Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2377097
Ik wil Kees volgende maand laten rontgenen op hd.
Maar nu twijfel ik of ik ook PennHIP foto's zal laten maken.

Wat is jullie mening hierover. Heeft het toegevoegde waarde en waarom wel of niet?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2377130
Waarom wil je dit laten doen?
Als ze goed beweegt en verder wordt het niet verlangt ( nestje of sport bv) zou ik het niet zo snel laten doen..
Door tt-tjes
#2377203
**Marjolijn** schreef: Ivm ooit een nestje ja

Verstuurd van mijn GT-S5570 met Tapatalk
Is dat een verplichting bij het ras, dat je pennhip moet doen?
Door Lizzy
#2377268
Is de uitslag van de PennHip geldig, voor jouw ras, voor het fokken van een nest?
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2377526
Nee lizzy dat is het niet vandaar ook mijn twijfel of ik het wel of niet wil doen. Het geeft natuurlijk wel een uitgebreider beeld van de heupen dan een standaard hd foto maar is het van toegevoegde waarde...

Verstuurd van mijn GT-S5570 met Tapatalk
Door Parelridder
#2377532
Ik zou me even laten informeren en adviseren door Maarten Kappen - die is hier heel goed mee bekend - over in hoeverre dit bij de Rottweiler iets toe voegt aan de uitslag van de rontgen. Je kunt Maarten bellen op telefonisch spreekuur.
Door sella
#2377544
Ik neem aan dat het voor kees is? Is de briard kwetsbaar in de heupen? Ik vindt het zoverre van toegevoegde waarde als het ras erg kwetsbaar is in de heupen.
Door Esther Q
#2377615
madeleine schreef: Stomme vraag wellicht, maar wat is Pennhip?
Bij Pennhip worden de koppen uit de kommen gedrukt en in de kommen gedrukt om te bepalen hoeveel speling er in het gewricht zit.

Ik zou het niet doen, tenzij HD echt een probleem is in het ras, of het een gangbare test is in het ras.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door