Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2381875
tijdje niet op het forum geweest omdat we het echt mega druk hebben met ons nest van 8 goldens. Nu zijn de pups geeent op 6 weken, precies week later 3e keer ontwormt met drontal pup, de 1e en 2e keer niets hiervan gemerkt, de derde keer moesten ze tussen 4 en 5 ml hebben ivm hun gewicht en nu is met name een pup die veel overgeeft, vanaf dinsdag dus dag na de 3e keer ontwormen. Ik dacht dat het over was vandaag en ook werd het bakje weer leeggegeten, maar nu in eens weer spugen, overgeven, ook karnemelk kwam er net uit. Is gewoon levendig, maar 't zit 'm niet lekker. Nu zag ik ook voor 1e keer heftige diarree in buitenren liggen, weet niet of dit van hem was, maar lijkt me dan waarschijnlijk, Weet iemand iets om maagje te kalmeren, wil niet direct naar DA die geeft gegarandeerd AB
#2381956
trees schreef: Ik geloof dat drontal niet zo goed aangeschreven staat,
ik zou de volgende keer,iets van milbemax geven,
maar geen spullen uit een dierenwinkel.
Om het maagje tekalmeren kipfilet koken,met rijstewater,voor de diaree.
Ik ben het hier niet mee eens. Voedsel veranderingen kunnen juist problemen in de hand werken en rijstewater is ontzettend slecht verteerbaar. Okugest, probiotica en bij de eerste beste uitdrogingsverschijnselen toch de DA raadplegen.
#2384990
hallo allemaal, weer bedankt voor de reacties. Kinigest en Okugest genoteerd als goede middelen voor een eventueel volgend geval. Inmiddels is het ergste achter de rug en zijn de meeste pups - eentje wordt straks gehaald al naar nieuwe eigenaar. Na vandaag alleen onze Ruby nog en ben me nu heeeel, heeeel erg en intens aan het verdiepen in de hele entingsmaterie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door