Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door M@rina
#2379752
Vandaag met de wuppies naar de DA voor de jaarlijkse checkup en weileinting, bleek Saar een fikse oorontsteking te hebben. Ik heb helemaal niet gemerkt, niet krabben, niet flapperen, het ruikt niet. Saar is in haar gewone doen, geen enkele aanwijzing maar het zit er dus wel. Ik baal vreselijk.
Ze heeft Surolan gekregen en 4 juli ga ik terug voor controle.

Kan ik haar nog iets ondersteunends geven?
Laatst gewijzigd door M@rina op ma 25 jun 2012, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ramses1
#2379849
Ik hoop niet dat de dierenarts toch ook weil geënt heeft?

Dat deed de dierenarts hier wel.  >:(
Ze entte gewoon de cocktail bij mijn hondje van 5 maanden terwijl ze al gezien had dat hij een oor- én een voorhuid ontsteking had.

Ik wist zelf toen nog niet dat dat helemaal niet mocht, enten en ontstekingen.
Beestje is een paar weken behoorlijk ziek geweest :(
Door Lizzy
#2381228
Oei oei, ik mag ook hopen dat ze geen Weil enting heeft gekregen!

Tegen oorontsteking gebruik ik altijd Puur Oor. Dat werkt fantastisch, vind ik. En verder kun je een kuurtje ter ontgiften doen en wat extra probiotica geven. Drainage compositum werkt goed, groene leem (voor inwendig gebruik) werkt ook goed.
Door M@rina
#2382085
De weilenting zat er al in, werd direct gegeven na de check, maar ze was vergeten haar oortjes na te kijken. We stonden dus al af te rekenen, toen ze terug kwam en nog even de oren wilde checken... dus ja die enting zat er in.  Baalde ervan, maar het was niet meer terug te draaien.

Ik merk gelukkig niets aan Saar, even kwiek en fit als anders. We hebben net nog even een uur in het park gelopen, helaas aan de lange lijn want ik wil haar nu niet in prutslootje laten zwemmen. Ze trekt sprintjes, doet gek.... ogenschijnlijk niets aan het handje.

Extra probiotica dus, ik heb chlorella in huis, daar kan ik toch mee ontiften? ze heeft geen AB kuur alleen de surolanzalf ook daarmee extra probiotica en ontgiften?

Ik heb wel een otoscoop besteld, aangezien ze een oorontsteking had en ze niets liet merken of er geen pijn aan had, wil ik haar regelmatig zelf gaan checken.

Ik las laatst een stuk van de UvU over dermiel oorzalf, zou dat nog zoden aan de dijk zetten?
Door Lizzy
#2382290
Ja, dat zou ik dus doen want dat heeft niks met het middel te maken dat je gekregen hebt alswel met het feit dat ze uberhaubt oorontsteking heeft gekregen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door