Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#2375359
charmed schreef: Dit zou dan ook beter zijn voor een Epileptische hond neem ik aan? Appel cider azijn i.p.v. mengsels met Tea Tree Oil?
Absoluut GEEN Tea tree oil gebruiken voor hond met epilepsy!!! Kan 'n trigger zijn voor 'n seizure, dus dan idd beter om appel cider azijn gebruiken.
Ik heb apple Cider vinegiar gekocht bji de tuinen, is deze ook met "de moeder" ? Ik zie nl. geen vlokken onderin
Wat staat er op de etiket?? ???
Door charmed
#2375506
202Spots schreef: Absoluut GEEN Tea tree oil gebruiken voor hond met epilepsy!!! Kan 'n trigger zijn voor 'n seizure, dus dan idd beter om appel cider azijn gebruiken.Wat staat er op de etiket?? ???
Dank je, was mijn gevoel hierover toch goed. Pot staat er nog, durfde het toch niet te geven.

Op het etiket staat Cider Vinegar, ingredients: Cider Vinegar 5% en als engelse tekst staat er onder: If slight sediment, darkening or haze occurs it will not affect the quality of the vinegar.
Door 202Spots
#2375847
charmed schreef: Op het etiket staat Cider Vinegar, ingredients: Cider Vinegar 5% en als engelse tekst staat er onder:
If slight sediment, darkening or haze occurs it will not affect the quality of the vinegar.
Ik denk dat 't met de "sediment" dan toch wel de goeie is, met de sediment of de vlokken bedoelen ze de "moeder"
Cider vinegar should have a dark, earthy tone, and sediment should be visible at the bottom.
This sediment, which sometimes looks silky or web-like, is referred to as the "mother."

http://www.getridofthings.com/glossary/ ... inegar.htm
Door charmed
#2375967
202Spots schreef: Ik denk dat 't met de "sediment" dan toch wel de goeie is, met de sediment of de vlokken bedoelen ze de "moeder"
Cider vinegar should have a dark, earthy tone, and sediment should be visible at the bottom.
This sediment, which sometimes looks silky or web-like, is referred to as the "mother."

http://www.getridofthings.com/glossary/ ... inegar.htm
Dank je! Dat dacht ik dus ook toen ik de hele zin gelezen had. Heb het meteen gebruikt en de teken zijn een heel stuk minder als anders. Voornamelijk op plekken waar ik niet gespoten had, liepen ze nog. veelal op het hoofd. Dus dat moet ik de volgende keer toch meenemen. Ik ben er wel blij mee, normaal halen we er zeker 50 of 60 per hond af (lopende). Nu lang niet zoveel :)
#2378935
Ik meng de volgende etherische oliën met water en daar spray ik dan dagelijks mee:
tea tree
neem
citronella
geranium

Als je goed schudt van te voren dan mengt het zich tijdelijk zodat je het goed kunt verdelen.
Het werkt als een tierelier, ze hebben nog maar weinig teken. Ter vergelijking: ik kwam laatst een vrouw tegen die dezelfde wandeling had gemaakt als wij, haar hond had meer dan 20 teken en wij hebben er 3 of 4 gevonden. Dat was in een gebied met heel veel teken. In andere gebieden vind ik er 0 tot 2 per wandeling.

nova schreef: Hangt ervan af welk merk olie dat je gebruikt.
de Tea tree oil van Tasman mag je wél onverdund gebruiken, volgens mij is dat de enige soort  ;)
Die van Tasman is al verdund, daar zit 20% tea tree in.
Als je op het label kijkt van de tea tree die je koopt kun je lezen of het puur is, zodat je zelf nog moet verdunnen, of dat de fabrikant er al basisolie bij in heeft gedaan en dan kun je het zo gebruiken.
Door charmed
#2378942
Ik heb ze met Appel Cider azijn ingespoten, en nog steeds vinden we veel minder teken, wel als ze teken hebben zitten ze allemaal op de kop. Dus ik moet de volgende keer de kop beter meepakken, waarschijnlijk met een washandje of zo. Zodat ze niets in de ogen krijgen. Ze zitten nl. allemaal zo rond de ogen en in de lip van de hond. Heel vervelende plaatsen.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2379275
Ramses1 schreef: Nu wordt ik nieuwschierig, wat is er met die ellebogen?
Mijn hond heeft ligplekken aan haar ellebogen(mijn reu trouwens ook), maar bij haar gaan ze wat meer "woekeren", worden dikker, dan smeer ik er een paar dagen verdunde tea tree op, en je ziet het minder worden. Het woekeren, uhmm tjee moet ik in die grijze massa gaan grutten hoor ???, dacht dat het te maken had met een virus ofzo die er op komt/inzit waardoor die woekeringen ontstaan. De DA geeft er dan zalf voor met corticosteroiden, wat op zich wel hielp, maar ik ben er niet gek op, en ben hierdoor begonnen met teatree olie.
Annemarie Rijnveld schreef: Ik ook, maar niet wat de ellebogen betreft, ik ben nieuwsgierig welke TT-olie zo'n heftige reactie gaf.
Ik weet het merk niet, had het toen gekocht bij de tuinen, en stom niet de achterkant gelezen. Maar toen ik het met de DA overlegde, werd er totaal niet gesproken over een bep. merk wel en andere niet, hij zei dat tea tree vergiftigingsverschijnselen kan geven bij een hond, en dodelijk kan zijn(in hele kleine hoeveelheden) voor een kat.
Nu gebruik ik thursday plantation, gekocht bij dierenwinkel, en daar gaat het goed mee, ben er wel meer voorzichtiger mee geworden, ik zou het (nog) niet aandurven om het over mijn hele hond te sprayen(omdat ik heb gezien hoe ziek ze er van kan worden), of een ligplaats er mee te sprayen dit ivm de katten.
Door lola woef
#2383965
mijn hond heeft ook nierfalen gehad ik heb nu een amber(barnsteen)ketting voor haar
en tot nu toe afkloppen zeer tevreden

heb normaal in deze maanden meerdere teken weggehaald MAAR NU DUS NIET :D
dus hopelijk blijft dat zo

wat ik begrijp is dat de stenen de vacht een soort statisch maken en dat de barnstenen een soort stof afscheiden waar de parasieten niet blij van worden
en de stenen schijnen nog meer positieve werking te hebben nou ik doe het ervoor
http://www.spiritualgarden.nl/Edelstene ... tenen.html
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door