Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Limar
#2378995
Hallo allemaal,
2 maanden geleden waren wij bij onze fokker die brokken voert, die zelf een zusje hebben gehouden en het broertje van bodhi was er ook met zijn vrouwtje. Je kon echt het verschil zien, zijn broertje en zusje zagen er al heel volwassen uit en waren al erg in de breedte gegroeid toen bijna 9 maanden oud. Onze Bodhi krijgt sinds 10 weken al vers vlees, eerst vonden ze het wel oké maar nu kregen we een discussie, ze vonden onze hond er niet zo mooi uitzien hadden we het idee omdat hij er nog zo als een jonge slungel uitzag en nog niet in de breedte is gegroeid, hij is verder niet mager ofze ook volgens de dierenarts en de hondenschool ziet hij er mooi uit.
Vond het erg vervelend.

Nu heb ik begrepen dat honden op vers gelijkmatiger opgroeien, klopt dit?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2379014
Ja dat klopt!
In het begin lijkt het erop dat de hond wat achterstand in ontwikkeling oploopt.
Maar eenmaal volwassen wat op het oog wat langer duurt zitten de vers gevoerde honden strakker in het pak !
Tegenwoordig is het gewoon te denken dat een (groot) ras al snel volwassen moet lijken, zeker als men naar een show gaat..
Vaak ( echt niet altijd hoor..) zijn dat soort honden eerder vatsig te noemen, beetje plofkip idee.
Door Limar
#2379023
Oja Bodhi is  een nova scotia duck tolling retriever, was ik vergeten er bij te zetten,
We zijn in mei naar een soort club match geweest en kregen ook mee dat hij nog tijd nodig had, hij was toen ook net een paar dagen 9 maanden en zat dus in de jeugdklasse.
Showen is niet belangrijk maar vonden het leuk om naar de verenigingsdag te gaan.
Door Martine-Tom
#2379024
Yep.
Tom is een kleine kruising en met 2.5 jaar nu net pas klaar met groeien en uitzwaren. Wat heel raar is blijkbaar want kleine hondjes schijnen met een jaar al klaar te moeten zijn. Nouja, Tom had er iets langer werk aan  :biggrin2:
Door Xada
#2379049
Dat willen de mensen je ook doen geloven. Maar ik hou altijd in gedachten wat een amerikaanse paardentrainer zegt (is bedoelt in het beleren van paarden, maar op veel andere dingen ook toe te passen)
'Take the time it takes, so it takes less time'.
Dus maak je niet druk, het komt allemaal wat later best in orde en beter dan dat je in het begin er druk op zet.
Door Limar
#2379072
Ik heb me ook altijd bij het idee gehouden dat vers het beste is, dan een brok met allemaal troep erin. Nu denk ik van het komt allemaal vanzelf en straks is het ook een mooie uitgegroeide hond en kijken ze hun ogen uit.  ;D
Door Lizzy
#2379108
Ja, het is ook echt iets om ontzettend trots op te zijn en blij mee te wezen, als je hond er op 9 maanden al helemaal volwassen uit ziet :-X. Doe mij maar een hond die niet op zelfrijzendbakmeel groot is geworden!
Door mona
#2379143
en het hoeft niet altijd aan het voer te liggen.

mijn weimaraner Luna was als pup en jonge hond op brokken ook altijd minder uitgebouwd als haar zussen.
die liepen met de prijzen weg op de shows en luna toonde heel lang erg puppy achtig.
het leuke is ze is nu 7 heet 2 nestjes gehad, en de mensen denken nog steeds als ze ze zien dat het een jonge hond van 3 jaar is.

dus het verschilt ook gewoon per hond.
maar idd op de shows zien ze het liefst dat een jonge hond al flink is uitgegroeid.

maar laat de fokker maar kletsen. ik ken een tafelmodel toller en de wat fijnere ..
ik geef de voorkeur aan de hond die er niet als een biertafeltje uit ziet.

dus laat je niet van de wijs brengen het komt wel goed.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2379178
Het gaat om het eindresultaat. Over een jaartje ofzo zal iedereen zeggen, dat jou hond er zo goed uitziet. Mijn hond is 7 jaar en bijna niemand gelooft het. Als je hem ziet en hoe jeugdig hij nog doet. Tja, voer vers. Ik vond de opmerking van Lizzy wel heel leuk. Die ga ik onthouden "zelfrijzend bakmeel".
#2379205
Logi is nu ruim 2 en nog duidelijk niet af. Dat was met Kátur ook zo, die was ook met 3 jaar pas echt volwassen om te zien. Bij IJslanders is dat ook vrij normaal.
Ik heb over Tara en mijn ouwe katten regelmatig discussies gehad bij dierenartsen omdat ze niet wilden geloven dat ze al zo oud waren. Inentingsboekjes erbij  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door