Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#2379462
Even een vraagje.
Annebel eet nu 1 kilo per dag, ze is morgen 6 weken drachtig dus vanaf volgende week mag ze meer gaan krijgen als ik haar 20% meer ga geven is dit dus 200 gram per dag mee.(als ik het goed berekend heb ben niet zo'n rekenwonder). Die 200 gram moet ik dan verdelen over alle onderdelen dus bot, orgaan, vlees, groente en de rest?
Door Lizzy
#2379546
Ik ben ook niet zo'n rekenwonder :biggrin2:
Maar 1% van 1 kg is 100. En dat maal 20 (van die 20%) = 200, dus inderdaad ja, 200 gram. En die 200 gram verdeel je onder vleesbot, orgaan, groenten en spiervlees. Je kunt makkelijk in de rekenhulp : http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp het gewicht van 50 kg invullen bij 2%. En als je het gewicht dan veranderd in 60 kg (bij 2%) zie je 1200 gram staan en dan kun je schuiven met de percentages en weet je hoeveel van wat je meer moet geven.
Door Esther11
#2380981
Ik heb een menu gemaakt kunnen jullie even kijken of de percentages kloppen.
Ze krijgt dus vanaf volgende week 20% meer wat dus voor haar 1200 gram betekend en aangezien ze dan week 7 is gaan we minder bot voeren.

Bot 40%              480 gram
Groente 5%          60 gram
Orgaan 20%        240 gram
Spiervlees 20%    240 gram
Koolhydraten 15% 180 gram
Door Lizzy
#2380996
Esther11 schreef: Ik heb een menu gemaakt kunnen jullie even kijken of de percentages kloppen.
Ze krijgt dus vanaf volgende week 20% meer wat dus voor haar 1200 gram betekend en aangezien ze dan week 7 is gaan we minder bot voeren.

Bot 40%              480 gram
Groente 5%          60 gram
Orgaan 20%        240 gram
Spiervlees 20%    240 gram
Koolhydraten 15% 180 gram
Ja, ziet er goed uit. Als je vleesbot weinig vlees bevat, zou ik zelf eigenlijk zakken naar 30% vleesbot. En dan meer spiervlees geven.
Door Esther11
#2381008
Ik heb best goede bevleesde botten liggen die ze nog allemaal goed weg krijgt en zoniet dan krijg ze een dagje meer spiervlees.
Door Lizzy
#2381009
Esther11 schreef: Ik heb best goede bevleesde botten liggen die ze nog allemaal goed weg krijgt en zoniet dan krijg ze een dagje meer spiervlees.
Dan zou ik denken "perfect"!
Door Esther11
#2381022
Lizzy schreef: Dan zou ik denken "perfect"!
Dank je  :-[ ben nogal onzeker of ik het wel allemaal goed doe ;).
Door Hanny
#2381051
Als ik het me goed herinner, waren er op de echo maar weinig pupjes te zien. Als dat zo is, dan hoef je maar een beetje extra te voeren.
Voor één of twee pupjes is weinig extra energie nodig.
Als er meer worden verwacht, dan geldt mijn reactie niet.

Hanny
Door Esther11
#2384802
Nog een vraagje, Annebel krijgt nu vanaf zaterdag de rijst en havermoutvlokken erbij kan het zijn dat haar darmen eraan moeten wennen want die maken me toch een lawaai en haar scheetjes die stinken heel erg.
Door Lizzy
#2384823
Esther11 schreef: Nog een vraagje, Annebel krijgt nu vanaf zaterdag de rijst en havermoutvlokken erbij kan het zijn dat haar darmen eraan moeten wennen want die maken me toch een lawaai en haar scheetjes die stinken heel erg.
Ohhhh ja, dat kan heel goed. Ik zou de rijst even weglaten en alleen wat gewelde havermoutvlokken geven (liefst 12 uur weken in rauwe geitenmelk). Om te kijken hoe dat gaat.
Door Hanny
#2384890
Zou je de vlokken niet gewoon in water weken? Ergens staat me bij, dat je granen  niet moet weken in melkprodukten.
Als ik havermoutvlokken heb, dan worden die zacht, waar je bij staat. Welke heb jij dan?
Dat zijn trouwens vlokken voor mezelf.
Ik geef bijna nooit granen aan mijn teefjes, als ze dragend zijn. Bij kleine honden is dat zo'n miezerig klein beetje, dat ik er maar van uit ga, dat er wel wat koolhydraten in de groentenmix zullen zitten.
Bovendien weigeren mijn hersenen te aanvaarden, dat granen "liever niet"zijn en dat aan het eind van de dracht ineens wel.
Plezier met de dame en ik hoop, dat ze niet te veel stinkt

Hanny
Door Lizzy
#2384955
Hanny schreef: Zou je de vlokken niet gewoon in water weken? Ergens staat me bij, dat je granen  niet moet weken in melkprodukten.
Als ik havermoutvlokken heb, dan worden die zacht, waar je bij staat. Welke heb jij dan?
Dat zijn trouwens vlokken voor mezelf.
Ik geef bijna nooit granen aan mijn teefjes, als ze dragend zijn. Bij kleine honden is dat zo'n miezerig klein beetje, dat ik er maar van uit ga, dat er wel wat koolhydraten in de groentenmix zullen zitten.
Bovendien weigeren mijn hersenen te aanvaarden, dat granen "liever niet"zijn en dat aan het eind van de dracht ineens wel.
Plezier met de dame en ik hoop, dat ze niet te veel stinkt

Hanny
Die granen zijn puur om het glucosepeil op peil te houden en eclampsie te voorkomen. Liever wat granen (JdBL weekt havervlokken in rauwe geitenmelk of bouillon) of koolhydraatrijke groenten zoals zoete aardappel dan eclampsie, denk ik dan maar.
Door Esther11
#2384956
Vandaag gaat het alweer beter de darmen zijn rustig en ze stinkt ook niet meer. Ik denk dat het daarbinnen gisteren wat onrustig ook qua activiteit want ze over het geheel ook niet helemaal lekker niet spugen of zo maar een beetje lamlendig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door