Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2377842
We zijn met Migudu naar de dierenarts geweest, omdat hij sinds vorige week zijn linkerachterpoot ontlast.
Je ziet het als hij staat, dan maakt hij soms een huppeltje en staat op zijn teen.
Dus de dierenarts overal voelen en kijken, knijpen, trekken etc.
Bij het achteruit trekken van zijn achterpoot gaf hij pijn aan, omgeving heup.
Natuurlijk schiet er meteen van alles door je hoofd, maar het kan net zo goed een verstapping zijn geweest.
We hebben voor een week pijnstillers meegekregen, en als het over en week of 3 niet beter is, dan gaan we heupfoto's laten maken.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2378083
Zie je al verschil met de pijnstiller? Ik duim ook voor een verstapping.
Overigens gebruik ik glucosamine voor beide damesch, dat helpt erg in soepele beweging. Zeker bij Wodka zie ik daar het verschil duidelijk mee.
(Which reminds me...ik moet nieuwe bestellen)  ;)
Door Migudu
#2378179
Migudu loopt al wel wat beter, maar dat zal ook door de pijnstilling komen.
Opstaan is helemaal geen probleem, maar dat was het al niet.
Ja, we hebben traumeel.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door kira
#2384998
Draait hij als hij zit ook zijn knie aan de au poot wat naar buiten en met poepen wat minder druk op de voet aan de au poot? Hier 3x beer met scheef SI gewricht en dat gaf bij de da vooral reactie bij uittrekken poot vanaf de heup. Weet inmiDdels dat scheef SI bij grote rassen nog wel eens voorkomt het lijkt dan eerst een heupprobleem en uiteindelijk wordt door onjuiste belasting de knie overbelast. Omdat onze beertjes perfecte heupen hadden verder onderzoek gehad.
Door Migudu
#2385030
Op dat zitten bij het poepen zal ik eens gaan letten, wel is het het ontlasten van de linkerachterpoot waarom we naar de da zijn gegaan.
Hij mankte niet, maar hij zette hem iets anders neer, net of hij op hakken liep.

Op de pijnstilling is het heel goed gegaan, zaterdag de laatste gehad en nu 2 weken goed in de gaten houden.

Groetjes,
Gerda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door