Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#2382212
1 van onze shelties, Phoebe heeft een contactallergie, nu is mijn vraag, waarvoor kunnen ze overal allergisch voor zijn waar ze mee in contact komen. Ze heeft haar neus (en eronder) helemaal roze, en haar ogen tranen. Ze eten en drinken al uit metalen bakken, zowel binnen als buiten staan allemaal metalen bakken. Verder weet ik niet zo goed waar ik aan denken moet wat het kan zijn? Iemand enig idee?
Door charmed
#2382242
Moest volgens de da iets zijn wat nieuw is? Ze heeft het sinds oktober, maar krijgt er steeds meer last van. Eerst dacht ik dat het van de frambozen kwam (in de frambozen tijd kwam het als eerste naar boven) Maar dit voorjaar begon het weer, alleen geen frambozen nog. Van metaal krijgen ze vaak geen allergie werd mij gezegd. Van plastic wel.
Door 202Spots
#2382258
Roestvrij staal word aangeraden voor honden met 'n allergy,plastic bak is meestal de oorzaak.
Maar je kan eventueel proberenom 'n ovenschaal van dat dikke glas of pyrex of cornigware gebruiken.
Aardewerk bak ,zonder motief erop geverfd kan ook.
Success
Door Lizzy
#2382292
Het is een beetje lastig, aangezien het alleen aan haar snoet zit... Je zou dus denken dat ze er alleen met haar koppie mee in aanraking komt... Dat hoeft niet persee natuurlijk maar lijkt logisch. Ik denk dat je het in dingen moet zoeken als: gras, pollen, bepaalde planten (nieuwe planten in huis of tuin?). Maar een RVS voerbak lokt het misschien ook wel uit. Dus aardewerk is zo'n gek idee niet.
Door Lil
#2382296
Een specifieke tijd doet mij ook aan pollen denken. Begon hier eerst met alleen bek irritatie, toen ook poten.

Rvs lijkt mij echt niet super. Ik ben dan een mens, maar ik moet niet te veel contact met rvs hebben, dan krijg ik irritatieplekken. Een grote glazen kom heb ik hier voor de honden gehad (en die heeft lang geleefd) en op dit moment staat er aardenwerk.
Door keetje
#2382525
Een van mijn bullen in het verleden had ook haar neus en lippen ge iriteerd en ik las toen iets over bakken. Ze at uit metalen bakken. Die heb ik toen vervangen voor plastic en het ging over. Het is ook zo dat er zelfs van RVSbakken RVSdeeltjes afkomen die in de hond terecht komen via het eten/drinken.
Ook ikzelf heb een RVS (contact) allergie

Begin om de bakken te vervangen voor kunststof/aardenwerk dan kun je dat in ieder geval uitsluiten als het niet helpt.
Door nienk
#2382586
honden (en mensen) kunnen inderdaad voor alles een contact allergie hebben/ontwikkelen.

bij jezelf te raden gaan wat er veranderd is toen de klachten begonnen, is een begin om er achter te komen wat het is.

iets wat er dus van het najaar was, en nu van het voorjaar ook weer.

nieuwe speeltjes? grote schoonmaak gehouden met bepaald schoonmaakmiddel wat je de rest van het jaar niet gebruikt? in de tuin in de weer geweest met iets speciaals van mest oid?
Door tt-tjes
#2382603
Heeft ze het vanaf oktober continu? Anders zou je idd kunnen denken aan hooikoorts of huisstofmijt. Hier hebben ze alledrie traanogen als er veel wind staat bijv.
En idd eens aardewerk bakken proberen.
Heb je een ander wasmiddel gebruikt, andere shampoo. Andere kleedjes?
Door charmed
#2382663
Ik denk niet aan de bakken eigenlijk gezegd, mijn da zei in eerste instantie een gras allergie. Van oktober tot aan februari is het weggeweest na een prikje met zooi, maar in februari begon het weer, en nu heeft ze er weer last van. Ze heeft echt een gevoelige neus/lippen en traanogen. IK dacht steeds dat ze ontstoken ogen had, maar dat heeft ze niet, ik zal eens proberen met Similisan Nr 2 om te druppelen, kijken of haar jeuk en ogen dan minder worden. En anders moet ik nog eens beter om me heen kijken, andere middelen om de vloer te dweilen gebruiken we niet, omdat we meerdere met epileptische aanvallen hebben, dus we zijn daarin uiterst voorzichtig. Ze likt wel alle nieuwe manden af, we hebben Dreambay's (dat is stof) Ook een nieuwe bank (leer) Wordt nog wat om dat uit te zoeken. :(
Door nicolette
#2382694
Bij mensen is het wel zo dat je opeens allergisch kunt worden voor bepaalde stoffen. Je lichaam heeft dan een soort drempel bereikt en reageert allergisch. Kan dus ook wel zo met dieren zijn. Dus hoeft het niet te zijn dat ze reageert op iets nieuws.

Het is altijd een gepuzzel om erachter te komen waarop gereageerd wordt. De reactie kan ook wel een dag later komen.

Helpt puur pollen ook voor grassen??? Zou dan een optie zijn om te kijken of dit iets doet.

Succes, nicolette
Door charmed
#2382701
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Ik ga morgen eerst een hypoallergene shampoo halen, om te kijken of dit helpt. Als Puur Pollen zou helpen, helpt similan Nr 2 ook (is ook tegen hooikoorts etc) . Die jeuk zou ik dan even apart moeten behandelen onder de neus.
Door nicolette
#2382817
Wel opletten met hyperallergeen. Zit soms nog veel troep in.

Heb thuis een tijd mijn was gedaan met wasnoten. Doordat mijn man heel allergisch geworden was kon hij zelfs niet tegen neutral etc. Shampoo, gel ging ook niet meer. Alleen shampoo van weleda ging bij hem goed.

Gr. Nicolette
Door charmed
#2382904
Hoi Nicolette,

Ik doe niets anders dan etiketten lezen en alles wat me niet goed lijkt wordt afgekeurd, kan ook nog een natuurlijke shampoo kopen. Als ik van een hypoallergeen geen naar wens kan vinden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door