Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2378510
Ik ben druk in de weer met een stoomreiniger eventuele vlooien en -eieren te verdelgen.
Nu kwam ik een sprinkhaan tegen en heb getest hoe lang het duurt voordat het beestje het loodje zou leggen onder de stoomspuit en dat duurde best wel lang: wel een halve minuut onder een constante stoomuitstoot echt direct boven op zijn kop.

Daarom ben ik gaan googelen om te weten hoe langzaam ik moet stomen om met succes de vlooien + eieren te verdelgen, maar nergens staan tijden vermeld. :o

Iemand van jullie heeft enig idee en kan mij behulp zijn? Ik stoom tevens tegen de Giardia-cysten die zeer zeker rondgestrooid liggen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
#2378582
geen ervaring met vlooien en het stoomapparaat. Lijkt mij dat ze het niet fijn zullen vinden.

Je kunt ook een beetje tea tree in een plantenspuit doen en plinten en naden ermee inspuiten. Vlooien vinden die lucht niet fijn.
Let ook op de stofzuigerzak, vlooien kunnen daar uit de eitjes komen en weer je huis besmetten.

Succes met de schoonmaak en ik hoop dat de Giardia ook snel verdwenen is.

gr. Nicolette
#2378600
Dank je Nicolette, ik zal gelijk de zak weggooien straks, en er eerst natuurlijk wat rommel inspuiten.
Ondertussen stoom uitgetest op mieren en langpootspinnen: zij lachen mij uit!! brutale donders.

Vlooienjacht heb ik geopend, nadat ik op Juma (behandeld sinds weken met TT-olie mix) diverse vlooien heb gevonden. TT-olie werkt hier dus niet tegen vlooien, wèl tegen de muggen moet ik zeggen.
#2378761
Haha, Juma kan ik natuurlijk niet met de stoomreiniger behandelen, maar ik heb haar wèl een goede beurt kunnen geven met de stofzuiger!! Ze vond het een hardstikke leuk spelletje, en ik hoop dat ik op deze manier zowel vlooien als eitjes heb weggezogen.
Dit gaan we zeker vaker doen
#2378927
Herinner mij opeens dat toen wij ons huis kochten en we eindelijk de sleutel kregen, we echt besprongen werden door vlooien. Op de vloerbedekking op de trap krioelde het van de vlooien. Vorige bewoner hadden katten en dan 2 weken niemand in huis, lekker warm. De eerste die dan binnenkomt heeft geluk.

We hebben toch maar een flinke gif spuitbuis gekocht en alle ramen dicht alle treden etc. Ingespoten en daarna de hele dag weg. Bij binnenkomst alle deuren en ramen open. Vind gif niets maar dit was echt niet normaal, zwarte benen van de vlooien. Hebben wel de vloerbedekking van zolder weggehaald.
Daarna waren de vlooien wel weg, voordeel wij hadden geen huisdieren die weer nieuwe meebrachten.

Misschien is het toch wel nodig dat je gif spuit binnen bij plinten etc en daarna een tijd weggaat zodat niemand in de dampen zit. Daarna je hond elke dag controleren om vlooien geen kans te geven om zich voort te planten.

Vroeger hadden wij 6 golden retrievers in huis en als we vlooien vonden toch af en toe gif spuiten in de plinten en goed stofzuigen, mand wassen etc. Gelukkig hadden ze bijna nooit een vlo..
Gr. Nicolette
#2378952
Ja, af en toe is het idd echt noodzakelijk, wij hebben jaren geleden een vreselijke vlooieninvasie gehad, tot in bed toe zaten die krengen.
Daar is toen de desinfectiedienst bij geroepen, want ik had toen ook nog kleine kinderen. Niet zo gezond als het hele huis vol zit met vlooien. Ik weet niet meer wat of hoe zij hebben gedaan, maar wij konden er 3 dagen niet in. Dus had zal wel echt gore troep zijn geweest. Het heeft wel voor bijna eeuwig afdoende gewerkt.

Nu met Juma, en bijna geen kinders meer in huis, doe ik het liever nog even anders: dus stomen, azijn en bij de plinten dan wel permetrina (is ook wel gif, maar een beetje minder).

Alleen ben ik er dus nog niet uit hoe lang ik moet stomen, ik heb nu verschillende tests uitgevoerd, mieren, spinnen, een soort vieze torretjes, maar dood neervallen, ho maar. Zelfs niet na een paar minuten stoombad.

Nou ja, dan hopen we maar dat vlooien van een minder kaliber zijn.
#2379129
Vlooien hebben ook een harde schil net als mieren, maar misschien kunnen de eieren er niet tegen. Race tegen de klok voor jou, wie is er sneller: jij met je apparaat of de eierleggende vlo.

Succes, nicolette
#2379153
Race tegen de klok voor jou, wie is er sneller: jij met je apparaat of de eierleggende vlo.
;D

Nou, mijn conclusie is dat een stoomreiniger niets uithaalt tegen vlooien en -eieren. (waarschijnlijk is het anders met de stoomreinigers van desinfectiediensten) En weet je waarom? Omdat de stoom met een zekere kracht uit de zuigmond komt, en die blaast alles weg.
Ik ben bang dat allles nu fijn onder de plinten zit.
Ik heb dat met mijn eigen ogen mogen aanschouwen toen ik buiten bezig was met de miertjes.
Zet je daarentegen de zuigmond bovenop de mier en druk de zuigmond tegen de grond, dan moet je echt 5 minuten of langer wachten en dan is de mier soms dood, maar ik denk eerder door verdrinking dan door verhitting.

Heeft iemand weleens zijn hand onder de zuigmond van de stoomreiniger gehouden? Het is echt geen kokendhete stoom, pas na een minuut of 5 ga je het vervelend vinden.
Das wel ff anders met de stoom uit een stoomstrijkijzer of fluitketel, daarmee loop je echt 3e graads verbrandingen op en dat al binnen 5 seconden.

Ik denk dat er echt niets anders opzit dan aan de gang te gaan met gifrotzooi, helaas.
Door sella
#2379156
Mijn stoomreiniger verbrandt je meteen je hand aan qua temp. Ik keel diverse onverlaten in huis verry rapido. De piep vlooien buiten is een ander verhaal :-X
#2379542
OK, ik heb een polti-lecoaspira. Ik denk kwalitatief vergelijkbaar.
Bij ons in de supermarkt komt vaak een vertegenwoordigster van de Karcher. Ik zal haar eens het één en ander vragen, wanneer zij er weer is.
Bedankt Sella.

Ohja, gebruik jij dan de lange buis met de zuigmond, of haal je dat er allemaal af en gebruik je het pistool met alleen zo'n klein borsteltje eraan, (bij mij heet dat de 120 gr. kopstuk oid) en heb je dan in dat geval zo'n heel hoge stoomtemperatuur?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door