Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#237886
Ik heb het gevoel dat Gizmo al een paar daagjes niet lekker in zijn vel zit.

Twee dagen geleden toen ik wakker werd, had hij hele vieze ogen (hij heeft daar zo vaak een beetje prut, maar nu was dit groen/geel slijmerig), dat heb ik dus schoongemaakt.
En verloor hij ineens heel veel haar, want hij anders niet zo veel doet.
En vandaag heeft hij al 2 keer overgegeven (gal?).
Zijn ogen aan de binnenkant waren vanochtend behoorlijk rood-achtig, nu is dat weer iets meer roze.

Uh, herstel, net voor de 3e keer overgegeven.

Verder doet hij zijn dingetje wel, heeft gister nog weer eens goed en behoorlijk gevochten met Max (gaat de laatste tijd trouwens stukken beter! hier valt mee te leven) en heeft af en toe een speel-uitbarsting (met Max) maar toch doet hij sloom aan.

Wie weet wat dit kan zijn?
Zit er over te twijfelen om met hem naar de dierenarts te gaan, maar zo ernstig lijkt het mij nou ook weer niet echt.
Maar hij zit iig niet helemaal goed in zijn vel.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#237894
Er heerst momenteel een virus volgens mij, veel honden gaan dan overgeven en raken erg aan de diaree. Gitte heeft het een paar weken geleden gehad.
Zorg dat je Pro-biotica en Okugest in huis hebt, Okugest helpt goed bij misselijkheid en diaree en pro-biotica helpt de darmflora weer snel te herstellen.
Verder zou ik Gizmo veel rust geven, als hij wil eten, prima, wil hij niet eten, ook goed. Een paar daagjes vasten kan geen kwaad namelijk. Als je het echt niet vertrouwd gewoon naar de DA gaan, en kijk desnoods ook even of hij koorts heeft.
Beterschap :).
Door MarijeJoanne
#237946
Of Gizmo aan de diarree is, weet ik niet :-[.
Voor zover ik weet, iig niet.
Ondertussen heeft hij al wel meerdere keren overgegeven.
Ook braakneigingen zonder dat er daadwerkelijk wat uitkomt.

Laatste weken geen contact met andere honden gehad behalve Max en die is nog kiplekker.

Pro-biotica-> Huttenkase?
Die heeft hij gister en eergister toevallig nog gehad, nu is het op.
Maandag kan er pas weer nieuwe gehaald worden.
Okugest hebben we niet in huis, wel Echinacea (druppels).

Gister heeft hij bij mijn weten gewoon goed gegeten, vandaag heeft hij nog geen eten gehad.
Er staan kippenbouten op het menu ;).
Waarschijnlijk als ik nog brokken had gevoerd, had hij die laten staan, nu ik alleen vers voer, grote kans dat hij nog wel eet.

Wij hebben voor ons zelf op het moment niet eens een thermometer in huis, moet er nog steeds weer komen :-[ .

Ach, niet vertrouwen is een groot woord, dan had ik al lang bij de Da gezeten, maar echt kiplekker is hij dus niet.

Rust krijgt hij wel, er staat niks speciaals in de planning voor hem, trainingen beginnen pas over 2 weken weer.
Hij ligt een beetje zielig voor zich uit te kijken in de stoel of op de bank.

Iig bedankt! 8)
Door MarijeJoanne
#238326
Vraag me niet hoe, vast door de goede zorgen van mij 8) (ahum ahum) maar het is over.

Gisteravond ging het al iets beter en nu is hij gewoon weer helemaal de oude.
Niet meer sloom, lekker actief juist, niet meer overgegeven of wat dan ook.

Blij dat ik toch niet meteen naar de Da ben gehold, ben altijd veels te bezorgd en er moet maar iets zijn, en ik sta al klaar om naar de Da te gaan.
Meestal houdt mn ma me nog in toom ;) .
Door Truus
#238328
Misschien was het toch een virusje maar gelukkig is Gizmo, dankzij jou, weer de oude! Fijn is dat he :D.
Sinds ik hier op barfplaats ben, loop ik ook niet meer zo snel. De adviezen zijn hier ook altijd heel welkom! ;)
Groetjes en geniet maar weer van een gezonde ondeugende hond!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door