Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#2379004
Hallo,

mijn honden rijden beide wele ens sleetje, af en toe. Dana doet het de laatste tijd vaker, dus heb ik een ontlastingonderzoek laten doen. geen eitjes gevonden, maar erbij een uitleg over dat dit niet bewees dat de honden geen wormen hadden en ik eigenlijk toch echt moest ontwormen ivm de volksgezondheid.

Nou, na zo'n lange tijd niet ontwormt te zijn geweest kan ik er wel vanuit gaan dat het geen wormen zijn dacht ik zo. Dus dan zijn het de anaalklieren.

Wat zijn jullie ervaringen. Enkele malen meer bot geven, dus hardere ontlasting en dat het dan binnen de perken blijft? Ik heb een hondentrimster gevraagd en zij advsieerde me niet om ze leeg te drukken (vermijd ik ook liever). Ik weet nu wel hoe ik een abces kan voelen en op welke plaats die dan zit en ik kan dus alarm slaan indien nodig.
Wat vinden jullie?
Zijn er evt nog bepaalde voedingsstoffen goed tegen?

Groetjes,
sandra
Door Lizzy
#2379162
_Sandra_ schreef: Hallo,

mijn honden rijden beide wele ens sleetje, af en toe. Dana doet het de laatste tijd vaker, dus heb ik een ontlastingonderzoek laten doen. geen eitjes gevonden, maar erbij een uitleg over dat dit niet bewees dat de honden geen wormen hadden en ik eigenlijk toch echt moest ontwormen ivm de volksgezondheid.
Waar heb je dat mest onderzoek laten doen?
Nou, na zo'n lange tijd niet ontwormt te zijn geweest kan ik er wel vanuit gaan dat het geen wormen zijn dacht ik zo. Dus dan zijn het de anaalklieren.

Wat zijn jullie ervaringen. Enkele malen meer bot geven, dus hardere ontlasting en dat het dan binnen de perken blijft? Ik heb een hondentrimster gevraagd en zij advsieerde me niet om ze leeg te drukken (vermijd ik ook liever). Ik weet nu wel hoe ik een abces kan voelen en op welke plaats die dan zit en ik kan dus alarm slaan indien nodig.
Wat vinden jullie?
Zijn er evt nog bepaalde voedingsstoffen goed tegen?

Groetjes,
sandra
Je kunt inderdaad een paar dagen wat meer vleesbot geven. Wat soms goed helpt is een warme kompressen erop doen. Dat maakt de boel wat los en makkelijk 'te verwijderen' voor de hond zelf.
Door Lizzy
#2381168
_Sandra_ schreef: Ik heb het onderzoek bij de da laten doen.

Die warme compressen kan ik eens proberen ja... dank je.
Misschien moet je je DA eraan helpen herinneren dat er niet zoiets bestaat als preventief ontwormen. Als er geen wormen zijn, waarom dan gif in je hond stoppen om wormen te doden? Ik begrijp zulke redenaties niet.... Nu weet ik niet welke methode jouw DA gebruikt om te controleren op wormen? Bij het Woud gebruiken ze de centrifuge-sedimentatie-flotatie methode en dat is de meest nauwkeurige. De meeste DA's gebruiken een minder nauwkeurige methode. En misschien heeft jouw DA zelf ook wat minder vertrouwen in zijn eigen methode, dat kan.
Door Loes en Kaya
#2388208
Meer vleesbot geven is een optie , doe ik ook eens in de zoveel tijd,,

Ik let ook regelmatig op of ze nog anaalkliervocht achterlaat.

Dit laten ze achter net nadat ze hebben gepoept.
Ze knijpen dan zegmaar nog een keer hun anaalklieren bij elkaar en dan als je goed kijkt zal je zien dat er een druppeltje uitkomt.

Qua voedingsstoffen zou ik verder niet weten wat je kan geven om de kans op verstopping te verminderen.
Door _Sandra_
#2405290
Welke methode de da gebruikt weet ik niet.


Hij had een preek over volksgezondheid en kinderen en zo... en hij zei dat het niet wilde zeggen dat mijn honden geen wormen hadden alleen maar omdat dit niet uit het onderzoek kwam.  :o
Door Parelridder
#2405834
Als ik het goed begrijp geeft de da aan dat hij volkomen overbodig onderzoek gedaan heeft, want 2 opties:
a) er is een aantoonbare besmetting, dus ontwormen
b) er is geen besmetting aangetoond, maar dit is van geen betekenis, dus ontwormen.
Ik geloof dat ik m'n geld dan maar zou gaan terug vragen.. ;)

Wat betreft het sleetje rijden wat Dana de laatste tijd wat vaker doet: eten ze in dit seizoen ook wat vaker wat gras? Mijn honden zijn dol op het gras in deze tijd van het jaar, nemen daar graag eens een hap van. De oudste heeft kennelijk een nogal gevoelig poepertje, want rijdt soms ook sleetje. Later is dan soms zichtbaar dat er een grasspriet niet helemaal mee is uitgepoept en blijkbaar kriebelt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2406799
Dus hij heeft jou geld laten betalen voor een consult en voor een onderzoek waarvan de uitslag hoe dan ook nietszeggend is.... ?  :g:

Ja gras eten doen ze hier ook, kunnen we ze af en toe helpen omdat ze te veel gras hebben gegeten  >:( En bij Fozzy zie ik het dan ook af en toe dat sleetje rijden. Dan blijft er een stukkie kak zitten, en tja zij hebben geen wc-papier he ... ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door