Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mowgli
#2381480
Vandaag een levering van een leverancier hier in Duistland binnngekregen, waar ik eerder tot volle tevredenheid voor een scherpe prijs gemalen konijnenkarkas en gemalen biokippenkarkas besteld had.
Vandaag zat er o.a. 2 kilo gemalen eendenvleesmix (eendenvlees met bot en kraakbeen) in de diepvriesdoos. Ik heb een worst ontdooid en wilde Mowgli meteen wat geven. Toen ik de gevulde kunstdarm opensneed kwam er een enorme stank vanaf. Het ruikt niet bedorven, maar het stinkt echt enorm, een hele doordringende lucht.
Het vlees is echt heel licht van kleur, de kleur doet me een beetje aan leverworst denken. Ik heb Mowgli nog nooit eerder eendenvlees gevoerd, dus ik heb geen flauw idee hoe dit eventueel ruikt / eruitziet...
#2381633
Is het niet heel erg vet? En daarom zo licht van kleur?
Aan eend zit nogal wat vet en ik heb eendenspiervlees in grote stukken en daar zit ook ontzettend veel vet aan. Zoals aan een eendenborst die je voor eigen gebruik koopt.
Ik voer het wel, maar houdt er ook rekening mee.

Verder ruikt eend wel, gewoon naar eend.  Ik weet niet of dat zo stinkt...  :-\  Maar er zijn ook mensen die geit zo sterk vinden ruiken en dat vind ik ook niet speciaal.
#2381680
Er zit een groot verschil tussen stinken en 'naar iets ruiken'.
Aangezien er geen foto bijstaat en geur-puter nog niet is uitgevonden, even de volgende gokjes:
- rot/bedorven/bestorven
- (per ongeluk) gekookt/anderzijds niet meer rauw
- wild itt tam
- veel vet en organen (organen ruiken ook niet lekker)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door