Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2378337
Hoi, ik heb geitenribben via SW besteld. Tot nu toe had ik alleen maar ribben van jonge geit gegeven. Na 1.5 jaar barfen ongeveer vind ik dat niet meer nodig.
De rest is tevreden over de ribben dus neem ik aan dat het wel goed is. Maar kan de ribben niet doorknippen met snoeischaar. Zijn ze dan te hard?
Door Jump
#2378342
Ik heb ze ook pas gehad en kon op bepaalde plaatsen niet doorknippen,
maar de honden zijn er dol op en krijgen ze goed weg,dus ik zou zeggen proberen maar. ;)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2378483
Ik durf ze niet meer te geven; 1 keer gedaan en zulke nare splinters gevonden in Bono z'n ontlasting (weliswaar keurig ''ingepakt'') dat ik echt alleen nog maar heel jong durf te geven....
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2378504
Hier hetzelfde probleem, zelfs gezegd dat ik echt alleen jonge ribben wilde en anders maar niks, maar ik kreeg dus "oude" (pas veel later gezien omdat ik het niet meteen kon portioneren, dus heb er niet over geklaagd).
Sommige stukken lukken nog net wel met de snoeischaar, maar andere echt niet, en dus wil ik het liever niet voeren. Het is voor Max vanwege zijn allergie, en hij kauwt al zo moeilijk dus voor hem is het geen succes.

Weet iemand waar ik voor een redelijke prijs (liefst niet meer dan 3 / 3,5 euro per kilo) echt jonge geitenribben kan krijgen? Bij SW durf ik ze niet meer te bestellen nu...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2378514
ik ga ze dinsdag halen bij sw, heb nadrukkelijk om jonge ribben gevraagt..
als ze er mee aankomen kijk ik het eerst na....
Door ulla
#2378537
Ik had ze dan niet van SW maar ergens anders vandaan, en die zijn naar de kippen gegaan.
Veel te hard en dat geef ik niet.
Ook al kunnen ze ze weg krijgen dan loop je nog het gevaar op afgebroken kiezen.
Door orinake
#2378579
Ik denk dat je dit hond per hond moet bekijken....
De geiten en schapenribben die ik hier tot nu had van SW gaan vlot binnen.
Enkel de 'ribbenboog' (groot breed stuk) blijft af en toe liggen.
De pup van 7 maand eet de ribben ook vlot, enkel de "bogen" blijven zowiso liggen bij haar :)
Door smulpaap
#2378614
Ze eten hier ook ribben , maar als ze niet door de snoeischaar test komen dan smijt ik ze in de kliko . Al zouden de honden ze best wegkrijgen hoor . Dus ook hier jonge zachte ribben , dat gaat goed .
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2378668
Oke, ze liggen nu in de vriezer. Ik ga bij het ontdooien het nog eens goed bekijken. Anders snij ik het vlees er gewoon af.
Door Xada
#2378713
Is er geen andere manier om te zien of ribben en andere botten te hard zijn?
Met een snoeischaar is het net wat voor snoeischaar je hebt, ik had eens een nieuwe gekocht en kon daar nog geen klein takje mee doorknippen. Tevens is het afhankelijk van je eigen kracht.
Als mijn honden de botten te hard vinden eten ze het vlees eraf en laten de botten liggen. Ook de kleintjes van goed 7 maanden doen dit.
Door Fynn
#2378987
Ik heb ook de geiteribben van SW en snij die door met een broodmes van de Ikea.
Heb ze gisteren gesneden en verpakt.
Hier eten ze ze alledrie die een doet er wat langer over dan de ander maar op gaan ze hoor  ;)

Groetjes Rian
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2379081
ulla schreef: Ik had ze dan niet van SW maar ergens anders vandaan, en die zijn naar de kippen gegaan.
Veel te hard en dat geef ik niet.
Ook al kunnen ze ze weg krijgen dan loop je nog het gevaar op afgebroken kiezen.
Kregen die kippen dan geen afgebroken snavels?????????? :o  ;D
Door Maxine Rehl
#2379085
Ik heb de 'oudere' geitenribben van IC.
Hier gaat het heel soepel, terwijl ze toch als 'harder' worden gezien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door