Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2379478
Hoe staan hondenscholen en pensions tegenover niet enten (of niet onnodig enten) en titerbepalingen? Wat is jullie ervaring daarmee?

En hoe gaat dat in zijn werk? Bloedprikken bij de hond, uitslag afwachten en dan bepalen of er geënt gaat worden en wat?
#2379507
Voor de meeste europese landen heb je alleen een geldig rabies inenting nodig, die van nobivac is 3 jaar geldig. Googlen op met de hond naar buitenland en je vindt alles over entingen nodig in de verscnhillende landen.

Gr. Nicolette
#2382353
Hier zouden ze volgens de regels van de hondenschool ingeent moeten zijn.
Heb ze iets verteld over titerbepaling, hadden ze nog nooit van gehoord.
We doen daar nu CombiSport en ze hebben nooit om een entboekje (paspoort) gevraagd!

Fonzie hebben we laten titeren maar Judy had volgens het boekje in januari haar enting moeten hebben maar aangezien ze 3 coctails achter elkaar heeft gehad (2 in Spanje en DA hier wist niet precies wat ze gekregen had, dus dan geef je natuurlijk nog een coctail......) slaan we haar even over.

Ik zou het zelf even navragen bij het betreffende pension
#2384157
Ik had een afspraak gemaakt voor de 2e enting van de pup en de coctail voor  Rosco, maar ik begon toch hevig te twijfelen. Tessa wordt over 10 dagen 13 jaar en wil ik niet meer laten enten. Het voelde toch niet goed om maar klakkeloos de andere wel te laten enten. Dus de knoop doorgehakt en op dinsdag 10 juli, jawel de verjaardag van onze Tessa, gaan we naar Tannetje om te titeren. Otterloo is voor ons goed te doen. We gaan met alle drie onze honden, ook pupje. En ik ben heel nieuwsgierig naar de uitslag.
#2384517
Hier beviel het titeren heel goed. Zo goed dat ik geloof ik ook niet meer naar het buitenland ga met de honden, want dan moet er een rabiës enting in.

En door al het lezen hier vond ik het zetten van de enting bij de kittens al heel niet leuk meer. Maar in het kopje katten leerde ik dat kattenziekte en niesziekte 2x geven toch wel heel noodzakelijk is.

Volgend pupje gaan we titeren en ook pas enten als het nodig is. Kleine beer heeft heel haar leven 2x een prik gehad. 1x een cocktail (toen ze rond de 12 weken was) en 1x een drie jarig rabiës. Haar laatste titer was vorig jaar denk juni oid, die waren heel hoog, ze was toen bijna 4 jaar.

Hou je ons op de hoogte van de uitslag van jouw drietal?
#2385425
Succes Tiny!  :)
Hier kan ik ook "om de hoek" laten titeren. En ik denk dat ik daar ook voor ga kiezen.
Wat betreft 't buitenland. Ik snap de rabiës-eting (dat dit verplicht is bedoel ik), maar hoe zit dat met de ziektes uit de cocktail? Is dan een titerbepaling wel geldig?
#2385442
Toen ik behendigheid met Bandit deed op een hondenschool stond er ook dat enten verplicht was. Ik heb gebeld en uitgelegd dat ik niet zomaar ent. Als het een bewuste keuze van mij was, geen probleem. Risico lag bij mij. Maar het was meer om de mensen er attent op te maken en hun eigen in te dekken. Ik weet natuurlijk niet hoe andere scholen hier mee om gaan. Ik had eigenlijk gisteren moeten laten titeren, maar da die dat normaal doet was ziek, dus krijg een nieuwe afspraak.

Hondsdolheid is wel verplicht in het buitenland. Weil laten enten is een moeilijke keuze. Ik doe het niet. Schijnt een heftige enting te zijn. Ze kunnen behoorlijk ziek worden van de enting. Dus kies ik ervoor om het niet te laten doen. Aan beide kante, enten of niet enten, zitten risico's. Toen ik ook nog las dat er 6 varianten weil zijn en er maar tegen 2 varianten geent word, was voor mij de keus helemaal niet meer moeilijk.
#2386854
Malamoods schreef: Succes Tiny! :)
Hier kan ik ook "om de hoek" laten titeren. En ik denk dat ik daar ook voor ga kiezen.
Wat betreft 't buitenland. Ik snap de rabiës-eting (dat dit verplicht is bedoel ik), maar hoe zit dat met de ziektes uit de cocktail? Is dan een titerbepaling wel geldig?
Echt alleen de rabiës is verplicht voor het buitenland, dus al heb je nog nooit een cocktail laten enten, dat doet er niet toe.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door