Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2376898
Vandaag moesten we met Sfida voor de eerste nacontrole bij de DA i.v.m. haar schildklierproblemen. Zoals in mijn andere topics is te lezen, is het voortraject niet helemaal vlekkeloos gegaan, met o.a. niet eten, misselijk en tijdelijke stop Felimazole. Maar vandaag bleek ze in twee weken van 3,1 kilo naar 3,45 kilo te zijn gegaan (misschien niet veel, maar we zijn er blij mee) en het bloed is alweer onderweg naar het lab, daar krijgen we maandag de uitslag van. Verder heeft ze opnieuw een injectie gekregen met steroide voor de ondersteuning in de spieropbouw. Het gaat echt veel beter met haar  :) Sinds twee dagen springt ze weer op bed (is een hoge boxspring, dus dat kon ze de afgelopen weken niet) en ze eet prima. Ik geef haar nu meer dan de 35-45 gr per kilo lichaamsgewicht, omdat ik liever heb dat ze even wat zwaarder wordt, dan kunnen we later altijd nog afbouwen.
Kortom, in afwachting van de bloeduitslag zijn we erg tevreden  :kitty:
Laatst gewijzigd door Jota op ma 25 jun 2012, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2379611
Vanmiddag belde John met de uitslag van het bloed van Sfida en haar schildklierwaarden zijn gezakt naar 51,5  (4 wk terug was het nog 134) :circle: :mbounce: :groupwave2:
Uiteraard zijn we erg blij en hebben we Sfida ook al uitgebreid geknuffeld  :)
De medicatie kan dus op 1 dd 2.5 mg Felimazole blijven en over 3-4 maanden hoeven we pas weer terug.
Ik liep op het werk er helemaal van te glunderen, wat kun je toch blij worden van een telefoontje van de DA  :biggrin2:
#2380396
Het is ook wel weer even wennen, ze is constant nieuwsgierig (zoals hiervoor ook was) en heeft ook duidelijk minder honger als hiervoor (drinkt ook aanzienlijk minder). Op zich goed natuurlijk, omdat constant honger en dorst past bij het ziektebeeld, maar nu ze weer "gewoon" is  :) en minder honger heeft, ben ik af en toe wel bang dat ze weer een "niet-eten-periode" heeft....... hoezo een overbezorgde poezenmoeder  :biggrin2:
#2385185
Vandaag maar eens een goede personenweegschaal gekocht waarmee ik Sfida ook kan wegen. Ze wordt nu zelfs lekker stevig en haar vacht en tanden zien er tiptop uit. Geweldig spul dat KVV  ;D Ben benieuwd wat ze weegt, vanavond samen met baasje eens even uitproberen.
Ze ligt sinds vandaag ook weer boven op de krabpaal op de hoogste toren (2.05 hoog) en dat heeft ze sinds 22 mei niet meer gedaan. Het gaat zo goed  :mbounce:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door