Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2377531
Ik heb gisteren mijn bestelling van SW binnengekregen en gisteren alles geportioneerd en in de vriezer gedaan. Ik heb het rond 1.00 uur vannacht in de vriezer gestoken. Het was natuurlijk een grote partij. Maar is het normaal dat de pens (10 kg), in porties van 500-700 gr. in diepvries gedaan nu nog gewoon zacht is? De rest is wel bevroren, dus het is niet dat ie niet werkt.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2377546
Dat kan hoor... Hebben we hier ook regelmatig dat pens het langste duurt
Nu ben ik met pens het minst bang, dus maak me er nooit zo druk om  ;)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2377559
Oke, gelukkig maar. En het ligt zoveel mogelijk verspreid, maar 10 kg moet je wel op elkaar stapelen. Ik zal de vriezer vandaag maar met rust laten dan.
Door Mevroi Kruim
#2378261
Hangt van je vriezer af. Een grote goeie vriezer kan veel meer veel sneller invriezen dan een klein oud bakje. In mijn kist kan ik in 1 nacht 25 kilo invriezen mits ik hem tijdig op de koudste stand zet en de pakken goed verdeel. De kast kan 10 kilo goed aan maar met meer heeft hij het wel zwaar en duurt het langer.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2378331
Het is een klein vierkant kistje dus inderdaad niet zo groot. En al oud. Dus zou goed kunnen. Ik heb er eerder nooit op gelet. Maar omdat de vriezer zo naar pens ruikt ging ik kijken. Inmiddels is het wel hard hoor.
Door Xada
#2378729
Hier duurt het ook een poosje voordat alles bevroren is.
Laatst had ik 140 kilo kip en dat was in twee nieuwe vriezers in 1,5 dag bevroren.
Vond ik eerlijk gezegd nog meevallen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door