Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fioon
#2378991
Ik heb een boxer van 4 jaar, hij heeft niet zulke goede heupen (foto's gemaakt).

Hij krijgt zijn beweging lopend en fietsend.Lopen naast de fiets gaat niet echt soepel(langzaam) vind ik, lijkt hij niet prettig te vinden. Soms heeft hij wat moeite met opstaan. Ik zou hem graag krachtiger willen hebben. De da zei dat ik moest zorgen dat de spieren in de achterhand zou sterk mogelijk moesten blijven want dat was goed voor de heupen.
Hij eet kvv.
Nu wil ik hem toch wat extra ondersteuning geven maar ik kan niet kiezen uit al die producten:

Puur Glucosamine van Groene os
Spier support Groene Os
Mobility van Trovet (vh Sacha's blend)
Corta (wel heel duur toch?)

Ik lees ook vaak dat vitamine c en calcium in deze producten geen aanrader is, maar waarom is dat?

Kortom, kunnen jullie mij helpen?

*bericht aangepast*
Laatst gewijzigd door Fioon op ma 25 jun 2012, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2379065
ok we weten nu hoe hij niet is , maar vertaal nu hoe hij wel is ....
ik bedoel door een juiste beschrijving kunnen we ons misschien een beter beeld vormen
(niet verkeerd bedoeld hoor  :) )
bv kan hij makkelijk opstaan , hoe lang zijn de wandelingen enz enz
Laatst gewijzigd door lauraV op zo 24 jun 2012, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2379121
Fioon schreef: Ik heb een boxer van 4 jaar, hij heeft niet zulke goede heupen (foto's gemaakt).

Hij krijgt zijn beweging lopend en fietsend.Lopen naast de fiets gaat niet echt soepel(langzaam) vind ik, lijkt hij niet prettig te vinden. Soms heeft hij wat moeite met opstaan. Ik zou hem graag krachtiger willen hebben. De da zei dat ik moest zorgen dat de spieren in de achterhand zou sterk mogelijk moesten blijven want dat was goed voor de heupen.
Hij eet kvv.
Nu wil ik hem toch wat extra ondersteuning geven maar ik kan niet kiezen uit al die producten:

Puur Glucosamine van Groene os
Spier support Groene Os
Mobility van Trovet (vh Sacha's blend)
Corta (wel heel duur toch?)

Ik lees ook vaak dat vitamine c en calcium in deze producten geen aanrader is, maar waarom is dat?

Kortom, kunnen jullie mij helpen?

*bericht aangepast*
Wat is "niet zulke goede heupen"? Want een hond van 4 jaar met HD hoeft niet persee last hiervan te hebben. Wat ik persoonlijk zou doen is naar een goede fysio therapeut gaan. En de fysio laten bepalen welke beweging voor jouw hond het beste is en welke oefeningen je kunt doen om de achterhand zo sterk mogelijk te houden. Ik zou zelf naast een goede glucosamine en spieroefeningen nog niks geven. Ik zou wel visolie geven.

Calcium krijgt je hond al genoeg binnen. Teveel calcium is niet goed. En zeker calcium supplementen worden niet uitgescheiden. Vitamine C supplementeren: een hond maakt zelf vitamine C aan. Ga je supplementeren, stopt de hond met deze eigen aanmaak. Hetgeen niet bepaald een positief effect heeft.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2379756
Fysio daar had ik nog niet aan gedacht, goed idee!

Het calcium en vit c verhaal is me nu duidelijk. Dus op zoek naar een glucosamine waar dat niet in zit.
Heb je ook merk tips daarvoor en evt ook voor de vis olie? Dat moet geen zalm olie zijn heb ik begrepen?

Bedankt voor je hulp!!
Door Lizzy
#2380594
Qua glucosamine is het ook erg afhankelijk van hoe je hond het op een merk doet. Dus ik zou er wat proberen. Ik geef zelf de Extra Sterke van de Tuinen aan Linga en heb het idee dat dit goed werkt. Maar Pinkel deed het daar slecht op. Echt een kwestie van uitproberen. Visolie: de beste vind ik die van Royal Green, Solgar of Doils.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2381191
Anders kan je ook eens denken aan aquatherapie?
Wij hebben dit gedaan na Daan zijn ED operatie aan beide voorpoten om zijn spieren op een rustige/gedoseerde manier op te bouwen, en het heeft bij Daan heel goed geholpen !
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2381476
Dat zou een goede tip zijn maar mijn watje houd niet van zwemmen....is er zelfs bang voor. Ben al met hem naar een hondenzwembad geweest.
bedankt voor je reactie!
Door lola woef
#2383728
ik heb goede ervaring met bandit glucosemine
of phytonics glucosemine

en doils joint

ik heb mijn hond een tijdje mucle support van phytonics erbij gegeven zeer tevreden over
ik persoonlijk zou niet met  de hond gaan fietsenze moeten min of meer wel meelopen en krijgen
niet de kans om zelf te beslissen waar ze naartoe willenof om lekker te snuffelen

ze geeft zelf al aan dat ze het niet fijn vindt dus dat is al genoeg ;)

gewoon een rustige wandeling en een beetje mentaal uitdagen (door ze dingen met hun neus te laten zoeken zoals heel simpel een handje koekjes in het grasveld gooien)
daar worden ze moe en voldaan van

ik persoonlijk zou altijd even naar een goede chiropracter gaan om te kijken of alles wel recht staat
kan nooit kwaad

ik heb daar goede ervaringen mee bij leida vissee
of bij den hoek bij michelle sliedregt
er zullen er vast meer zijn maar hier zo even 2

succes voor jou en je woef
Door TijgerPuck
#2450316
Opletten dat er geen Glucosamine HCL in zit maar sulfaat. Mensen kunnen dit ontleden, maar dieren niet...voor hun is het dus niet bruikbaar.
Groene Os heeft er wel Calcium in en volgens mij ook Vit C.

Phytonics Joint hoor ik ook veel.

Ik zelf geef Puur Glucosamine.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door