Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daantjuh
#2381615
Ik denk dat wij deze allemaal niet graag willen gebruiken. Maar toch zou ik graag willen weten wat jullie komende zomer gebruiken tegen vlooien en teken.
Want ik wil graag geen chemisch goedje gaan gebruiken en ben opzoek naar een beter alternatief.
Door Annemarie Rijnveld
#2384035
Heel erg, maar ik ben overstag: Seresto halsband. :o
Ik hoop die band zeer kort te gebruiken, aangezien wij eind Julie naar de bergen gaan (hopelijk koeler en misschien geen vlooien?)

TT-oil mix tegen de vlooien bleek uiteindelijk toch niet effectief, maar gelukkig iig wel tegen de muggen.
Hier heerst volgens de DA's filaria (hartworm) en de hond zou hiertegen moeten worden ingeent.
Deze inenting is beslist niet onschuldig, zet hem liever niet, dus ik gebruik dan als preventiemiddel de TT-olie mix.
Door lola woef
#2384178
een barnsteen ketting misschien?
ik heb hem nu deze zomer bij mijn hond om en moet zeggen tot nu toe geen teken :D
en ja mijn hond heeft nooit vlooien gehad (afkloppen)
Door Annemarie Rijnveld
#2384211
Hmm, ja ik heb jouw topic gelezen over de barnsteenketting.
Maar ik weet niet zeker of jouw hond simpel mazzel heeft, misschien ruikt hij niet lekker voor vlooien en teken?
Wat gebruik jij tegen vlooien? Ook de barnsteenketting?
Door sella
#2384297
Hier helpt een barnsteen ketting niet :-\
Ik heb  nu een advantix pipet gedaan, omdat hij zo aantrekkelijk was voor alles wat we tegen kwamen, ik ben wel van plan als hij volledig hersteld is weer te kijken hoe en wat.
Door de egels heb ik vlooien in de tuin, die lieten hem altijd met rust, tot hij geopereerd was en ze hem met massa's besprongen.
Nu vindt ik niets meer op hem en loopt hij ook niet meer te krabben.
Ik heb het met frisse tegenzin gedaan, maar ik wil mijn hond ook niet laten opvreten door de vlo en teek :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2384350
Ik heb dit jaar bewust niks tegen teken gebruikt, omdat ik dacht dat Indy er huidproblemen door kreeg.
Maar nu is ie net zo geel op z'n rug als vorig jaar in de zomer, oorzaak dus nog niet gevonden.  :-\
Door sella
#2384378
Annemarie Rijnveld schreef: Ja, hier heb ik ook egelfamilies in de tuin, die zullen wel de oorzaak zijn. Zij hebben trouwens ook de teken bij zich, hè.
Wel oppassen dus
Daarom dus advantage, tegen de teken en vlooien.
Door Anne in Zweden
#2385008
Andere jaren deed ik niets; vlooien hadden we nooit, en teken plukte ik er bij de controles gewoon af (in groten getale, helaas). Maar vorig jaar hadden we ineens een vlooieninvasie (via de katten, waarschijnlijk), en omdat we in mei naar Spanje en Portugal op vakantie gingen en de teken en enge muggen daar nog weliger tieren dan in Duitsland, had ik preventief al vanaf maart Advantix gegeven (of Advantage? De variant die tegen vlooien en teken en een aantal muggensoorten is, in ieder geval). En hoera, ze hebben bijna geen teken gehad in die tijd, en dus ben ik het na de vakantie blijven toedienen, en nog steeds zijn de kortharigen volkomen teekvrij; alleen de husky heeft er heel af en toe eentje, maar vergeleken met andere jaren is dat echt heel weinig. Dus ik beken: ik doe aan chemie...  :-[
Door lola woef
#2387151
:( jammer ik heb de ketteing nog niet zo lang
maar normaal moet ik toch wel wat teken plukken

en sinds ze die ketting omheeft niet dus ik ben tot nu toe enthousiast

wat ik wel weet van de ketting is dat je hem minimaal twee weken om moet hebben voor de werking

voor de rest heeft mijn hond nog nooit vlooien gehad

maar als ze veel zou hebben zou ik ook chemisch ruimen

ja voor de rest ?

in elk geval succes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door