Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2382406
Fijn, Oscar heeft in zijn oksel een teek die we er niet uit krijgen. Het lijf was helemaal verpieterd door de frontline (stomme troep ook) en nu zit de kop er nog in.
we zijn net naar de dierenarts geweest, maar ook met 4 man sterk lukte het niet. Oscar laat ons er niet aan zitten en wordt echt onhandelbaar als we het onder dwang doen. Aangezien dat ook niet bevoordelijk is voor wat we gedragstechnisch voor elkaar hebben gekregen, heb ik de worsteling al snel beeindigd.
Punt is dat we hem ook niet voor zoiets gelijk onder narcose willen doen, dat is ook weer zo wat. Dus moet het er nu uit zweren. Om het geen eindeloze etterende boel te laten worden hebben we natuurlijk AB mee gekregen.

Zijn er nog andere ideeen? Waarbij we er niet specifiek aan hoeven te zitten. Iets er op smeren lukt wel, dat kan gewoon staand en snel.

De dierenarts wilde ook nog dat hij er niet aan zou zitten, maar hij likt het heel veel. Een tshirt zouden we zelf moeten fabriceren en ik heb niet echt sterkte stoffen in huis. Zo'n simpel shirt met lange mouwen knaagt hij zo een gat in. Zou het echt zo erg zijn als hij het likt? Hij kan er niet echt aan de plek zelf knagen, daarvoor zit het op een te onhandige plek.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2382415
Een kap wil ik niet, onhandige ondingen. Een mooncolar is wel een optie, maar hoe kom ik daar zo snel aan? Ik heb ze nog nooit bij de dierenwinkel zien liggen en de dierenarts had ze niet.
Door pallas
#2382461
Hebben ze die mooncollor bij dursydog niet? Als je er achter aan belt willen ze het vast spoed versturen voor je :)

Ga je nu AB geven? Meestal ruimt het lichaam zo'n kopje zelf best netjes op hoor. Klein beetje zweren en het kopje is eruit.

Als het bij mezelf zou zijn zou ik er trekzalf op doen en een pleister eroverheen, maar weet niet of je trekzalf ook bij honden mag gebruiken. :-\ Honingzalf is ook een goeie, dan hou je ook het ontsteken weg :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2382483
pallas schreef: Hebben ze die mooncollor bij dursydog niet? Als je er achter aan belt willen ze het vast spoed versturen voor je :)

Ga je nu AB geven? Meestal ruimt het lichaam zo'n kopje zelf best netjes op hoor. Klein beetje zweren en het kopje is eruit.

Als het bij mezelf zou zijn zou ik er trekzalf op doen en een pleister eroverheen, maar weet niet of je trekzalf ook bij honden mag gebruiken. :-\ Honingzalf is ook een goeie, dan hou je ook het ontsteken weg :)
Die AB twijfel ik over. Ik geef het liever niet, maar alle keren dat ik daar tot nog toe voor koos was het alsnog nodig. Het is nu al ontstoken met pus, maar niet dik ofzo. Ik heb nu even met meneer K afgesproken dat we in ieder geval vandaag nog geen AB gaan geven, dan kijken we het nog even een dag aan.
Ik heb zelf ook het gevoel dat je beter geen AB en wel likken kan hebben, dan wel AB en geen likken. Ik wilde ook vooral naar de dierenarts om hem er uit te laten halen. Vroeger met Harry (5 kilo klein) ook eens gehad en dat was even goed vasthouden en doorzetten. Maar dat lukte niet, met 29,9 kilo tegenstribbelende en grommende Oscar. 

Groene leem heb ik misschien nog een restje staan en honingzalf ook. Trekzalf zat ik ook aan te denken, maar weet ook niet of dat mag/slim is. Hij likt het natuurlijk ook allemaal vrij snel er weer af als we dat niet voorkomen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2382976
Oh bah, vandaag in huis heeft meneer K 5 volgezogen teken gevonden. En we aaien/voelen toch echt elke dag.

Ik moet het toch even kwijt:

Vieze smerige rotbeesten!!!!!!!!!!!!!!!!!  :boo: :rant: :suck_kr: :thumbdown:
Door Lil
#2383117
Ik heb nu in totaal een keer of. 5 een achtergebleven kop gehad. Nooit iets aan gedaan. 4 zijn er vanzelf uitgezweerd en 1 is ingekapseld. Ook goed ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2383526
Ik heb hier nog nooit problemen gezien met een achtergebleven teek, gaat iets ontsteken en dan wordt het er wel door het lichaam uitgewerkt.
Ik doe er verder helemaal niets aan, alleen in de gaten houden.
Tenzij het echt een ontsteking wordt zou ik hiervoor geen ab geven....
Gebruikersavatar
Door kira
#2383559
heb het hier ook vaak een achtergebleven kop, als ze zichzelf ontteken. Nog nooit een probleem gegeven. Soms heel klein beetje dikker voor het eruit komt, maar lost zich altijd vanzelf weer op.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2383597
Het ziet er vandaag ook alweer stukken beter uit. Minder dik en minder pijnlijk. Ik kan er, als hij staat ook weer gewoon aan zitten, dat ging gisteren niet.

Dus het loopt wel met een sisser af, gelukkig hebben we de antibiotica niet gegeven. Gister twijfelde ik een beetje, maar ben blij dat we even gewacht hebben! Nu nog een enorm volgezogen teek er uit en hij is weer teekvrij.

Ik heb hem ook weer uitgebreid gedruppeld met teatree spul, dus hopelijk houden we het dan wat meer onder controle. Achteraf gezien hebben we zaterdag een lang eind gelopen door het bos en had hij al in geen tijden druppels gehad (die moeten elke week). Nou is het stom dat we niets vonden met de inspectie achteraf en pas nu al die volgezogen dikkerds vinden, maar het verklaard wel waarom het er zo veel zijn... Leermomentje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door