Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2384011
Ik heb 2 kilo lamspens in de droger liggen, als dat gedroogd is geldt het dan als snack, of kun je het ook als deel van de voeding rekenen?
Enne.. mag die bohman in de vaatwasser (niet het deksel), of krijg ik dan van die misvormde bakjes terug? :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door Thea
#2384014
ik zou het als snack geven en ja ik doe de roosters van bohmann in de vaatwasser zorg wel dat ze niet klem liggen.
Door nienk
#2384143
ik ben ook wel benieuwd of het droogproces afbreuk doet aan de goede eigenschappen van pens. Ander orgaan dat Reus gedroogd krijgt (hart, voornamelijk) reken ik wel bij zijn menu, niet als extraatje.
Door miik
#2384240
Hier wordt het gewoon gezien als gezond snoepje.
De goede bacterien zullen door het drogen (en zeker in de boman omdat die wat warmer wordt) dood / kapot gaan, dus ja dan verliest de pens zeker een deel van zijn goede eigenschappen !
De verhouding calcium/fosfor van "in" de pens zal er niet door veranderen lijkt me.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2384257
miik schreef: Hier wordt het gewoon gezien als gezond snoepje.
De goede bacterien zullen door het drogen (en zeker in de boman omdat die wat warmer wordt) dood / kapot gaan, dus ja dan verliest de pens zeker een deel van zijn goede eigenschappen !
De verhouding calcium/fosfor van "in" de pens zal er niet door veranderen lijkt me.
Ik geef het ook als snack en tijdens het droogproces gaat de Bomann  in de schuur met ramen en deuren gesloten.
Die geur ! :biggrin2:
Door syiryo
#2384303
haha.. hij staat hier buiten dat wel hoor, met een vliegennetje erover. Ach tis lamspens dus het meurt niet zo dat ik hem in de schuur zet.
Puppemans ziet het al zitten met die pens... die zit al kwijlend de boel te bewaken ;D
Gebruikersavatar
Door nova
#2384706
syiryo schreef: haha.. hij staat hier buiten dat wel hoor, met een vliegennetje erover. Ach tis lamspens dus het meurt niet zo dat ik hem in de schuur zet.
Puppemans ziet het al zitten met die pens... die zit al kwijlend de boel te bewaken ;D
Ik heb  eerder de week lamspens gedroogd, de droger zag groen van de vliegen  :o :o, en een meur.....

hondjes vinden het jummie
Door syiryo
#2384707
nova schreef: Ik heb  eerder de week lamspens gedroogd, de droger zag groen van de vliegen  :o :o, en een meur.....

hondjes vinden het jummie
Ow hier een vliegje of 8 en het meuren vond ik wel meevallen.
Ze zijn iig goed gelukt (vindt  puppemans) :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door