Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door job
#2382166
biopiemelmeneer beweerde ineens dat de prijs van €1,00 per piemel niet meer kon want er is een bedrijf in zaltbommel die alle piemels van hem af wil nemen voor €2,50 per stuk,
dus dat moesten wij ook gaan betalen.
Ja daaaaaaag!
Nu dus mijn hooglandermeneer opgebeld en die gaat piemels sparen voor €1,00 per stuk.  :biggrin2:
Zijn er vast minder (natuurgrazers en bio) maar wel voor een normale prijd.
Richards verkoopt ze ook maar die zijn 1000 tot 1200 gram per stuk en dan 2,25 per stuk.
Ja ik vraag me wel af watr je voor dat gewicht krijgt want dat kan nooit allemaal piemel zijn.
Maar goed die piemels van de bioboer wegen maar 600 a 700 gram per stuk (schoon)
en dan €2,50 per stuk....

Nadeel van delen op barfplaats is dat sommige leveranciers geld ruiken,
maar ach het houdt me creatief en ws kan ik hierdoor wer via een ander veel meer droogspul kopen.  8)
Door johanna25
#2382222
mijn bevriende slachter wist te melden dat bij de twee bedrijven waar hij * schiet* inderdaad de komende 3 maanden geen bullepezen te krijgen zijn alles is reeds opgekocht door een bedrijf in...............dus ook die weg wordt afgesneden.
Door job
#2382256
kan er niet wakker van liggen,
maar als een slachter er meer voor wil vangen dan een handelaar die het bij een slachter koopt
dan brengt ie het maar lekker zelf aan de man.
Ik krijg ze toch wel.  ;)
Door johanna25
#2382284
job schreef: kan er niet wakker van liggen,
maar als een slachter er meer voor wil vangen dan een handelaar die het bij een slachter koopt
dan brengt ie het maar lekker zelf aan de man.
Ik krijg ze toch wel.  ;)
Ik bedoel hiermee dat het langzamerhand bekend raakt dat slachtafval bijna niet meer bestaat, overal is markt voor hiermee komen we langzaam in een tijdperk dat ook hiervoor straks gewoon een prijs betaald moet worden, zoals ik al eerder opmerkte, de recessie doet er ook geen goed aan, als iets geld op kan leveren dan zal ook de handelaar / slachter dat niet laten, het is toch een kwestie van overleven.
Door job
#2382348
slachterijen hebben me al wel vertelt dat dat vlees wat eerder weg werd gegooid als afval
tegenwoordig (ivm de reseccie) gewoon gebruikt wordt in snacks.
Wat vermalen wordt hoeft geen mooi spiervlees meer te zijn, de consument weet toch niet wat ie eet.  :-X
#2383974
job schreef: slachterijen hebben me al wel vertelt dat dat vlees wat eerder weg werd gegooid als afval
tegenwoordig (ivm de reseccie) gewoon gebruikt wordt in snacks.
Wat vermalen wordt hoeft geen mooi spiervlees meer te zijn, de consument weet toch niet wat ie eet.  :-X
Ben ik toch weer blij dat ik geen vlees eet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door