Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door BAC
#2376388
Begin me nu wel zorgen te maken....Mijn Coontje zit gelukkig sinds een week op kvv (Haas) heb nu toch doorgezet omdat haar gebit niet echt lekker dr uitzag, ze nog maar net 2 jaar oud.

Ik heb wat tandsteen weg kunnen peuteren met mn nagel, maar de randjes van haar tandvlees zien wat  rood, en achterin gaat het tandvlees over haar kies groeien lijkt wel. Nu heb ik dat eerder met een pers van mij gehad, maar weet niet meer precies hoe dat opgelost moet worden.

Wie kan mij tips geven hoe dit aan te pakken?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2376448
Volgens mij moet ze gaan knagen. Op rauw vlees of bot.
En als ze dat echt niet wil (wat ik me kan voorstellen met zo'n pijnlijke tanden), dan moet je haar gebit een keertje laten opknappen bij de DA.
Erna onderhouden met vlees om te knagen. Na de reinigingsbeurt doen de tanden niet meer zo'n pijn en moet je het knagen wel aan kunnen leren.

Tenzij ze natuurlijk een aandoening heeft aan het gebit.  Dan zou het kunnen dat ze gewoon tandsteen blijft ontwikkelen.  Er zijn katten die beter af zijn met alle tanden getrokken, maar dat kan men zo niet van op afstand beoordelen natuurlijk. Daar moet je een DA naar laten kijken.
Door BAC
#2376717
Bedankt voor je reactie.  Ik zal dr wat vaker iets te knagen geven. Alleen dat woekerende tandvlees, daar heb ik zo mijn vragen over hoop dat er hier iemand is die mij hierover tips kan geven, volgens mij moet dat doorgesneden worden maar dat weet ik niet zeker meer.
Door Krullebol
#2382700
Harley heeft dat ook. Diverse keren laten nakijken, maar tis niets ernstigs bij hem. Met knagen wordt het minder maar gaat nooit helemaal weg. Dus zou het eens laten nakijken door de dierenarts.
Door BAC
#2382735
Zoals ik al eerder zei heb ik dit eerder meegemaakt, heb DA gebeld en dat moet weggesneden worden.
AB helpt niet. Bedankt voor jullie reactie.
Door BAC
#2383101
Ja hier groeit het gewoon rustig over een kies heen, dus met kauwen doet dat wel pijn.
Is ook een hondenras waar dit wel eens voorkomt, ze noemde ook een naam van de aandoening.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2384418
Senta schreef: Ja hier groeit het gewoon rustig over een kies heen, dus met kauwen doet dat wel pijn.
Is ook een hondenras waar dit wel eens voorkomt, ze noemde ook een naam van de aandoening.
epuliden?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door