Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hubbabubba
#2382867
Hoi!  :biggrin2:

10 Juli heb ik een titer afspraak staan voor mijn 2 jarige hond.

Nu heb ik ook een 11 jarige hond die bij mij is vanaf zijn 6de en tot zijn 8ste jaarlijks is geënt.
Vond ik allemaal onzin en ben niet meer gaan enten..

Voor mijn gevoel heeft hij al zoveel rotzooi in zijn lichaam zitten dat ik denk dat hij daar nog wel 6 levens mee kan doen en mijn gevoel zegt dus ook dat ik denk dat die titerbepaling bij hem onzinnig is.

Hoe denken jullie hier over??
Wel of niet hem ook de 10de op sleeptouw nemen?

De 2 jarige heeft alleen de puppy entingen gehad en begreep van m'n huis, tuin en keuken dierenarts dat ze eigenlijk ook op 1 jarige leeftijd nog had gemoeten en dat vanaf dan de titerbepalingen aan de orde komen.

En nu maar hopen dat de hondenschool waar wij behendigheid willen gaan doen accoord gaan met een titerbepaling... :-\
Door Lizzy
#2383873
Ja, dit is toch iets dat je echt zelf moet bepalen. Ik titer zelf geen honden vanaf het moment dat ik ze niet meer vaccineer. Ik geloof dat zij wel voldoende afweer hebben en anders komen de geheugencellen (die je toch niet kunt meten) wel tot actie.
Door tiny
#2385145
Tessa van 13 laat ik volgende week titeren. Dat bepaalt voor mij of ik ze nog moet enten of niet. Is alles hoog genoeg of er tegenaan dan ent ik niet. Het moet echt aanwijsbaar laag zijn wil ik een oudere hond laten enten.
Door K&D
#2385148
Mwah, op zich hoeft die van 11 niet meer, maar ik vind het zelf wel prettig te weten wat het nog doet en wat het niet meer zo goed doet wat titers betreft.  Ze kan best nog wat jaartjes meegaan...
Ik zou, als het mijn honden waren, ze beide doen, en afhankelijk van de uitslag 't plan voor 't komende jaar maken.
Door Suzanne
#2385175
Dat hangt ervan af.
Ik laat Guinnie (bijna 15,5) helemaal niet meer enten, ook Rabies niet. Maar, ik had wellicht ervoor kunnen kiezen haar Rabies te laten titeren om dan toch een stempel in mijn boekje te krijgen. Dan had ze mee naar het buitenland gekund.
Maar, ik wil haar met deze leeftijd geen buitenlandse reisjes meer aandoen; te lang in de auto.

Maar, zou ik haar eventueel hebben willen laten enten (voor al het andere) dan zou ik eerst laten titeren.
Ik ben dan namelijk van plan om te enten waar nodig. Nu ik dat sowieso niet van plan ben is titeren onzinnig ;-)

Suzanne
Door Mevroi Kruim
#2385508
Als een hond van 11 ieder jaar gevaccineerd is en nu nog niet immuun zou zijn dat wordt 'ie het echt ook niet meer van nog een keer een vaccinatie. Dus ik titer dan niet meer en vaccineren doe ik ook niet meer.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door