Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#2379201
Kimbra is nu ruim 6 maanden en heb haar 2 weken geleden terug gezet van 3 naar 2,5% omdat er een laagje vet op haar ribben kwam. Maar ze blijft dus nog steeds met dat randje vet zitten. Kan ik haar nu al terug gaan zetten naar 2% of is een laagje vet niet zo erg? Kan haar ribben nog wel goed voelen en ze heeft ook een mooie taille.
Door Lizzy
#2379203
Ik vind op 6 maand al terug naar 2% best vroeg. Neem je 2% van haar huidige gewicht? Voer je veel vettig vlees?

Ik houd niet van dunne of magere pups. Maar ik ben een van de weinige hier, merk ik.
Door fydgi
#2379224
Onze rex (amstaff) staat op 4.5 maand nog op 5%, denk wel dat we zachtjesaan verder gaan afbouwen, hij komt van 7 %
Door Xada
#2379232
Wat extra vet/vlees op de ribben bij een pup vind ik niet erg. Mijn eigen pups heb ik met 6 maanden juist meer voer gegeven omdat ik ze wat dikker wil hebben. Ze krijgen nu een kilo vlees per dag en dan nog een portie groentes etc. De pups zijn een kruising tussen een berner en een herder(/chowchow?)
Door Beppie1
#2379234
Hier ook niet.....we 'balen' zelfs dat hij nu zo uitgroeit en 'slank' gaat ogen! Ik vind juist het 'mollige' van pups zo heerlijk!!!

Ik voer (kvv) door met 6-7% tot bijna 9 maanden hier.
Merk wel dat mijn vorige pup(al weer 2 jr geleden) zelf ging 'aanpassen' en niet meer haar bak leegat.
Dan vind ik het vroeg genoeg om een % te zakken ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2379337
Tussen mager en dik zit een groot verschil. Van mij mag een pup ook wel slank gaan worden na een paar maanden, maar zeker niet mager. Dus een lagje vet op de ribben en een mooie taile, zouden voor mij prima zijn.

Ik zou dus voorlopig even zo blijven voeren. Als ze niet dikker of dunner wordt zit je nu goed, anders weer aanpassen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2379354
Uhm onze Fozzy van 10 maanden krijgt ook maar nog geen 3%. Zijn zusje krijgt veel meer maar is ook smal. Het is dus ook wle hond afhankelijk.
Eerlijk gezegd houdt ik niet van dikke pups, vind ze vaak al gauw te dik. Mager is weer iets anders maar ook Fozzy is mooi slank en dat prefereer ik toch boven het pafferigere model. Hij beweegt lekker veel en vrij.
Zou haar zelf dus een tijdje op hetzelfde houden en kijken wat het geeft.
Laatst gewijzigd door Kaio op ma 25 jun 2012, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2380036
Slank is prima..zeker bij herders, te mager vindt ik niet goed. Pixie krijgt nog altijd 3,75%..wie zei ook alweer dat volwassen honden rond de 2% zaten? Kan dat ook even aan Pixie vertelt worden?  :biggrin2:  ;D
Door eelke
#2380038
Ik zou haar zo mager mogelijk voeren, en ondertussen lekker opletten op het bewegen wat je doet. Kan best een 'fase' zijn ofzo natuurlijk... hoewel Joep en Gijs beiden niet veel aan percentage gegeten hebben hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door