Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door johanna25
#2377397
(hopenlijk juiste topic)
In het jacht gebied van een bevriende jager uit Zuid Holland wordt in het najaar de vraatschade door meerkoeten beperkt door afschot.
Is meerkoet (een hoofdzakelijk waterplanten etende vogel van ca 600 - 900 gram) geschikt voor Barf???
Zo nee dan graag de reden, zo ja is het de moeite om te vragen of hij ze voor me mee wil nemen zodat ik ze kan aanbieden (vermoedelijk in zijn geheel) op Barfplaats.
Wie o wie heeft ervaring met het voeren van Meerkoet ???

Groeten Bob
Door Lizzy
#2377400
Hoi Bob, deze vraag mag in "BARF vragen en problemen". Ik verplaats 'm zo wel even, geen punt!

Meerkoet zou op zich prima kunnen. Waren het niet dat de gemiddelde hond een meerkoet niet te vreten vindt :biggrin2:

Hier, ik zweer het je, is het een van de weinige vogels waar ze niet eens in wensen te rollen. Laat staan eten. Ze piesen er overheen.
Door johanna25
#2377634
Lizzy schreef: Hoi Bob, deze vraag mag in "BARF vragen en problemen". Ik verplaats 'm zo wel even, geen punt!

Meerkoet zou op zich prima kunnen. Waren het niet dat de gemiddelde hond een meerkoet niet te vreten vindt :biggrin2:

Hier, ik zweer het je, is het een van de weinige vogels waar ze niet eens in wensen te rollen. Laat staan eten. Ze piesen er overheen.
tja ook voor de mens vind ik het een lastige vogel, kleine filetjes erg wilderig, en gaan dus vaak de kl....... in.
Zonde van zo'n prachtige vogel.
Maar over smaak valt niet te twisten, misschien is er een hond met "smaak" ;), of juist zonder maak :biggrin2:

groeten Bob
Laatst gewijzigd door johanna25 op za 23 jun 2012, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door johanna25
#2378103
TMG1961 schreef: Nog nooit geprobeerd maar zou me niet verbazen als Pixie het gewoon eet.
Aha misschien wat licht in de duisternis, ik weet niet hoe het loopt en of ik er in het najaar aan kan komen maar misschien moet ik er een aantal uitdelen om te kijken en te proberen.
Het topic blijft dus nog even open hoop ik...
Door Xada
#2378722
Waarschijnlijk eet Mac ze wel, maar het is iets te ver om ze op te halen.
Mac is makkelijk en eet alles, zelfs medicijnen die je op je hand legt. En daarna gaat hij zitten rond kijken of er nog meer zijn.  :-[
#2380219
Hier is dit voorjaar ook afschot geweest, maar de honden zien het duidelijk niet als eetbaar. Er wordt zelfs in gerold (en dat doen ze eigenlijk nooit in karkas). Ik vond het zelf overigens ook niet geweldig smaken, maar allicht met een andere kookwijze is het toch lekker  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door