Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Berna
#2381700
Ik zit met het volgende probleem; een maand of 3 geleden is Drago in zijn voorpoot gebeten. Het was maar een klein wondje. Niks aan de hand.
MAAR.. hij bleef aan zijn poot likken. De beet is al lang genezen, maar het likken heeft weer een nieuw wondje verzorgt. Wanneer ik thuis ben, hou ik hem in de gaten en dan likt hij er niet aan.
Maar als ik ga werken, dan likt hij regelmatig het korstje er af. Ik kan hem natuurlijk een kap om doen. Maar dat vind ik een beetje zielig. Mijn honden zijn altijd samen en spelen altijd als ik weg ben. Met een kap om kan dat niet echt.

Vandaag mijn vraag; is er een helende zalf, die heel smerig smaakt? Het is nu bijna helemaal genezen en op de meeste plekken zit inmiddels weer haar.  Het laatste open plekje moet nu eigenlijk wel dicht, 3 maanden is wel lang genoeg..

Iemand ideeën? Of moet ik hem toch maar een kap om doen?

Ik heb zijn poot ook een tijdje verbonden.. maar dat knaagt hij er af.
Door BarfBull
#2381763
Het eerste wat mij te binnen schiet, is Vetramil Honingzalf. Dat is een antibacteriële wondzalf. In tegenstelling tot andere merken honingzalf bevat Vetramil verschillende etherische oliën die er een bitter smaakje aan geven dat honden vies vinden. Die van mij blijft er in ieder geval mooi vanaf  :biggrin2:
Door nicolette
#2381814
Hansaplast pleister met wat citronella olie voor de mugjes en je hebt je anti lik pleister.

Door het likken zal zo'n wondje niet snel helen, al is 3 maanden wel erg lang.
Geen ervaring met aflikkende zalfjes. Goed kijken of er toch niets meer inzit en misschien groene leem erop. Moet indrogen zodat er een korst op kan komen.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door Berna
#2381831
Het droogt prima hoor en er zit vaak zat een korst... maar dan likt hij er weer aan is het korstje weer weg  :-[
Een korstje op je voorpoot is kennelijk heel aantrekkelijk om aan te likken. En vizsla zijn van die poetskonten (de mijne wel iig)... 't is net een kat wat dat betreft  ::)

Hansaplast blijft meestal niet plakken.. korthaar is meestal heeeeeel fijn, maar een wondje is het vervelend want ze likken er veel meer aan.

Versnelt groene leem het genezen? Of smaakt dat voor de meeste honden ook heel lekker?? Heb het nog nooit gebruikt namelijk ;-)
Door Brigitte
#2381840
Heb je al eens levertraanzalf geprobeerd ? :puke: Er komt dan wel een korstje,dat blijft zacht, maar dat gaat niet jeuken ( daarom gaat hij waarschijnlijk bijten en likken ) , en het geneest supersnel !
Brigitte
Door BarfBull
#2381891
[quote="tt-tjes"]
Honingzalf vinden ze hier heerlijk :-\
[/quote]

[quote="keetje"]
Honingzalf is ook hier niet iets om op te smeren als er ergens afgebleven moet worden, ze vinden het heerlijk.....
[/quote]

Ook Vetramil? Want dat is wel wezenlijk anders dan bijvoorbeeld L-Mesitran.
Honingzalf die bestemd is voor menselijk gebruik beschouwt mijn bull ook als snoepgoed, maar Vetramil vindt ze echt jakkie bah. Ik hoef de tube maar uit het medicijnkastje te pakken, of ze slaat al op de vlucht  :P
Door BarfBull
#2381902
[quote="sella"]
Vetramil is ook erg lekker hoor :P Dat gaat er snel af bij Buffel, mesitran niet dat is yak volgens hem
[/quote]

Zo zie je maar weer: smaken verschillen  :biggrin2:
Door sella
#2381906
Gelukkig wel, anders werdt het zo eenheidsworst.

@ topic
Ik heb wel groene leem op de wond op Diego zijn poot gebruikt, en dat iedere keer weer aangesmeerd. Toen was het met een week dicht. Leem is schijnbaar een raar gevoel aan je tong.
Door keetje
#2382132
BarfBull schreef: Ook Vetramil? Want dat is wel wezenlijk anders dan bijvoorbeeld L-Mesitran.
Honingzalf die bestemd is voor menselijk gebruik beschouwt mijn bull ook als snoepgoed, maar Vetramil vindt ze echt jakkie bah. Ik hoef de tube maar uit het medicijnkastje te pakken, of ze slaat al op de vlucht  :P
Juist Vetramil,...... :D :D :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door