Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chico
#2382589
Hallo,
Ik voer tot volle tevredenheid lotgering en mijn hondjes doen het er super op. Graag
geef ik er wat barf dingetjes bij zoals: kippennekken, eendennekken en vette vis.
Ik geef vette vis omdat lotgering wel een visvariant heeft, maar met witvis dus geef ik ze liever vette vis.
Dit gaat met de ene hond super, maar met de ander voor geen meter.
Dat is dan ook de reden dat ik voor hem wil gaan malen.
Als ik iets aders dan zijn gemalen vlees geef, eet hij het niet.
Hij likt eraan , kijkt ernaar, likt er naar, maar zijn tanden erin zetten diet hij niet.
Wel bewaakt hij het en niet te zuinig ook.
Kort samen gevat, barfen lukt niet met hem.
Nu heb ik een paar keer sardientjes fijn gehakt en lekker dat hij het vond!

Ik wil hem de lekkere dingen niet onthouden en het niet al te moeilijk maken voor mij zelf dus ben ik o pzoek naar een vleesmolen.
Het hoeft geen hele sterke te zijn, want hele harde botten doe ik er iet in.

Ik wil hem gebruiken voor:
-eendennekken
-kippennekken
-sardientje/horsemakreel (eventueel zalmkoppen, maar dat hoeft niet)

Heeft iemand een goed tip voor een molen?
Door mysmoothcollies
#2382591
Volgens mij kom je voor de dingen die jij opnoemt al een heel eind met een gewone goede huishoudschaar, tenminste ik wel. ;) :D ;D ::)
Door Chico
#2382595
Weet je wat ik me zit te bedenken.....
Gister liep ik door de IKEA en daar zag ik tussen het kookgerei vlees scharen liggen .
Misschien is dat zo'n slecht idee niet.
Maar ik zie het niet zitten om een vissekop kapot te knippen....
Denk dat daar wel wat kracht voor nodig is???

Wat knip jij dan mete een schaar?


Toch maar een licht molentje of iets?
Door Annemarie Rijnveld
#2382728
Zolang je sardientjes en ansjovis wil geven, zijn de koppen heel goed beknipbaar. Weet wel dat als je een vis doorknipt, er een lading bloed uitkomt!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2382752
[quote="Chico"]
Weet je wat ik me zit te bedenken.....
Gister liep ik door de IKEA en daar zag ik tussen het kookgerei vlees scharen liggen .
Misschien is dat zo'n slecht idee niet.
Maar ik zie het niet zitten om een vissekop kapot te knippen....
Denk dat daar wel wat kracht voor nodig is???

Wat knip jij dan mete een schaar?


Toch maar een licht molentje of iets?
[/quote]
Zalmkoppen knip ik met een wildschaar (een hele kan Bono niet meer verdragen, vandaar dat ze ieder een half krijgen) Verder knip ik niks. Maar een kippen-/eendennek of een sardientje moeten daarmee  prima gaan hoor  ;)
Door Limpy
#2382757
Kleinere vissen zijn zelfs goed te knippen met simpele huishoudschaar (kippennekken ook)
Eendennekken met snoeischaartje (zalmkoppen waag ik me niet aan want ws net zo groot als t gemiddelde kattenhoofd hier in huis)
Door Chico
#2382813
@ Ingen en Bono: krijg je zalmkoppen doorgeknipt met een wildschaar?
Ik moet het ook wel een beetje fijn kunnen knippen. Stukjes van 2 x 2 cm eet hij wel hoor..
Maar duurt dat niet heel lang voor ik zo'n zalm kop heb fijn geknipt.....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2383272
Je krijgt zo'n kop toch niet door een molen hoor. Daartoe moet je hem ook in kleine stukjes knippen.  Hoogstens 5cm  groot.
Dus ik zou hem ook gewoon geknipt aanbieden.  En misschien steeds grotere stukken, en hem zo proberen zijn tanden te laten gebruiken?
Heb je al eens een grote lap pens ergens aan vastgemaakt en laten knagen? Misschien dat hij dat zo lekker vind, dat hij wel even moeite wil doen?
Of gedroogde pensstaafjes? Die kan hij toch ook niet inslikken?
Door de redder
#2394611
Een zalmkop moet ik versnijden voor kokkie. Anders staat ze er alleen maar aan te likken totdat ze
mij piepend aankijkt van baasssiieee...hellup..

Ik versnij het gewoon met een groot broodmes.

En zodra dat gedaan is heeft kokkie er geen problemen meer mee  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door