Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2378086
:censored2: :censored2: :censored2:

Ik heb HD tv van Ziggo. Althans, dat zou ik moeten hebben.
Via een CI+ module rechtstreeks op m'n tv aangesloten (ja, die is van het juiste type).
Maar wat ik ook doe of installeer...ik krijg de andere kanalen dan NL1 niet op HD. Hij blijft hangen in het authenticatie proces op 80%. En dan niets meer. Kaart opnieuw laten activeren. Niente.

Iemand een briljant idee? Ik wordt er een beetje :censored2: van.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op zo 24 jun 2012, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#2378120
Hier?

Handelwijze installatie Ziggo CI+ CAM module

Stap 1:
Menu -> PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( U krijgt eerst dat een melding dat U de pincode moet invullen, dit is standaard 0000).
Stap 2:
Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!
Stap 3:
Kies voor Kabel (Cable)
Stap 4:
U krijgt de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken
Stap 5:
Kies voor digitale zenders. Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken
Stap 6:
Wanneer het zoeken voltooid is, krijgt u Nederland 1 HD te zien.
Stap 7:
Schakel de TV uit.
Stap 8:
Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 - 20 20 000)
Stap 9:
Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
Stap 10:
Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.

Kan je hier iets mee?
#2378123
Moet ik beide bestanden downloaden? Voor de zekerheid maar wel.
Die procedure heb ik gisteren (en vanmorgen) al 10 keer doorlopen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik ga eerst de software eens doen, dat lijkt een slimme zet.

Thnx. Houd je op de hoogte!  ;)
#2378129
Ik heb er ook problemen mee op het ogenblik, cam module al laten testen, nu krijg ik een nieuw adapter opgestuurd waar de cam module in moet schijnt vaak kapot te zijn,
Hij heeft het wel gedaan bij mij in ieder geval.

als dit het niet is komt de monteur van Samsung.

Op google zie je ook veel oplossingen staan.

Ik heb mijn tv nu op analoog gezet zodat ik nog meerdere netten heb..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door