Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2380538
Mijn hond krijgt de druppels van Puur, (puur huid), doordat een vorige hond van mij ook druppels kreeg en toen het advies was om de druppels op een zo neutraal mogelijk iets te doen en zo te geven, heb ik dit bij deze druppels ook gedaan. Dit  is dus op een stukje brood of een stukje bisquit(knappertje). Mijn hond is lekker bezig met ontgiften en heeft jeuk, ik heb het idee dat als ik de druppels op brood doe dat de jeuk verergerd.

Heeft iemand een suggestie waar ik de druppels op kan doen om ze haar te geven?
Door Limpy
#2380593
Gewoon over het vlees doen? Bij voorkeeur iets wat ze erg lekker vind.
Zijn het druppels op alcohol basis? Dan effe 15 min. laten staan voordat je het geeft zodat de alcohal verdampt.
(tip die ik ooit eens kreeg van een hol. da)
Door Lizzy
#2380601
Limpy schreef: Gewoon over het vlees doen? Bij voorkeeur iets wat ze erg lekker vind.
Zijn het druppels op alcohol basis? Dan effe 15 min. laten staan voordat je het geeft zodat de alcohal verdampt.
(tip die ik ooit eens kreeg van een hol. da)
Dat verminderd wel de werking van het middel.....
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2380604
Lizzy schreef: Dat verminderd wel de werking van het middel.....
En dat is niet als je het met geitenmelk geeft?

Ze krijgt de druppels nu 2 tot 3 x pdag, hoelang moet er tussen zitten tussen druppels met de melk en haar voer/vlees(ze krijgt 2x pdag vlees)?
Door Lizzy
#2380612
Extreme schreef: En dat is niet als je het met geitenmelk geeft?

Ze krijgt de druppels nu 2 tot 3 x pdag, hoelang moet er tussen zitten tussen druppels met de melk en haar voer/vlees(ze krijgt 2x pdag vlees)?
Homeopathische korrels worden ook gemaakt op melksuiker. Dus een klein drupje melk is prima, ik heb zelf niet gemerkt dat een middel dan minder goed werkt. Je geeft dus geen scheut melk he. Net een paar druppels zodat je hond (of kat) het uit zichzelf oplikt maar wel dus zoveel mogelijk verdund met water. Het beste geef je 20 minuten voor of na het eten de homeopathische middelen.
Door bianca987
#2380613
Ik heb van die kleine spuitjes die ik er bij de doils olie krijg.
Ik zuig dan een heel klein beetje water op die dit samen in een eierdopje met de druppels en zuig dan de druppels weer op en geef dit in de wang van de hond een kwartier na het eten .Dit gaat heel erg goed :)
Door Lizzy
#2380620
bianca987 schreef: Ik heb van die kleine spuitjes die ik er bij de doils olie krijg.
Ik zuig dan een heel klein beetje water op die dit samen in een eierdopje met de druppels en zuig dan de druppels weer op en geef dit in de wang van de hond een kwartier na het eten .Dit gaat heel erg goed :)
Dit werkt inderdaad heel goed. Alleen werkt het alleen bij honden en katten die dat accepteren. Ik heb er gekend die al in je arm hingen als je met het spuitje aan kwam :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2380646
bianca987 schreef: Ik heb van die kleine spuitjes die ik er bij de doils olie krijg.
Ik zuig dan een heel klein beetje water op die dit samen in een eierdopje met de druppels en zuig dan de druppels weer op en geef dit in de wang van de hond een kwartier na het eten .Dit gaat heel erg goed :)
zal normaal gesproken niet zo'n probleem zijn, maar gezien de jeuk, het smeren van oren, huid e.d. ziet me aankomen met weer een of andere goedje, ik denk dat als zij mag stemmen dat ze voor nu gaat voor de melk optie(zie haar nog net niet met haar poot over haar buik wrijven ;) Ow zit wel te denken, zou natuurlijk wel weer een optie zijn om het met de geitenmelk te vermengen en zo in haar wangzak te spuiten, is dan wel weer iets lekkers 8)
Door nienk
#2380711
bij Reus werkt honing heel erg goed. drupje honing, druppels, uitsmeren op een schoteltje, likt ie zo op. (hij had het met een spuitje ook al gauw gezien, dat is bah, dat is gedoe, dan ga je je verstoppen en klieren.)
Gebruikersavatar
Door nova
#2382418
Ik doe het als volgt:

ik laat de druppels in een eierdopje vallen, en dan trek ik ze op met een spuitje.

dan een beetje water in het eierdopje, en  die dan optrekken  bij de druppels.
daarna spuit ik het in de wangzak van de hond.

makkie  :) :)

heb je geen spuitje,  dan kun je ff vragen bij de DA of in de apotheek
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2382518
nienk schreef: bij Reus werkt honing heel erg goed. drupje honing, druppels, uitsmeren op een schoteltje, likt ie zo op. (hij had het met een spuitje ook al gauw gezien, dat is bah, dat is gedoe, dan ga je je verstoppen en klieren.)
Vandaag met de honing gedaan, ze bleef likken :biggrin2:
Spuitje is voor nu even geen optie, omdat ze jeuk heeft, en heel erg veel last van haar oren, loopt ze weg als ik met iets in mijn hand naar haar toe loop, dus wil ik het zo "leuk" mogelijk voor haar maken.
Met boodschappen doen gelijk geitenmelk gehaald ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden(eigenlijk weet ik het wel het zal wel mjammie zijn, ja je bent een labrador of niet ;))
Door keetje
#2382526
bianca987 schreef: Ik heb van die kleine spuitjes die ik er bij de doils olie krijg.
Ik zuig dan een heel klein beetje water op die dit samen in een eierdopje met de druppels en zuig dan de druppels weer op en geef dit in de wang van de hond een kwartier na het eten .Dit gaat heel erg goed :)
Zo doe ik het ook met de Puur Pollendruppels.
Gaat prima, Luna accepteert het.

Ik heb altijd geleerd dat dat soort middeltjes in een zo schoon mogelijke bek gegeven moeten worden, half uur voor of na de maaltijd daarom. Dus niet in melk of over eten. Maar misschien dat dat alleen de werking iets verzwakt? En verder niets?
Laatst gewijzigd door keetje op vr 29 jun 2012, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door