qua gedrag), dus dat zou je bij Ted ook even moeten afwachten. En dan kan je trouwens ook altijd nog homeopathie proberen, dat hielp bij Gitte ook wel goed.
Gitte is nu wel gecastreerd, maar dat had een andere reden.
Maar volgens mij hoef je niet bang te zijn voor lichamelijke 'schade' als je hond elke keer schijnzwanger is.
Door lekker kort
#237448
Geer ik heb het hier in pension meegemaakt met een teef die vreselijk agressief was vanwege de schijnzwangerschap richting de andere honden het was gewoon zielig, iedere hond reageert weer anders maar onze bernersennen was er altijd erg beroerd van, en dan was ze net weer over alles heen en dan werd het na een maand alweer minder omdat er weer voorbereidingen werden getroffen voor de volgende loopsheid, op een gegeven moment werd ze iedere 4 maanden loops dat was te veel voor haar en ik ben blij dat ik haar toen meteen daarna heb laten steriliseren, pas toen werd het een vrolijke hond.

groet Fritz.
Door geer
#237451
Hmmmzz... Wat ik wel merk bij Ted, is dat ze veel snauweriger wordt, vooral naar andere reutjes. Dat zou natuurlijk kunnen komen door de loopsheid, al die mannen aan haar kont vond/vind ze maar niets... Ze speelt voor mijn gevoel ook minder met andere honden (wel met Sophie)... Maar zou je dat op kunnen lossen met een sterilisatie? Heb je dan niet kans dat het veel erger wordt?
Door jeanne
#237957
Fritz schreef: Geer ik heb het hier in pension meegemaakt met een teef die vreselijk agressief was vanwege de schijnzwangerschap richting de andere honden het was gewoon zielig, iedere hond reageert weer anders maar onze bernersennen was er altijd erg beroerd van, en dan was ze net weer over alles heen en dan werd het na een maand alweer minder omdat er weer voorbereidingen werden getroffen voor de volgende loopsheid, op een gegeven moment werd ze iedere 4 maanden loops dat was te veel voor haar en ik ben blij dat ik haar toen meteen daarna heb laten steriliseren, pas toen werd het een vrolijke hond.

groet Fritz.
mijn eerste hond, een rottieteefje, werd ook iedere keer schijnzwanger, ze gaf zelfs melk! Ze was dan altijd erg chagrijnig, en het was dus niet leuk om met haar te wandelen. Over homeopathie hadden wij toen nog nooit gehoord, dus laten castreren. Ze werd een hele lieve vrolijke hond daarna.
Door avalon
#238141
Hier worden beide teven ook altijd schijnzwanger. Avalon is dan altijd erg lief, maar luisterd voor geen 5cent. Angie kan echt chaggie worden en valt uit naar andere honden als ze aan de lijn zit. Vorige keer was het prima gelukt om Angie van haar schijnzwangerschap af te helpen door haar twee dagen niks te eten te geven. (ook geen snoepje). Deze keer is me dat dus niet gelukt. Met piepende pups in huis. Toen Avalon haar pupje was overleden liet ze de rest ook een beetje in de steek. En Angie ging toen de pups verzorgen, en jawel hoor ze gaf ook melk, spontaan schijnzwanger. Avalon vond alles best. Nu is alles weer goed en gaat Avalon zelf weer haar pups verzorgen en Angie geeft geen melk meer. Ze voed de pups nog wel mee op. Haren trekken en staart sleuren wordt afgesnauwd ;D Ze is nu buiten ook niet chagerijnig. Bij een normale schijnzwangerschap wel.
Door oebaya
#238224
geer schreef: Even een vraagje naar aanleiding van een andere topic. Ik lees namelijk veelvuldig "mijn hond is schijnzwanger, als ze weer schijnzwanger wordt, laat ik haar toch maar helpen"...

Ted was haar eerste loopsheid schijnzwanger.Het leek meer lichamelijk dan dat ze zich ook echt zo gedroeg. Ze ging in ieder geval niet overdreven nestjes maken (maar eigenlijk is het zowiezo een nestelaar), adopteerde geen 'speelgoedpups', was misschien ietsjes prikkelbaar, maar verder ook niet. Wel kreeg ze, om het paar even plastisch te zeggen, erg dikke tieten (met van die harde schijven ::))...er kwam geen melk uit...

Nu is ze voor de tweede keer loops geweest, en weer schijnzwanger. Ik dacht altijd dat het geen kwaad kon, schijnzwangerschap, tenzij een teef er echt overdreven last van heeft... Is dit zo?
Je hebt schijnzwanger en schijnzwanger. Ik noem de symptomen die Ted heeft eigenlijk niet zo. Er zijn ook vrouwen die voor, tijdens of kort na de menstruatie deze symptomen hebben.
Bovendien zou ik Ted niet laten steriliseren voor Sophie volwassen is. Stel dat Sophie werkelijk last krijgt van schijnzwangerschap en die moet gesteriliseerd, dan heb je dadelijk 2 gesteriliseerde teven in huis met een verhoogde kans op gevechten. Het progesteron wordt dan nl. niet meer aangemaakt en daardoor hebben de teven meer neiging om te vechten.
Gewoon gewoon doen met Ted, dan is het het eerste over.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#238396
Mijn teven zijn altijd schijnzwanger na de loopsheid, bij de één merk je er weinig van bij de ander meer.
Als er 1 echt last van heeft kun je na de volgende loopsheid maatregelen treffen door een homeopatisch middel tegen schijnzwangerschap te geven, mijn voorkeur gaat daarbij uit naar een gericht middel i.pv. een breedmiddel.
Door jeanne
#238502
oebaya schreef: Je hebt schijnzwanger en schijnzwanger. Ik noem de symptomen die Ted heeft eigenlijk niet zo. Er zijn ook vrouwen die voor, tijdens of kort na de menstruatie deze symptomen hebben.
Bovendien zou ik Ted niet laten steriliseren voor Sophie volwassen is. Stel dat Sophie werkelijk last krijgt van schijnzwangerschap en die moet gesteriliseerd, dan heb je dadelijk 2 gesteriliseerde teven in huis met een verhoogde kans op gevechten. Het progesteron wordt dan nl. niet meer aangemaakt en daardoor hebben de teven meer neiging om te vechten.
Gewoon gewoon doen met Ted, dan is het het eerste over.
gr.
Nicolette
oh? dat wist ik helemaal niet
weer wat geleerd! :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door