Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Linneke
#2380346
Mijn hond barft al 6 van haar 7 levensjaren. Nu vind ik dat ze de laatste tijd opeens een hondenluchtje krijgt. Ze rook hiervoor altijd lekker en fris, maar nu vind ik haar wat muf en meer ruiken.
Ik dacht eraan dat het misschien een idee is om haar een keer een ontgiftingskuur te geven van het een of ander. Wie heeft er tips. Of iemand nog enig ander idee wat ik eraan kan doen, of waar het van kan komen.

Verder is er aan haar menu en haar gedrag/vacht(behalve dat ze iets grijzer wordt) niets vreemds te zien of veranderd.
Door Lizzy
#2380583
Misschien een paar keer in vies water gesprongen (waar bacterieen/wieren/algen in zitten)? Ik zou een kuurtje chlorella doen. Dat ontgift en werkt bij lichaamsgeuren.
Door Linneke
#2381315
Ze gaat wel eens zwemmen, maar dat doet ze al zolang als ik haar heb. Ik heb niet het idee dat daar de geur vandaan komt.

Bedankt voor de tip van de chlorella, heb meteen een flinke pot besteld van bloem, die komt morgen. Dan gaan we dat eerst eens even proberen. Kun je me misschien nog vertellen hoeveel een herder van ong. 30 kg daarvan moet krijgen?
Door Lizzy
#2381558
Linneke schreef: Ze gaat wel eens zwemmen, maar dat doet ze al zolang als ik haar heb. Ik heb niet het idee dat daar de geur vandaan komt.

Bedankt voor de tip van de chlorella, heb meteen een flinke pot besteld van bloem, die komt morgen. Dan gaan we dat eerst eens even proberen. Kun je me misschien nog vertellen hoeveel een herder van ong. 30 kg daarvan moet krijgen?
Je kunt de chlorella het beste langzaam opbouwen. Geef je ineens 10 pillen, wordt ze echt niet lekker. Dus je begint bijv. met 2 tabletten per dag. En dat geef je een paar dagen. Dan verhoog je naar 3 tabletten per dag en dat geef je weer een paar dagen. Dan verhoog je naar 4 tabletten. En zo verder. Totdat je zo'n 10 a 15 tabletten per dag geeft. Dat geef je bijv. 1 a 2 weken. En dan kijk je hoe het met de lichaamslucht gesteld is. Als deze al minder wordt, kun je ook de dosering weer gaan verminderen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door