Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door selma.
#2379325
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, of eigelijk kijk ik al een 2 jaar mee maar heb me nu dan toch maar aangemeld.
Mijn naam is Selma en ik woon de buurt van weert.
Ik ben begonnen met vers voeren 2 jaar geleden, toen was mijn hond ergens erg ziek van en merkte ik dat het met vers wel een stuk beter ging, maar helaas is deze hond begin maart overleden.

Nu hebben we een nieuwe hond, (een derde hands )overgenomen, het is een engelse Bull terriër van 7 jaar oud. Toen ze bij ons kwam kreeg ze moderin tabletten om een allergie onder controlle te houden.
De hond heeft 4 witte voetjes en de nageltjes waren rood gekleurd.
Verder viel mij op dat de hond veel dronk en veel poep produceerde.

Nu is ze 6 weken bij ons en staat ze sinds 4 weken op volledig vers.
Ze is 3 weken van de medicijnen af en de allergie is idd zichtbaar.
Ze heeft jeuk, aan de pootjes, de oksels zijn wat opgezet.
De oogjes blijven steeds lopen.  Wel zie ik dat de poep al aardig minder is en ook drinken doet ze veel minder.
Ik weet dat de allergie eerst erger kan worden en dat dit met het ontgiften te maken kan hebben, maar ik vraag me af kan ik de hond hier ergens mee helpen door groene leem te geven?
En herkend iemand de plekken met een voedselallergie?

De vorige eigenaar denkt dat het een huisstofmijt allergie is maar de hond is nooit getest.
Door keetje
#2379362
Hoi, welkom hier,..

Misschien een foto van de plekken?


BT hebben best wel veel huidproblemen door Atopie en/of voedsel.
Door selma.
#2379367
Dat zal ik eens proberen een duidelijke foto te maken.

Ja dat Bull terriers ermee bekend zijn weet ik, maar ik wil de hond zo graag helpen.
Verder is ze echt ontzettend lief, en.als ze van die medicijnen af kan zou het alleen maar beter voor haar zijn. :-\
Door Lizzy
#2379579
Alweer een bull terrier met huidproblemen... Letten ze daar nou op, bij het fokken van deze honden?

Jeuk aan de pootjes en oksels..., klinkt mij als een allergie hoor, niet als ontgiften. Ja, dat zou best mee kunnen spelen of de boel erger kunnen maken maar ik denk zelf dat dit een allergie is voor iets van buitenaf. Mijt, pollen, etc. etc., het kan (helaas) van alles wezen.

Je zou ook Puur Pollen kunnen gaan geven. Daar zit ook een homeopathische verdunning van diverse mijt soorten in. En dat wil wel eens goed werken!
Door selma.
#2379586
Afbeelding

Ja het zou idd iets van buitenaf kunnen zijn. Het is een grove huid, ze bijt niet alles helemaal stuk.
Hoop dat het een beetje te zien is. Ik heb me verbaasd over de nageltjes dat de rode strepen in de nagels nu bijna weg zijn.

Zou dat puur pollen eens kunnen bestellen.
Kan verder toch geen kwaad of wel als ik dat erop smeer?
Door BarfBull
#2379632
Lizzy schreef: Alweer een bull terrier met huidproblemen... Letten ze daar nou op, bij het fokken van deze honden?
Nee. Mijn indruk is dat veel fokkers van bulterriërs (uitzonderingen daargelaten) van mening zijn dat huidproblemen/allergieën 'nu eenmaal bij het ras horen' en doodgemoedereerd doorfokken :'( >:(
Laatst gewijzigd door BarfBull op ma 25 jun 2012, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door selma.
#2379649
hoi selma , welkom uit het mooie weert wat voer je aan rauw ?kvv of stel je zelf samen?
Dankje, ik stel zelf samen, heb de laatste 2 weken de kip weggelaten.
Door keetje
#2379657
Het komt het meest voor bij de witten,..
En inderdaad, ik begin ook te geloven dat de meeste fokkers gewoon doorfokken,...je hoort/ziet het namelijk steeds vaker,.....

Trouwens, Puur pollen geef je in, dat smeer je er niet op. ;)
Door Marije Lei
#2379771
Puur pollen kan werken bij atopie. Heb je haar al op gisten laten testen? Dat is bij bullen ook een veel voor komend probleem. Het veroorzaakt veel jeuk en zit op plekken waar het lekker broeit, zoals in huidplooien en tussen de tenen. Het is makkelijk vast te stellen en goed te behandelen. Gisten gaan ook vaak samen met een allergie dus ik zou een bezoekje naar de dermatoloog wagen. Eerst testen op gisten, als ze het heeft dat behandelen, en daarna een allergie test. Voer je kvv of barf?
Door selma.
#2379778
Ze is getest op gisten, er zaten wel veel bacteriën op haar poten maar geen gisten zei de da.
Ik heb shampoo (malaseb) meegekregen en hij wou haar over 10 dagen nog eens zien.
Dat is donderdag dus dat moeten we nog afwachten maar ik zie nog geen verbetering.
Door Marije Lei
#2379815
selma. schreef: Ze is getest op gisten, er zaten wel veel bacteriën op haar poten maar geen gisten zei de da.
Ik heb shampoo (malaseb) meegekregen en hij wou haar over 10 dagen nog eens zien.
Dat is donderdag dus dat moeten we nog afwachten maar ik zie nog geen verbetering.
Hoe vaak moet je haar daar mee wassen, dagelijks?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door