Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door lot25
#235481
Hoi, het is voor mij misschien wel goed eens te laten checken door anderen wat mijn honden afgelopen 2 weken zoal hebben gegeten, en wat er moet veranderd.. Mijn ene hondje leek wat jeuk te hebben, maar waar dat nou door komt???

Ze zijn net 2 weken aan het barfen. De 1e week was misschien wat eenzijdig qua vlees, dat gaat nu beter.

Ze zijn elk ong.16 kilo.
1e week:
dagelijks
ong. 300 gr. kopvlees of zalm
flink runderbot (rib)
ca. 150 gr. groenten/fruit (8 soorten)
-zeewier
- levertraan/visoliepillen
-olijfolie
- knoflook ( om de dag)
-ei met schil (om de dag)
- wat noten en zaden

Afgelopen week:
- 1 dag een hele runderpens per hond
of
- per hond 4 kippenekjes/ vleugeltje
- 300 gr.kippelever, kippemaag en kopvlees
( kan ik zo een hele dag kippeorgaanvlees inlassen?? of beter wat mengen met spiervlees)
-150 gr. groenten/fruit
-tarwekiemolie
- ei en knoflook om de dag
- zeewier af en toe.

Verder heb ik nog lamsribben en wildkarkas op het menu komende week, pens, en wil ik naar de islamiet om aan geiten en schapenvlees te komen (heb het slachthuis hier niet zo)

Wat kan er nog meer bij???
Groetjes, marit
Door Lizzy
#236954
Hoi Marit, sorry dat je tot nu toe nog geen reactie hebt gekregen op je menu! Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet helemaal goed begrijp... als ik wil weten wat ze deze week gegegeten hebben, moet ik dan kijken naar het tweede rijtje?

Maar is dat lijstje het enige wat je die week gegeven hebt? (qua vlees en bot: pens, kip, kiplever en kopvlees). Kun je ons anders een overzichtje geven van wat ze per dag eten?
Door lot25
#237437
Oh sorry, ja dat lukt wel.(voor zover ik dat nog weet)

maandag: elk 300 gr. kopvlees en wat zalm, zeewier, vissepillen,olie, rauwe eieren met schil, 8 soorten gepureerde groente/fruit, stuk runderrib.

dinsdag: pens en kippenekken

woensdag: kippelever, kippemagen, kopvlees, stukken schapenvet, tarwekiemolie, weer die groentenprak, stukken wildkarkas (bot), knoflook, visoliepillen

donderdag: kippevleugeltjes, kippelever, groenten en fruitprak, zeewier, eieren, kippenekjes, schapenvet, olijfolie en tarwekiemolie en noten/zaden.

vrijdag: groenten, wat rijst, 400 gr.rib-eye, kippenekjes, lamsribben en tarwekiemolie

morgen staat weer pens op het menu, met wildkarkas.
Door Lizzy
#237794
[quote="lot25"]
Oh sorry, ja dat lukt wel.(voor zover ik dat nog weet)

maandag: elk 300 gr. kopvlees en wat zalm, zeewier, vissepillen,olie, rauwe eieren met schil, 8 soorten gepureerde groente/fruit, stuk runderrib.

dinsdag: pens en kippenekken

woensdag: kippelever, kippemagen, kopvlees, stukken schapenvet, tarwekiemolie, weer die groentenprak, stukken wildkarkas (bot), knoflook, visoliepillen

donderdag: kippevleugeltjes, kippelever, groenten en fruitprak, zeewier, eieren, kippenekjes, schapenvet, olijfolie en tarwekiemolie en noten/zaden.

vrijdag: groenten, wat rijst, 400 gr.rib-eye, kippenekjes, lamsribben en tarwekiemolie

morgen staat weer pens op het menu, met wildkarkas.

[/quote]

Ik kan niet voor je uitrekenen of je percentage gewijs ook een beetje in de richting zit. Maar misschien heb je dat zelf al gedaan!

Op zich vind ik de afwisseling hartstikke prima! En het ziet er ook goed uit. Ik denk alleen zelf dat je niet meer kippendingen moet gaan voeren als dat je nu doet. En het zou misschien ook een goed idee zijn om bijv. lamshart of lamsniertjes toe te voegen om het orgaanvlees en de kip wat af te wisselen.

Overigens heeft 1 van je honden jeuk. Je zou kunnen proberen om de tarwekiemolie weg te laten. Dit is gemaakt van de graan tarwe en sommige honden zijn daar allergisch voor. Ik zou zelf gewoon even iedere dag wat visolie geven en geen tarwekiemolie.

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Angelique
#237847
[quote="lot25"]

Ze zijn elk ong.16 kilo.


Afgelopen week:
- 1 dag een hele runderpens per hond


[/quote]

Afbeelding zal toch wel een stukje zijn ???
Door lot25
#237942
Nee, ik had gewoon een hele per hond gegeven...
dacht dat ze het wel lusten ::) :P

Eentje vond het dus niet lekker, heeft mijn andere die halve pens ook er nog bij genomen. burp.

Was dat teveel???? heb er nix van gemerkt verder
Door lot25
#237959
Heee, nou snap ik hem.

Ik schreef ergens al eerder dat die pens gewoon uit elkaar viel als ie ontdooid was. Kocht ze ook per ong.1,5 kilo.

Dus ik heb zeker een al versneden gekocht?? als ze zoiets al doen. Het kwam nl. wel van een rund zeiden ze. Zal er volgende keer eens naar vragen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#237974
[quote="lot25"]
Heee, nou snap ik hem.

Ik schreef ergens al eerder dat die pens gewoon uit elkaar viel als ie ontdooid was. Kocht ze ook per ong.1,5 kilo.

Dus ik heb zeker een al versneden gekocht?? als ze zoiets al doen. Het kwam nl. wel van een rund zeiden ze. Zal er volgende keer eens naar vragen
[/quote]

Die is dan op zeker versneden geweest. Het kleinste runderpensje wat ik hier ooit had woog nog altijd een kilo of 8.
Door Ollie
#237999
[quote="Angelique"]
Die is dan op zeker versneden geweest. Het kleinste runderpensje wat ik hier ooit had woog nog altijd een kilo of 8.
[/quote]

Die van ons woog 7 kilo! ;D
Door Nelly
#238192
[quote="Lizzy"]
Ehhh, 1 koeienpens weegt 15 kilo... Dus ik kan me niet voorstellen dat je een koeienpens gegeven hebt. Was het geen hele lamspens? Of was het gewoon een stuk koeienpens? Hier een foto van 1 hele koeienpens:

http://www.barfclub.nl/orgaanvlees.htm, derde foto van boven.
[/quote]Vond het ook al beetje gek. Dacht al; die moet dan wel gigantische honden hebben; op z'n minst Ierse wolven of zo :o En dan nog ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door