Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Biancatje88
#2380313
Gister een half uurtje/uurtje na het wandelen zag ik aan Kenzi dat ze niet zo lekker was. Ze verloor ook allemaal water druppeltjes uit haar bek.
Toen ik haar buiten liet was ze aan de spuitende diarree en waren de waterdruppeltjes inmiddels een hele straal water dat zo uit haar bek liep.
Meteen de dierenarts opgebeld, en ik mocht direct komen.
Dus Kenzi in de auto gezet, en terwijl we onderweg waren ging het steeds slechter. Ze wist niet meer waar ze het had, kon niet blijven staan (terwijl ze normaal heel erg goed haar evenwicht kan houden in de auto) en zelfs zitten ging moeilijk. Uiteindelijk is ze gaan liggen en toen ik nog eens achterom keek had ze traanogen en de kwijl slierten hingen aan haar bek (Kenzi kwijlt normaal nooit!).
Ik nog harder gaan rijden, en toen we er bijna waren heeft ze nog moeten overgeven.

Eenmaal binnen bij de dierenarts is hij eerst komen kijken naar haar overgeefsel. Gelukkig zaten er geen blauwe of roze korreltjes in wat zou duiden op gestrooid vergif.
Maar ze moest toch nog een spuitje hebben om extra over te geven. Jeetje, wat een drama was dat zeg! Ze kon op den duur nog niet meer op dr poten blijven staan, ze zakte helemaal weg. Volgens de dierenarts komt het door die spuit om haar te laten overgeven. Ook heeft ze toen nog een keer diarree gehad, of tenminste het was meer water met een bruinachtig kleurtje. Zo zielig!!!

Na een half uurtje was echt alles er wel uit en kreeg ze een spuit om de misselijkheid en het overgeven te doen stoppen.
Nu denkt de dierenarts dat ze toch iets heeft opgegeten wat giftig was, het hoeft daarom natuurlijk geen strooigif te zijn. Misschien een giftige paddestoel, een kikker, een slak, een besje,... We weten het dus niet. Ik heb haar tijdens de wandeling heel erg goed in de gaten gehouden, dat doe ik altijd. En heb echt niets gezien wat ze heeft opgegeten  :-\

Mijn andere hond heeft trouwens nergens last van. Dus het is echt iets want enkel Kenzi heeft opgegeten.

Inmiddels zijn we dik 24 uur verder en het lijkt wel goed te gaan met Kenzi maar ik ben er niet gerust in! Af en toe speelt ze met Knox, al is het wel een heel stuk rustiger als normaal. En dan af en toe loopt ze echt zo doelloos rond is ze heel rustig (Kenzi is normaal gesproken een echt ADHD-gevalletje). Waardoor ik het dan weer niet vertrouw.

De dierenarts zei dat omdat ze zo heeft overgegeven en diarree had alle stoffen vrij snel het lichaam verlaten hebben waardoor de opname in het bloed waarschijnlijk minimaal is. En andere mensen zeggen ook dat als ze hier echt dood aan zou gaan ze zich nu niet af en toe beter zou voelen, maar dat het gewoon in 1x bergafwaarts gaat tot ze dood is.

Ik heb er geen ervaring mee, en misschien hebben andere mensen en de DA wel gelijk, maar toch vertrouw ik het niet! Ben veel te bang mijn meisje te verliezen  :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2380674
dat was zeker schrikken  :-X
dat ze een paar dagen nodig heeft om de oude te worden kan ik wel begrijpen
heeft kenzi ondertussen al kleine maaltijden binnen gehouden ?
dit is natuurlijk wel nodig om weer op te krabbelen .
dikke  :-* voor kenzi
#2380720
Ja ze eet goed, drinkt goed, heeft niet meer overgegeven en ook geen diarree meer.
Net heefst ze zelfs al wat gespeeld. Dus dat ziet er goed uit dan toch?

Maar toch blijf ik ongerust. Ik weet natuurlijk ook niet of er iets schade heeft kunnen aanrichten..  :'(
Door Lizzy
#2381013
Allemachtig, wat een schrik :o :-X
Als je natuurlijk een dag zo ziek als een hond bent geweest en alles eruit hebt gepoept en gekotst wat ook maar in je spijsverteringssysteem zit, dan ben je natuurlijk de dag erop weer helemaal 100% 'het ventje'. Dat duurt wel even. Maar ik kan me je zorgen zoooo goed voorstellen. Ik heb er Godzijdank geen ervaring mee. Dus ik weet je ook niet te adviseren. Heeft de DA eigenlijk bloed afgenomen om dat te controleren?
Hoe is het vandaag met je meis?
#2381069
Nee ze hebben geen bloed genomen, de da vertelde me dat ze gifstoffen niet kunnen aantonen. Dit kan volgens hem alleen door een punctie te nemen van de lever en de nieren (ik vind dat vreemd maar ben natuurlijk geen da). Maar dat zou betekenen dat ze onder het mes moet en dat zag zowel hij als ik niet zitten omdat het toch een goed teken was dat alles er heel snel weer uitgekomen is.

Vandaag gaat het beter met Kenzi, ze is heel de ochtend al aan het spelen geweest. Nu is ze wel weer heel moe, maar ik ben allang blij.
Het enige wat ik me nu nog blijf afgvragen is of ze toch schade heeft opgelopen.
Door Lizzy
#2381120
Biancatje88 schreef: Nee ze hebben geen bloed genomen, de da vertelde me dat ze gifstoffen niet kunnen aantonen. Dit kan volgens hem alleen door een punctie te nemen van de lever en de nieren (ik vind dat vreemd maar ben natuurlijk geen da). Maar dat zou betekenen dat ze onder het mes moet en dat zag zowel hij als ik niet zitten omdat het toch een goed teken was dat alles er heel snel weer uitgekomen is.

Vandaag gaat het beter met Kenzi, ze is heel de ochtend al aan het spelen geweest. Nu is ze wel weer heel moe, maar ik ben allang blij.
Het enige wat ik me nu nog blijf afgvragen is of ze toch schade heeft opgelopen.
Nee, dat klopt, maar ik dacht ook meer aan hoe de organen op het moment functioneren, nieren en lever bijv.

Of ze blijvende schade heeft opgelopen...., ik durf het je niet te zeggen. Ik denk dat dit niet te voorspellen is, zonder te weten wat er nou gebeurd is...
#2381280
Nou, vandaag weer heel de dag thuis geweest om haar in de gaten te houden.
En het gaat echt goed, ze speelt weer, kijkt weer fris uit dr ogen. Is nog wel wat sneller moe als anders maar ik zie mijn Kenzi gelukkig weer!! :biggrin2:

Nu maar hopen dat het zo blijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door