Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door madrike
#2372353
Vorig jaar zijn we op advies van de dierenarts begonnen onze oude colliedame i.v.m. maagproblemen kvv te
geven. Üiteindelijk zijn wij toen uitgekomen bij het barfmenu van Tinlo.
Helaas bleken haar problemen veroorzaakt door een niet meer te genezen maagtumor en hebben
we haar eind oktober moeten laten inslapen  :'(.

Sinds januari woont er een nieuw colliedametje bij ons ;D.
Vanuit de kennel was zij gewend aan een combinatie van smuldier/rodi met brokken.
Intussen hebben wij de brokken (bijna) helemaal afgeschafd.
Nu vinden wij het tijd worden om ook eens te gaan variëren met andere (liefst betere) soorten kvv.
Vooral omdat wij de indruk hebben dat smuldier nogal vet is en ons dametje een beetje aan de zware kant.

Maar...........................
De firma waar wij vorig jaar onze Tinlo  bestelden heeft nog maar een beperkt assortiment kvv.
(Runner/Rodi/Smuldier) en niet het kvv wat wij zoeken.
Waar in onze omgeving (midden Limburg) vinden wij en firma waar we meerdere soorten kunnen bestellen?
Liefst zonder meteen een hele nieuwe vriezer te moeten kopen (er staan er al 2).
Door PLientje
#2372491
Je zou bij Lupa kunnen bestellen. Daar hebben ze een flink assortiment. Je kan het bij hen ophalen in Leende of Budel en ze komen het ook bezorgen (boven een bepaald bedrag).
Door Limpy
#2372504
Als het bezorgbedrag van lupa te hoog is zou je ook nog bij caroba kunnen proberen, zij hebben ook diverse merken kvv en bezorgen vanaf 25 euries gratis aan huis.
Gebruikersavatar
Door nova
#2378054
Je zou eens op de websites van Carnibest, Haakbarf  of Energique kunnen kijken.
Op de sites staan de verkoopunten vermeld, en dan kun je kort bij huis  kopen.
Omdat je  de woonplaats niet vermeld kan ik je niet geen kort-bij-huis adres  noemen  ;)
Door madrike
#2378525
Maar ze heeft de reacties wel gevolgd  ;) (zonder in te loggen)
Wij wonen midden tussen Weert en Roermond.
De site van Lupa had ik al gevonden maar "Bij een afname minder dan 125 euro berekenen wij 15 euro transportkosten" vind ik in verhouding wel  erg hoge transportkosten.
Zelf ophalen in Budel kan ook maar ik ben bang dat het net te ver is i.v.m. ontdooien.
Caroba is een heel goeie tip. Bedankt daarvoor, die kende ik nog niet.
Ik ga daar morgen in ieder geval Tinlo en Darf bestellen.
Onze grote colliedame (was ik in mijn topic toch helemaal vergeten te vermelden :-[) van 8 jaar oud is namelijk dol op de makreel van Tinlo.
Ik ben nog echt een beetje aan het experimenteren maar ik had al begrepen dat het juist goed was om meerdere merken KVV door elkaar te voeren.
Ik ben ook nog op zoek naar Tammenga (lees ik goede berichten over).
Waarschijnlijk kan ik dat via Lukaya's-dream in Buggenum bestellen.
Ga ik morgen nog over bellen.
Bedankt voor het meedenken.
Als iemand nog tips heeft in onze omgeving hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2378544
qua vlees dat in een half uur/45 minuten ontdooit valt echt wel mee hoor  ;)
ik laat het hier wel eens een halve dag ontdooien in de douche bak om te kunnen proportioneren  :biggrin2:
Door madrike
#2378561
Kan het daarna dan weer in de vriezer?
Omdat Budel toch wel een half uurtje rijden is wil ik natuurlijk wel zo'n 10 kg tegelijk meenemen.
Daar kan ik ruim 10 dagen mee vooruit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door